2011-01-10, 11:04
Medlem
Frankiees avatar
Btw OnT: Var bestämd och säg NEJ. Fortsätter hon tjata så bara ignorera henne tills hon slutar, hon kommer tröttna efter ett tag
Citera
2011-01-10, 13:29
Medlem
gurkkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankiee
Varför får hon inte pierca sig? Det är ju trots allt hon som ska ha den och inte du/ni, eller hur?
Och om hon vill ha den så kommer hon ju att skaffa det när hon blir myndig så varför ens försöka?

Läs tråden snälla
Citera
2011-01-22, 15:37
Medlem
CarlGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankiee
Varför får hon inte pierca sig? Det är ju trots allt hon som ska ha den och inte du/ni, eller hur?
Och om hon vill ha den så kommer hon ju att skaffa det när hon blir myndig så varför ens försöka?

Skälet är bl a:
Det saknar allmän samhällelig acceptans.
Det saknar acceptans hos hennes föräldrar.
Det saknar medicinska belägg för att det är helt ofarligt.

Vi vill inte kränka våra barn utan hoppas att hennes förnuft segrar. Men tills hon själv får bestämma har vi föräldrar bestämt att hon inte får!

I övrigt så tror jag att saken har diskuterats i tråden, dock på en varierande nivå.

Vi kommer berätta vad som händer här på tråden framöver.
Citera
2011-01-22, 16:16
Medlem
big_bobs avatar
Tung piersingar ÄR white trash styling på hög nivå. Men vill man passa in i det nya white trash, horliknande samhället så kan det vara en bra idé. Hon vill väl inte bli mobbad för att hon ser vanlig ut. Alla andra små fjortishorwhitetrashkompisar har ju det.

Edit: Hon vill väl bli knullad i munnen lika mycket som sina kompisar. Inget fel med det i dagens samhälle.
Citera
2011-01-27, 12:22
Medlem
Naijjkos avatar
När hon är 18 så kommer helvetet braka loss, tro mig. Blir man konstant vägrad att få uttrycka sig och blir ständigt nekad till personlig utveckling. Vad tror ni hon kommer göra när hon blir 18 ? antagligen mer än tung piercingen. Väx upp och inse att eran avkomma har egna intressen och inte går att forma till den person ni vill att hon ska vara. Problemet ligger nog hos er, hur känns det att tappa kontroll över det som ligger er närmast ?

Risken finns att hon går till en dålig piercare och då ökar risken till att något dåligt verkligen kan hända.
Citera
2011-01-27, 12:25
Medlem
Lunaticxs avatar
Om du inte har några argument så kan du inget säga om saken och då är dina åsikter om att det är dåligt ogiltiga eftersom du själv inte vet om det är dåligt eller ej.
Senast redigerad av Lunaticx 2011-01-27 kl. 12:29.
Citera
2011-02-17, 07:15
Medlem
CarlGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naijjko
När hon är 18 så kommer helvetet braka loss, tro mig. Blir man konstant vägrad att få uttrycka sig och blir ständigt nekad till personlig utveckling. Vad tror ni hon kommer göra när hon blir 18 ? antagligen mer än tung piercingen. Väx upp och inse att eran avkomma har egna intressen och inte går att forma till den person ni vill att hon ska vara. Problemet ligger nog hos er, hur känns det att tappa kontroll över det som ligger er närmast ?

Varför tror/vet du att hon blivit konstant vägrad att få uttrycka sig??? Å nåja helst skulle jag att hon blev hockeyproffs i Montreal i Canada (för det ville jag), men nå´t gick snett vid konceptionen...

Hon är inte 18 år än och jag återkommer med besked framöver om hur det gick.

Dessutom, å på fullast allvar, är din kommentar mer avslöjande om dig själv och din uppväxt. Men du verkar ha skinn på näsan så du klarar dig säkert bra ändå.
Citera
2011-04-26, 20:45
Medlem
CarlGustafs avatar
Vi förlorade, idag piercade vår prinsessa tungan mot vår vilja.

Svensk lag anser uppenbarligen att 18-åriga flickor är tillräckligt mogna för att ta ett egna sådana beslut. Nåja, prinsessan är ju trots allt myndig nu så hon får väl bestämma själv å vi älskar henne ändå.

Vi återkommer här på tråden med alla de problem som kommer drabba prinsessan med anledning av tungpiercingen. I slutändan kommer vi ändå få rätt, det vet jag säkert.
Citera
2011-04-26, 22:16
Medlem
Das-Papiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustaf
Vi förlorade, idag piercade vår prinsessa tungan mot vår vilja.

Svensk lag anser uppenbarligen att 18-åriga flickor är tillräckligt mogna för att ta ett egna sådana beslut. Nåja, prinsessan är ju trots allt myndig nu så hon får väl bestämma själv å vi älskar henne ändå.

Vi återkommer här på tråden med alla de problem som kommer drabba prinsessan med anledning av tungpiercingen. I slutändan kommer vi ändå få rätt, det vet jag säkert.

Ontopic: Om hon är myndig så får hon ju ta sina egna beslut.
Offtopic: Varför kallar du henne "Prinsessan"?
Avgudar du henne?
Citera
2011-04-27, 13:37
Medlem
Hoppas din ''Prinsessa'' sköter piercingen bra nu då så att den inte blir någon infektion.
Citera
2011-04-27, 16:33
Medlem
btw googlade och hittade detta http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/474920-amanda-4-dog-av-tungpiercing
Citera
2011-04-29, 07:31
Medlem
CarlGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das-Papier
Ontopic: Om hon är myndig så får hon ju ta sina egna beslut.
Offtopic: Varför kallar du henne "Prinsessan"?
Avgudar du henne?

Men det är ju det jag menar, lagen är otillräcklig i det avseendet. Jag hade hellre sett att flickor blev myndiga vid 25

Å hon är vår Prinsessa, vi älskar henne även om hon har en silverfärgad kula på tungan.

Tack till hellscreamer för länken till artikeln, den är vidarebefordrad till Prinsessan.

För övrigt kan jag meddela att Prinsessan numera läspar och låter som en tre-åring som försöker prata. Hon är dessutom hungrig hela tiden eftersom hon inte kan äta ordentligt. Hennes favoritglass är Piggelin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in