2010-03-16, 14:13
Medlem
Bugslife.s avatar
Detta är lite lustigt.. Då min frys påminde om en ny istid tänkte jag vara extra duktig och frosta av frysen.. Stängde av allt och kokade upp vatten i kastruller som jag placerade i frysen. Så länge allt bra!

När isen var vattning och lös i frysen tänkte jag hjälpa till på traven och tog en kniv för att "bryta bort" klumpar som satt fast.. Nu på nått vänster råkade jag sticka 2-3 små hål i mitten av fysen.. Hålen är minimala och är knappt synliga för ögat (notera att jag inte trycke in kniven utan bara skrapade försiktigt ändå gick den in igenom plasten). Helt i mitten av frysen där det bara är plast o inget annt.

Det började pysa ut ordentligt med luft och höll på i ca: 5 minuter.. Nu verkar det som att det inte vill bli kallt i kylen o frysen när jag satt på den igen..

Vad har hänt? Har jag kommit åt nått med kniven som gör den nu obruklig?

Uppskattar snabbt svar då jag inte vet vad jag ska göra.
Tack!
Citera
2010-03-16, 14:18
Medlem
Tejpa? Det är väl bara att täta med något.
Citera
2010-03-16, 14:25
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Tejpa? Det är väl bara att täta med något.

Funderar på det som sista utväg.
Citera
2010-03-16, 14:34
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Det började pysa ut ordentligt med luft och höll på i ca: 5 minuter.. Nu verkar det som att det inte vill bli kallt i kylen o frysen när jag satt på den igen..

Vad har hänt? Har jag kommit åt nått med kniven som gör den nu obruklig?

Uppskattar snabbt svar då jag inte vet vad jag ska göra.
Tack!
Började det att "pysa" om kylskåpet så kan du inte tejpa/limma ihop det för du har med stor sannolikhet tömt ut köldmediumet ur systemet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ldmedium
Citera
2010-03-16, 14:41
Bannlyst
Men ett trasigt frysskåp funger utmärkt till klädförvaring och annat. Klart colare än en garderob.
Citera
2010-03-16, 14:44
Medlem
actionbents avatar
Du har punkterat klyslingan och släppt ut köldmediet=död. Kan man se hålen i slingan går det att löda dom och fylla på nytt köldmedium annars är det bara att köpa nytt, vissa måste lära sig den hårda vägen att man inte ska använda kniv när man frostar av en frys.
Citera
2010-03-16, 15:00
Medlem
Codens avatar
förlåt TS men

förstår att det säkert är jobbigt för dig men kan inte sluta garva

har man tummen mitt i handen så kanske man ska hålla sig i skinnet runt lite dyrare saker
Citera
2010-03-16, 15:00
Medlem
Bugslife.s avatar
haha jävla orutin att använda kniv.

Den arbetar nu och verkar bli kall.. Låter lite mer än vanligt men den är fortfarande i uppkylningsfasen.. Men ni tror alltså att det är kört?

Edit: Helt ok att skratta. .Skrattade som fan själv.. Kan se min sambos min när jag berättar om detta när hon kommer hem
Citera
2010-03-16, 16:27
Medlem
Bugslife.s avatar
Den är kall o funkar som vanligt.. Men låter.. Typ ett "brummande".

Kommer den lägga av snart eller ska jag köra på som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in