2010-03-16, 00:31
Medlem
sagostunds avatar
Jag har på grund av ett skolprojekt tränat och ätit nyttigt nu i 8 veckor (4 veckor återstår). Jag har näst intill avstått alkohol helt och hållet. Åtminstone de senaste 5 veckorna. Meeeen, jag har inte riktigt nått de resultat jag strävat efter. Och gissa vad..

Självklart är det studentkryssning nu på lördag! Och föreslå inte en nykter resa för det är sorgligt nog uteslutet, svennebanan som man är. Då tänker jag istället såhär: Hur ska jag göra den onyttiga chocken för min kropp så lindrig som möjligt? Jag är ett stort fan av Malibu, och Malibu + mjölk lär väl vara åt det "nyttigare" hållet? Eftersom all alkohol är näääästan lika onyttig, så kan man åtminstone avstå läskvirket? Eller vad säger ni?

Jag kanske är helt ute och cyklar i vinterkylan, upplys mig gärna! TACK
Citera
2010-03-16, 00:34
Medlem
Verdess avatar
Du får väl sitta och dricka screwdrivers ska väl också va ganska nyttiga
Citera
2010-03-16, 01:17
Medlem
trosfuktarns avatar
Rödvin är det bästa om du skall dricka alkohol. lycka till
Citera
2010-03-16, 01:46
Medlem
CBSativas avatar
En gammal lärare i grundskolan sa till oss att om vi ska dricka så ska vi dricka vit sprit (Hon poängterade dock att vi skulle ta det lugnt). Det skulle på något vis vara lindrigare. Jag har inte reflekterat över det speciellt mycket mer men om du läser lite om det så kanske det visar sig att det stämmer.
Citera
2010-03-16, 09:36
Medlem
klasklätters avatar
Vet inte om man kan påstå att ett lösningsmedel är nyttigt, eller mindre onyttigt.

Drick om du vill, men om nu ändå hållt på 4 veckor kan det ju inte vara hela världen om du är nykter..

Om du vill dricka något som innehåller så lite kalorier som möjligt så är nog stroh eller absinthe att rekommendera. Lycka till.
Citera
2010-03-16, 12:58
Medlem
Sebastianos avatar
Definiera nyttigt..

Alkohol är ett gift, så håll intaget av alkohol så lågt som möjligt för 'nyttigast' resultat.
Finns ingen magisk drink som gör underverk för kroppen - inte som är mindre 'onyttig' heller.
Detta beror på att det är alkoholen du vill åt när du dricker, och det är just alkoholen som skadar dig.
Citera
2010-03-16, 15:02
Medlem
En omgång alkohol klarar kroppen utan problem, så detta är inget du behöver vara orolig över. Efter någon dag är du som vanligt igen. Håller med ovan.
Citera
2010-03-16, 17:32
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ljug lite bara i rapporten och kör fullt ös igenom kryssningen, studenten ffs!
Citera
2010-03-16, 19:11
Medlem
Vad menar du med nyttigt? Vill du hålla ner kalorimängden kör ren sprit typ vodka eller rom + lightläsk/redbull sugarfree/funlight.

Fyllekäka inte onödigt mkt. Och kläm gärna någon proteinshake innan du kliver på. Dessa saker skiter jag i då jag inte deffar. Vet inte vad du har för mål just nu men de var bara lite allmäna tips.
Senast redigerad av Pheniz 2010-03-16 kl. 19:16.
Citera
2010-03-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagostund
Jag är ett stort fan av Malibu, och Malibu + mjölk lär väl vara åt det "nyttigare" hållet? Eftersom all alkohol är näääästan lika onyttig, så kan man åtminstone avstå läskvirket? Eller vad säger ni?

Mjölk innehåller lika mycket energi som läsk bara så att du vet. Och Malibu är fullproppad med socker. Kör på Sprite Zero/Red Bull Light och Vodka. Då slipper du sockret och kalorierna (Bortsett från spriten förstås).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in