• 1
  • 2
2010-03-15, 23:35
Medlem
Hummlers avatar
Har inte handlat fotbollsskor sedan jag var typ 14-15 år och nu var det dags att köpa ett par till korpenspel i år och då märkte jag att jag totalt glömt hur fotbollsskorna satt när jag spelade flitigt förr haha. Iaf nu är det så här att jag köpte mig ett par billiga syntet fotbollsskor (Adidas F10) idag på stadium. Jag undrar hur dom egentligen ska vara framme vid tårna. Jag har egentligen storlek 44 men det kändes för trångt för stortån så köpte mig istället 44 2/3. Dom känns lite för långa vid tårna dock nu när jag har haft dom på mig en liten stund. Kan vara 1 cm mellan stortån och spetsen och därför lite längre, typ 2-3 cm mellan de andra tårna och spetsen. Är detta för långt eller? Har dock inte testat med fotbollsstrumpor så känns kanske bättre senare.

Visste btw inte var tråden skulle ligga så tyckte att den passade i denna delen =D
Citera
2010-03-15, 23:40
Medlem
hampens avatar
själv föredrar jag lite på gränsen för små än förstora, får sämre kontroll då. sen kan man alltid gå tänja ut dem genom att använda dom blöta en stund.
Citera
2010-03-15, 23:43
Medlem
zuprwhirls avatar
Hellre aningen tajta, än för stora. Inte så tajta så det gör ont förstås. Klumpig blir man om man har för stora skor!
Citera
2010-03-15, 23:57
Medlem
Rubarth23s avatar
Dem ska vara lagom helt enkelt, nudda precis.
För små gör de ont och man springer inte ordentligt.
För stora, sämre teknik och bollkontroll.
Citera
2010-03-16, 00:56
Medlem
Brullas avatar
Jag gillar personligen inte syntetskor. Köper man ett par skor i skinn i lagom storlek så formar de sig perfekt efter foten efter att man har sprungit in dem.
Citera
2010-03-16, 01:06
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag gillar personligen inte syntetskor. Köper man ett par skor i skinn i lagom storlek så formar de sig perfekt efter foten efter att man har sprungit in dem.
Håller med, Copa Mundial är ett praktexemplar!
Citera
2010-03-16, 12:23
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Mjo men skor i skinn brukar väl vara dyrare? Inte värt det om man bara ska lira i korpen och spela på skit kassa planer haha. Får väl dra och byta skorna senare idag då till någon storlek mindre.
Citera
2010-03-16, 13:12
Medlem
Duumburks avatar
Tight från början, riktigt tight, nästan för små så att dom töjer sig.
Citera
2010-03-16, 15:56
Medlem
Lesras avatar
Köp tighta skor i skinn, blöt skorna på insidan och börja använda dom hemma några dagar innan första träningen. Har jag alltid gjort och har nästan aldrig fått skavsår och skorna anpassar sig efter foten väldigt snabbt.
Citera
2010-04-29, 16:13
Medlem
NikkiNajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Håller med, Copa Mundial är ett praktexemplar!

Kan inte annat än instämma! Hade skruvdobb varianten "world cup", har testat många innan den och den är verkligen oslagbar!
Citera
2010-04-29, 16:15
Medlem
jag köpte för små, fick knappt in foten när jag testa. gick runt lite hemma och duschade me dom. nu har dom töjts ut och sitter perfekt. köp bara inte överdrivet för små.
Citera
2012-06-01, 00:12
Medlem
Tja jag har köpt ett par f50 adidas, gamla modellen som är helt i plast! Men aningen för små kommer plast att töja sig? Har hört att man ska duscha i skorna för att få dom efter foten men är det så med plast också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in