2010-03-15, 17:20
Medlem
wootens avatar
hur gr man detta? har frskt ngon gng med mindre bra resultat. vad krvs? en speciell ugn? jag gjorde som pizzabagarna ser ut att gra, men i egen "normal" ugn.
2010-03-15, 17:28
Medlem
Verdess avatar
Jag testade i en varmluftsugn och det fungerade ganska bra blev inte riktigt som p pizzerian men gott nd!
2010-03-15, 18:38
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
hur gr man detta? har frskt ngon gng med mindre bra resultat. vad krvs? en speciell ugn? jag gjorde som pizzabagarna ser ut att gra, men i egen "normal" ugn.

Kp en gngplatta i sten och vrm den p full patte i ugnen innan du skyfflar in pettsan ovanp.
2010-03-15, 20:38
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Kp en gngplatta i sten och vrm den p full patte i ugnen innan du skyfflar in pettsan ovanp.
Hur gr man efter det d? Ska man lgga in gngplattan med pizzan p i ugnen eller ska man lta calzonen stekas enbart p eftervrmen ?
2010-03-15, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Hur gr man efter det d? Ska man lgga in gngplattan med pizzan p i ugnen eller ska man lta calzonen stekas enbart p eftervrmen ?

Kom du inte p nt bttre alternativ?

Lgg stenen i ugnen och hetta upp allt. Sen in med pizzan p den varma stenen med maxad ugn. Lngst ner.
2010-03-15, 21:29
Medlem
zepofans avatar
Det finns en stor trd om alla mjliga och omjliga pizzasprsml. https://www.flashback.org/t520516
2010-03-15, 22:49
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
Kom du inte p nt bttre alternativ?

Lgg stenen i ugnen och hetta upp allt. Sen in med pizzan p den varma stenen med maxad ugn. Lngst ner.

Prxis. Pettsa skall inte bakas p plt.
2010-03-16, 09:20
Moderator
Evil Eds avatar
Hll er till den trd ni blivit rekommerade till, lser denna.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in