Exakt sådär har Azureus gjort för mig en gång i tiden, alltså skapat egna mappar, med nya disknamn (med tillägg 2, 3 etc i namnet, ända upp till 16 kommer jag ihåg) i min Mac vilka lagt sig i /Volumes, precis som för dig.
edit: Nästan varje gång jag startade programmet så blev det nytt nummer.
En del filer började då laddas om på nytt, när jag startade Azureus och inte hade min externa inkopplad - och tog alltså upp dubbelt utrymme i min Mac (det utrymmet som egentligen skulle vara på den externa disken). Detta var i Panther eller Tiger, kommer inte ihåg för det var ganska länge sen.
Jag tror att detta beror på programmet tyvärr (det ser inte ut som att det är ett 'genuint' Mac-program, så att säga. Dvs det har inte det typiska Mac-utseendet, ser ganska platt ut, så de som gjort programmet kanske inte är Mac-utvecklare...(? Min gissning bara)
Jag kommer ju tyvärr inte ihåg hur jag gjorde men ett par saker du kan testa är att:
Allra först, gör detta: Starta Skivverktyg och Reparera skivbehörigheter (på din interna disk alltså). Detta kan fixa en hel del problem som kan uppstå med program som krånglar.
sedan testa att
Välj Visa Info på de låsta mapparna och klicka på Plustecknet. Lägg till dig själv och ge dig själv alla behörigheter. Välj sedan "Använd för inkluderade objekt..." för att se om det kanske funkar (här är en bild på det
http://i39.tinypic.com/aomio9.png). Detta bör fungera.
Du kan också, i värsta nödfall, logga in som root. Men då måste du ha rootlösenord och det kan du skaffa ett genom att starta på installations-DVD:n och välja ett. Sedan starta om datorn och logga in som användare: root och sedan lösenord. Som root bör du kunna se innehållet i dessa mappar.
När du gjort detta så kan du kolla vad som finns och jämföra de olika mapparna, se om det stämmer överens med vad som ska finnas på din externa. De gamla bör du kunna slänga (men som sagt, jag kommer inte ihåg hur jag gjorde - jag slängde nog bara det som blivit dubbelt i min interna disk, tror jag)
OBS! Logga helst inte in med root annars, det behövs inte egentligen och
det finns helt säkert ett bättre sätt, som jag inte kan utantill,
att kolla genom Terminal-programmet. Jag ska googla lite.
PS. Azureus valde alltid att antingen använda den senaste (alltså kanske nummer 16) eller skapa ny mapp när jag hade den externa inkopplad igen. Det är alltså alltid samma hårddisk, men programmet valde att döpa om dem lite titt som tätt (helknäppt, men det var i början på Azureus 'karriär' också). Det tokiga var att Azureus fyllde på med de filerna i min interna disk, de ggr jag inte hade den externa inkopplad.
edit2:
Min gissning är alltså att det inte ska vara ett problem, bara en liten bugg i programmet (PS3 Media Server) som inte egentligen har någon större betydelse då du förmodligen inte använder det programmet när du inte har den externa inkopplad. Det var inget problem för mig med Azureus (förutom då jag startade programmet utan den externa).
Alltså, ingen fara på taket är min gissning.