• 1
  • 2
2010-03-15, 22:18
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
vet inte. det r ju "gttast" att g en promenad p morgonen - SEDAN. ta brunch.

Om jag ska vara rlig, r det nog det bsta ocks.

Frukost var fr bnder som arbetade p flten. BASTA

promenad istllet fr frukost ger hlsosam frbrnning.
r helt inne p din bana, en promenad p ~1timme och sedan frukost, d ter jag vad som helst och jvlar vad mycket godare det blir!
Citera
2010-03-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunkist
Handlar det inte lite om att det ska vara enkelt ocks. Man ska inte behva stlla sig och laga mat p morgonen utan det r enklare att ta en skiva brd eller lite fil med musli. Det tar mindre tid och man hinner skjutsa ungar till dagis/skola och ta sig till jobbet i lagom tid.
Visst r det enkelt. Men jag undrar om det inte r nnu enklare n slnga in grdagens rester i micron
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag har flera p jobbet som inte kan kka frukost frrn de har varit upp minst ett par timmar.
"Jag spyr om jag ter precis nr jag har gtt upp ur bingen", heter det. Sjlv mste jag ta direkt nr jag kliver upp. Jag skulle nog d om jag inte fick i mig ngot direkt. [...] Jag r s jvla inkrd p den hr frukosten att jag egentligen aldrig har funderat ver ngot annat. Och nr jag tnker efter har jag aldrig knt mig less p det jag ter.
Jo, det r kul det dr. Sjlv klarar jag mig till kvllen utan mat om det behvs, men tungt jobb har jag ju frsts inte.
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Jag kan ocks kka i princip vad som helst till frukost. Kanske inte godis och chips odyl. Men ibland hnder det ocks. Men oftast blir det nog traditionell frukost. Det gr ju att variera ganska bra ocks. Olika sorters brd med olika sorters plgg. Olika flingor/musli med mjlk/fil/juice. Varma mackor. Frukt. Etc etc. Har man en gnutta fantasi gr det att variera sig ganska bra.

Brukar ofta kombinera "middagsmat" med "frukostmat" ocks. T.ex. ha grdagens verblivna kttfrsss p frukostbullarna och skicka in dem med lite ost p i ugnen.
Det r klart. Mina smaklkar tycker nog inte sig knna ngon strre skillnad p olika sorters ost och plgg p morgonen dock. "Mackor som mackor", sger munnen. Men det brukar fungera bttre om jag ter ngot stt innan, fr att f igng maskineriet s att sga. Det behver inte vara mycket.. ngon enstaka suggodis kanske
Citat:
Ursprungligen postat av jannecool
r helt inne p din bana, en promenad p ~1timme och sedan frukost, d ter jag vad som helst och jvlar vad mycket godare det blir
Morgonpromenader r det bsta som finns och kan knappast rknas in i ekvationen p ett giltigt stt, s livet r underbart under och efter dessa p alla plan!
Citera
2010-03-17, 20:58
Medlem
Meizuss avatar
Jag ter ytterst, ytterst sllan frukost. Det r bara p vissa helger eller om jag r p besk hos ngon. Oftast d blir det bara rostat brd eller ngot sdant, lskar det. Tidigare kunde jag ta nstan vad som helst till frukost, alltifrn maffiga pizzor till grt, mackor med massor av plgg, gg och bacon. Numera tar det emot som fan att ta frukost, tyvrr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in