2019-12-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När tjejen vaknade upp var min kompis' första replik till henne "Hello, you fool, I love you!"

Det är en gest som jag tippar att Per och Marie också hade gillat.

Bakgrunden till just den, den första raden i Joyride, var när Per en dag kom hem och hans sedermera fru, Åsa, hade skrivit det på en post-it lapp. Och det gav inspirationen till en låt!
Citera
2019-12-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kanske lite osmakligt just i denna stund men såg hon inte jäkligt kåt ut när hon var med i Roxette? Hon hade ett jäkla sug i blicken (shes got the look).

Knullade hon och Per med varandra på dom olika turneerna ?

Jag tror inte att dom knullade med varandra. Jag tror Per Gessle mest är kåt på pengar...
Citera
2019-12-11, 19:37
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För jag vill öppna
Mej för dej

När solen stiger
När månen blivit hel
Vill du lyssna då?
För ännu doftar kärlek
Och hoppet blir till tro
Ännu blåser vindar
Som stillar sig till ro

Himla fin text, har Marie skrivit den själv eller är Lasse Lindbom inblandad? Känner så in i bomben igen mig själv.
för ännu doftar kärlek

https://www.youtube.com/watch?v=zNLzN9hxDLU

Sökresultat
Faktaruteresultat
Ännu doftar kärlek
Marie Fredriksson
Marie skrev den som jag fattar det
Citera
2019-12-11, 19:42
Medlem
Har aldrig gillat Roxette (dock är hon en bra sångerska), har aldrig förstått vad som drev de till att bli så stora. Helt ofattbart konstigt enligt mig. Jaja another one bites the dust!
Citera
2019-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag tror inte att dom knullade med varandra. Jag tror Per Gessle mest är kåt på pengar...

Instämmer i detta. Följt dem under lång tid. Decennier. Aldrig fått den känslan.
Citera
2019-12-11, 20:22
Medlem
Extrainsatt program med henne på SVT 1 nu.
Citera
2019-12-11, 20:47
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Man måste ändå förstå att det finns en tursam not i Maries bortgång, då hon trots allt blev diagnosticerad med en hjärntumör, blott 41 år gammal, med familj och två barn, ena född 1993 och andra 1996, alltså en 9-åring och en 6-åring. Att få den nyheten när man är mitt uppe i livet och karriären måste varit förödande.

Men, Marie fick turen att leva i långa 20 år till, hon fick se sina barn växa upp och hinna fylla 29 respektive 26, göra flera turnér och nästan möta decenniumskiftet, 2020. Det är nog mer än Marie någonsin drömde om när hon fick sin diagnos 2002.

Jag träffade Marie och hennes man på Arlanda för 15 år sedan kanske. Hon såg döende ut redan då.
Svårt märkt av sjukdom. Att hon överlevt fram till 2019 måste ha varit en kamp.
Citera
2019-12-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag träffade Marie och hennes man på Arlanda för 15 år sedan kanske. Hon såg döende ut redan då.
Svårt märkt av sjukdom. Att hon överlevt fram till 2019 måste ha varit en kamp.
Hon fick leva i 17 år till, efter upptäckten av hjärntumören 2002.
Citera
2019-12-11, 20:54
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro

De var nästan lika nära som biologiska syskon, som en bror och syster.
Citera
2019-12-11, 22:30
Medlem
Gusselbys avatar
Tyckte väldigt mycket om henne och hennes låtar. Roxette var inte riktigt lika intressant, för mig. Inte så att jag tyckte de var dåliga på något sätt, tvärtom, men...
Gillar Per Gessle skarpt också, en fena på melodier.

Ett bidrag, Marie Fredriksson ensam med ett piano, för länge sedan:
Mot okända hav (hennes egen låt)
https://www.youtube.com/watch?v=KpVVQBoQ2Wo

Finns många bra låtar att plocka fram.

Tyckte tyvärr att rösten inte lät lika bra efter att hon återkom efter sin hemska diagnos. Behandlingen var nog inte snäll och hon fick ju skador av den, gissar att det även påverkade rösten.

Tillägg: Mot okända hav är från plattan Den sjunde vågen 1986 (även titellåten är fin). Bara bra allting.
Senast redigerad av Gusselby 2019-12-11 kl. 22:48. Anledning: Tillägg LP och år.
Citera
2019-12-11, 22:32
Medlem
Geburhas avatar
Finns dom som spekulerar i användande av narkotika. Har svårt att se henne trycka i sig Opiater ā la Juice Wrld. Känns som rätt tomma spekulationer.

Tankar?
Citera
2019-12-11, 22:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geburha
Finns dom som spekulerar i användande av narkotika. Har svårt att se henne trycka i sig Opiater ā la Juice Wrld. Känns som rätt tomma spekulationer.

Tankar?
Har aldrig hört något om det och det har i mina ögon inte synts några som helst tecken på det hos vare sig henne eller PG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in