2019-12-11, 10:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Ännu doftar kärlek - är hennes egna låt och även den bästa enligt mig och många.

https://m.youtube.com/watch?v=kzIORlAFf88

Den är himla bra. Skrev hon den med Lindbom?
Citera
2019-12-11, 10:57
Medlem
Avva66s avatar
Jag såg Roxette som en blek Eurythmics-kopia då det begav sej, jag gillar/gillade
inte musiken heller. Men tråkigt förstås att hon skulle bli så pass sjuk.
Citera
2019-12-11, 11:05
Medlem
En polare till mig från London (och stort fan av Roxette, framförallt Marie) berättade igår om en händelse för några år sedan. Hennes dåvarande flickvän hade försatts i koma efter en operation på gamla sviter av en sjukdom i örat, och eftersom det var så pass nära inpå hjärnan var det verkligen inte riskfritt. När tjejen vaknade upp var min kompis' första replik till henne "Hello, you fool, I love you!"

Det är en gest som jag tippar att Per och Marie också hade gillat.
Citera
2019-12-11, 11:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Marie var en duktig artist och bör minnas.

Dock så är Roxette unika på ett sätt, båda i gruppen hade underbett.

Handlar deras låt The Rain om det?
Citera
2019-12-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag håller med om dessa låtar. Mycket fina! "Perfect day" är en favorit från Joyride, dessutom ovanligt arrangemang för att vara Roxette. En annan av deras allra vackraste låtar avslutar Tourism - "Queen of Rain", även den snyggt arrangerad med oboe i introt.
https://www.youtube.com/watch?v=27eClHQxXls

Oh tack för att du påminde mig om den underbara låten Queen of rain! Ska lyssna nu och minnas.

Angående duon Roxette så kompletterade de varandra på det ultimata sättet.

Hon är ju så snygg och cool, coola kläder och en häftig, vacker tjej. Vila i frid Marie.

Många elaka tungor i tråden.

De var ett team, de älskade varandra som vänner. De var ambitiösa, drivna, de skrev, sjöng, kämpade. De låg inte på soffan och lät bidragen skramla in. De gjorde något fint med sina liv och gav oss underbar musik, musik som ger glädje, lugn, hopp, kärlek.

De förtjänar allt gott i världen. Pengar är en bifaktor. De skapade sig allt, FRÅN INGENTING, inte ett enda öre gav någon till dem.

De kom från en bonnahåla, de nådde ut till hela världen från "bonnahålan" Sverige.

De hade ingenting. En gitarr hade Per. Hon en röst. De bokade lokaler, de skrev och sjöng, de ville allt och de GJORDE sig allt. Inget serverades.

Ni som klagar på detta fantastiska band, va fan har ni åstakommit. Ligger på soffan och klagar på två människor som inbringat miljoner till Svenska staten, just saying.

Skäms.
Senast redigerad av Martlet 2019-12-11 kl. 11:35.
Citera
2019-12-11, 11:26
Medlem
Det är en förlust, då hon var bred i sin musikaliska repertoar och inte minst hon kunde skilja på livet som artist och privatliv. Tråkigt att det är över. R.I.P Marie Fredriksson.
Citera
2019-12-11, 11:33
Medlem
En av hennes mest elegant lågmälda låtar, och samtidigt så blåtonat svensk:

Marie Fredriksson - Så Länge Det Lyser (1992) https://www.youtube.com/watch?v=Z9YCElTKwb8
Citera
2019-12-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De hade ingenting. En gitarr hade Per. Hon en röst.

Du behöver inte överdriva. Bägge hade karriärer och hade toppat listorna innan Roxette slog igenom. Lite sans och vett kan vara på sin plats.
Citera
2019-12-11, 13:25
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Marie var en duktig artist och bör minnas.

Dock så är Roxette unika på ett sätt, båda i gruppen hade underbett.

Har granskat några bilder och det förefaller stämma. Båda var ju från Götaland och det är nog något vanligare att sydsvenskar, särskilt sydvästsvenskar, har underbett. Roxette liknade åtminstone ytmässigt sett Eurythmics men hur pass lika var grupperna varandra härvidlag?

It must have been teeth.
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-12-11 kl. 13:31.
Citera
2019-12-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
Du behöver inte överdriva. Bägge hade karriärer och hade toppat listorna innan Roxette slog igenom. Lite sans och vett kan vara på sin plats.

Men idioten.

De arbetade sig fram till sina karriärer, inget serverades dem, FRÅN ALLRA FÖRSTA BÖRJAN.

Eller, du verkar veta annat? Hon bildade gruppen strul tillsammans med andra.

Förstår du inte skriven text?

Hur dum är du?
Senast redigerad av Martlet 2019-12-11 kl. 15:09.
Citera
2019-12-11, 16:49
Medlem
Så ledsamt att hon dog.
Tyckte hon var en strålande sångerska och verkade vara en fin människa.

Vet att hon blev sjuk, men trodde hon vunnit över cancern.

Vila i frid näktergal.
Citera
2019-12-11, 19:13
Medlem
Hor-Ullas avatar
Kanske lite osmakligt just i denna stund men såg hon inte jäkligt kåt ut när hon var med i Roxette? Hon hade ett jäkla sug i blicken (shes got the look).

Knullade hon och Per med varandra på dom olika turneerna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in