Detta var bara ett lite småflummigt avsnitt som jag egentligen ämnade att skriva i en tråd på Paranormala-forumet, men det blev för filosofiskt, så jag skriver här istället.
Min lilla "teori" när det gäller UFOn etc; så har det, om de nu skulle vara sanna, inte det minsta att göra med övernaturliga krafter, bara väldigt avancerad teknik och briljanta kunskaper om fysikens lagar.
Samma sak med "paranormala fenomen"; ifall något fenomen skulle ens delvis bevisas, så skulle det inte "bryta" mot någon av fysikens lagar, utan bara "kringgå" dem via något logiskt fenomen. Det skulle inte ligga "över" det "naturliga längre".
Grundtanken är alltså att allting, i sin essens, är fullständigt logiskt, bara att det ligger på en sådan liten skala att det i dagens läge inte går att verifiera på något vetenskapligt sansat sätt (detta beror inte på att vetenskapen i sig fallerar, utan för att metoderna att upptäcka fenomenen som till slut bildar denna logik ligger mer eller mindre långt fram i tiden). Alltså kan fysikens lagar inte brytas!
Huruvida ofullständigt definierade de än må vara i dagens läge (och huruvida detta kommer att ändra sig inom de närmsta hundratals åren allt eftersom fysiker, matematiker etc. gör större och större framsteg).
Ursäkta om det blir lite flummigt, men jag skulle vilja veta era tankar i detta avseende.
Detta är gymnasiefilosofi så det bara stänker om det...