2012-09-21, 18:57
Medlem
En störd langare som fördärvar vår ungdom är borta, två langare som ville ha ny konkurrensfri marknad försvinner några år.
Det är i mina ögon en win-win situation, självsanering när den är som bäst.

Fast, det primära är givetvis Hovrättens dom, där kan de bli frikända.
Citera
2012-09-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
M.Skillt, är Mattias Säwen oskyldig enligt Dig? Mitt svar är dock : NEJ!

Och vem är du och vad vet du om jag får fråga?
Citera
2012-09-21, 20:40
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Bevisningen är minst sagt svag och jag har inte uppfattat MS som någon våldsbrottsling inte de två andra heller så jag får lita på TR. Det som jag tycker är märkligt är varför inte motivet nämns en enda gång varken i rumsavlyssningen, förhör eller rättegången, det är väl det största frågetecknet i hela utredningen. Vi har säkerligen alla våra egna funderingar där, men sanningen är nog att det här brottet är långt i från klarlagt i alla frågor.

/Micke

Jättebra att du svarade, jag har läst tråden och FUP:en och har faktiskt som neutral tänkt lägga ut texten lite, tycker inte att det är lämpligt efter några öl, men för mig står något ganska klart.

Jag hoppas ialla fall att du svarar efter bästa förmåga så småningom. Ha en trevlig fredagkväll, gärna med Lapina Kulta, de är inte helt fel så här på kvällen!
Senast redigerad av why123 2012-09-21 kl. 20:41. Anledning: ..
Citera
2012-09-21, 21:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jättebra att du svarade, jag har läst tråden och FUP:en och har faktiskt som neutral tänkt lägga ut texten lite, tycker inte att det är lämpligt efter några öl, men för mig står något ganska klart.

Jag hoppas ialla fall att du svarar efter bästa förmåga så småningom. Ha en trevlig fredagkväll, gärna med Lapina Kulta, de är inte helt fel så här på kvällen!
Jag har nog sagt vad som finns att säga i det här. Nu är det bara att vänta på HR, tragiskt är det iaf.

/Micke
Citera
2012-09-21, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Inte oväntad dom. Att MS skulle gå fri kändes givet. Bevisen var väldigt svaga och vad skulle motivet varit?

Dock kan jag inte bli av med den gnagande känslan att det finns fler inblandade i denna härva som klarat sig helskinnat så här långt. Personer bland vilka det inte glappas lika friskt som de nu fällda.

Eller är det bara jag som känner så?

jo det är bara du som känner så...dom två som är fällda kommer få sitta en massa herrans år i buren. sen till alla som tror att HR kommer reducera domen. så krävs det ny bevisning...vad i skulle den bestå i ...nya vittnen??? ny teknisk bevisning? mördarna är dömda...nu går vi vidare! case closed efter 30 månader! Bra jobb av polis och åklagare!
Senast redigerad av speedskater 2012-09-21 kl. 21:41.
Citera
2012-09-21, 22:53
Medlem
ssjj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
jo det är bara du som känner så...dom två som är fällda kommer få sitta en massa herrans år i buren. sen till alla som tror att HR kommer reducera domen. så krävs det ny bevisning...vad i skulle den bestå i ...nya vittnen??? ny teknisk bevisning? mördarna är dömda...nu går vi vidare! case closed efter 30 månader! Bra jobb av polis och åklagare!

Vet inte om du är ifrån Sundsvall. Men alla jag har pratat med idag säger att detta
"Inte känns färdigt ännu"

Går helt enkelt inte att sätta punkt för detta ännu.
Något saknas helt enkelt.
Citera
2012-09-21, 23:00
Medlem
ssjj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Finns det några bilder på GM?

http://bayimg.com/hACLAAaem

För övrigt med bild på SCs dotter. Notera halsbandet.
Åklagarn´n kan dra åt helvette med sin lilla Bondock Saints utsaga. Det har inget med mordet att göra.

Dom kommer bli friade i Hovrätten, punkt slut.
Citera
2012-09-21, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2
Vet inte om du är ifrån Sundsvall. Men alla jag har pratat med idag säger att detta
"Inte känns färdigt ännu"

Går helt enkelt inte att sätta punkt för detta ännu.
Något saknas helt enkelt.

nä är inte från sundsvall. mer norrut.... dock vart där många sommrar i början av nittiotal. pga min moster har/hade stuga på alnö...mycket mycket trevlig sommarstad. Offtopic:Fick som spoling vara med på gryymt laxfiske utanför alnön.... känner även mycket folk där... dock är detta mord mindre trevligt...!

Men vad är det som inte känns färdigt då??? är det så att du i själva verket menar att Henrik o jimmie är oskyldiga?? och att det finns en oskyldig mördare som springer runt??.... eller menar du att ex. T.A är mördaren eller M.S?? kom igen nu lätta ditt hjärta. Eller är det så att det finns ytterligare skyttar???? nu måste du upplysa oss.
Senast redigerad av speedskater 2012-09-22 kl. 00:01.
Citera
2012-09-21, 23:57
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
case closed efter 30 månader! Bra jobb av polis och åklagare!

Men lägg av. Det krävdes att dom snackade till vänner och flickvänner som golade ner dom.
Citera
2012-09-22, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Men lägg av. Det krävdes att dom snackade till vänner och flickvänner som golade ner dom.

jo visst, men polizei hade ju avlyssning där av en viss anledning, sen är ju inte golningen(arna) det som fällde dom. Det som fällde dom var bilen, gaddarna, teleavlysningen och T.A
Citera
2012-09-22, 00:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
jo visst, men polizei hade ju avlyssning där av en viss anledning, sen är ju inte golningen(arna) det som fällde dom. Det som fällde dom var bilen, gaddarna, teleavlysningen och T.A

Anledningen var att JM hade erkänt för sitt ex. Och MS snackade med TA. Snuten hade noll koll tills dom fick allt serverat på silverfat.
Citera
2012-09-22, 00:28
Bannlyst
[quote=thebandit777]Anledningen var att JM hade erkänt för sitt ex. Och MS snackade med TA. Snuten hade noll koll tills dom fick allt serverat på silverfat.[/QUO

Jaja, mike t... att erkänna ett särdeles spektakulärt mord för sitt ex i ett mer eller mindre drogat tillstånd är ju inte direkt nåt åklagarna gått på.....läs om min post vilka 4 punkter som gäller... har du läst FUP:en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in