2012-09-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master-Baiter
PolisenSundsvall vad kan dom? Dakta surra runt navet ta uppenbart fulla och lyssna på tips från folk som vill få fördelar? Min tilltro till utredningen i Klisseberg 30% MAX

Sen att butiksägare taksopare och annat löstfolk sitter INNE för detta mord är ok för mig

Vidriga pundare framför allt. Passar på o ligga med polarns "tjej" när han sitter inne. Golar ner varandra osv. Små fega råttor som kan sitta där dom sitter..
Citera
2012-09-21, 16:50
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
M.Skillt, är Mattias Säwen oskyldig enligt Dig? Mitt svar är dock : NEJ!
Vad jag tror och tycker är väl tämligen ointressant när rättegången har visat att han är oskyldig.

/Micke
Citera
2012-09-21, 17:08
Medlem
ssjj2s avatar
Jag tycker det är fruktansvärt dålig mediabevakning på domen.
Inga kommentarer ifrån advokater eller åklagare. Någon som sett nått sånt?

Förresten så lär det överklagas ifrån HS och JM och en friande dom ifrån HR skulle inte förvåna mig.
Citera
2012-09-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vad jag tror och tycker är väl tämligen ointressant när rättegången har visat att han är oskyldig.

/Micke

TR kan inte uttala sig om skuld eller oskuld utan de värderar bevisen, och MS ska betraktas som oskyldig. Men det visste du redan.

Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2

Instämmer!
Citera
2012-09-21, 17:11
Medlem
why123s avatar
Citat:

/Micke

Nej, Micke, vad du tror och tycker är inte ointressant! För mig skulle det vara kul om du ville dela dina synpunkter på domen, jag förstår att du är diplomatisk. Men du känner dock till både den mördade och de tre anklagade till skillnad från mig..
Citera
2012-09-21, 17:35
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2
Inga kommentarer ifrån advokater eller åklagare. Någon som sett nått sånt?

Förresten så lär det överklagas ifrån HS och JM och en friande dom ifrån HR skulle inte förvåna mig.

Jag tror absolut inte att de kommer att överklaga. Risken är överhängande att de får livstid om de överklagar
Citera
2012-09-21, 17:36
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Om dom får nåra pengar så hoppas jag Stefans sk pappa skänker pengarna till välgörenhet eller nåt!

Pengar kommer de att få om inte GM pyntar så blir det väl från Brottsoffer fonden...
Citera
2012-09-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag tror absolut inte att de kommer att överklaga. Risken är överhängande att de får livstid om de överklagar
Klart dom kommer! Bevisningen är ju riktigt dålig.
Citera
2012-09-21, 18:03
Medlem
LibBells avatar
Inte oväntad dom. Att MS skulle gå fri kändes givet. Bevisen var väldigt svaga och vad skulle motivet varit?

Dock kan jag inte bli av med den gnagande känslan att det finns fler inblandade i denna härva som klarat sig helskinnat så här långt. Personer bland vilka det inte glappas lika friskt som de nu fällda.

Eller är det bara jag som känner så?
Citera
2012-09-21, 18:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik ändrad och dom inlagd i första inlägget //Mod
Citera
2012-09-21, 18:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, Micke, vad du tror och tycker är inte ointressant! För mig skulle det vara kul om du ville dela dina synpunkter på domen, jag förstår att du är diplomatisk. Men du känner dock till både den mördade och de tre anklagade till skillnad från mig..
Bevisningen är minst sagt svag och jag har inte uppfattat MS som någon våldsbrottsling inte de två andra heller så jag får lita på TR. Det som jag tycker är märkligt är varför inte motivet nämns en enda gång varken i rumsavlyssningen, förhör eller rättegången, det är väl det största frågetecknet i hela utredningen. Vi har säkerligen alla våra egna funderingar där, men sanningen är nog att det här brottet är långt i från klarlagt i alla frågor.

/Micke
Citera
2012-09-21, 18:38
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Bevisningen är minst sagt svag och jag har inte uppfattat MS som någon våldsbrottsling inte de två andra heller så jag får lita på TR. Det som jag tycker är märkligt är varför inte motivet nämns en enda gång varken i rumsavlyssningen, förhör eller rättegången, det är väl det största frågetecknet i hela utredningen. Vi har säkerligen alla våra egna funderingar där, men sanningen är nog att det här brottet är långt i från klarlagt i alla frågor.

/Micke

Faan Micke! Jag skulle kunna bjuda på en öl för att höra dig lägga ut dina tanker och kunskaper om detta mord :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in