2012-08-24, 10:19
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
I övervakningsfilmen från LV5 så saknades det ju en bit, ca 20s tror jag. Nån som vet om dom släppt den biten nu?

Polisen har väl gått ut och sagt att det bara är "död film" på den biten, alltså att inget händer mer än att bilen står still. Lite som att sitta och stirra på ett kort och vänta på att något ska hända
Citera
2012-08-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

JM påstår att det är HS bil vid LV5, problemet är att det var åtminstone två personer i bilen.

Det finns för många problem för att rätten ska köpa JMs nya version. Han påstår att HS berättat att han ensam släpat SC, delvis med hjälp av en pulka, till skoterspåret. Det syns rätt tydligt att två personer har gått i snön på varsin sida om kroppen. JM lyckas inte förklara bort HRA:n, även om han försöker med att allt hörs inte och KU skakar på huvudet så han eggas att berätta mer detaljerat för att få henne att gå på att han var inblandad. Hans påstående om att HS så sent bad honom om alibi motsägs av de tidigare hockeyspels-SMS:en.
Citera
2012-08-24, 10:55
Medlem
kingkong3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Knepigt läge, MS har information om mordet som visar att den bara kan komma från någon som varit inblandad. Han påstår att HS har berättat.

JM har information om mordet som även den visar att den bara kan ha kommit från någon som varit inblandad. Även han påstår nu att den kommer från HS.

MS har inte nämnt JM:s inblandning och JM nämner nu att MS inte är inblandad.

HS själv har inte på något sätt visat eller sagt att han känner till någon information om mordet.

JM påstår att det är HS bil vid LV5, problemet är att det var åtminstone två personer i bilen.

Man får försöka reda ut hur kommunikationen gått mellan dessa personer denna dag för att få grepp om vilka som kan ha inblandade.

Att Mini ringer SC direkt efter träningen, vilket får SC att säga att han inte kunde skjutsa sin bror hem är märkligt, man tolkar det som att Mini kan ha gett direktiv för mötet, på ett eller annat sätt. Samtalet mellan Mini och SC runt kl 20, en timme innan han mördas är jäkligt skumt.

Hur vet du att Mini ringt S.C !?
Citera
2012-08-24, 11:04
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
Brodern säger att det är till MBs hus han förs och han tar platsen som en markering. NS dementerar att SC ska ha ni-vet-vad med honom, det handlade om misshandel och dödshot.

En tredje ska ha kört "eftersom Stefan inte har något körkort". Var han tillfälligt av med det, eller?

NS uppger att han "tror att SC både har blivit skjuten och slagen" och "Stefan måste ha varit skadad som fan". Dialogförhör borde vara ett krav, det blir svårt att veta om han får motfrågor eller berättar spontant.

NS har oklart alibi och lämnar frivilligt dna.

NS berättar att han inte har något telefonnummer till brorsan MS (2010). "Kanske mamma har telefonnummer till MS"

Hur höll ni kontakt, Skillt?
Stämmer brorsans uppgift om att din (tidigare?) flickväns pappa arbetade som chef i polishuset?

Fetmarkerat? Varför skulle just MBs hus var en "markering"?
Citera
2012-08-24, 11:56
Medlem
LibBells avatar
Jag har hela tiden haft känslan att flera än de åtalade har varit inblandande i mordet. Dock har ju inget framkommit som pekar på att det var fler personer än de åtalde på plats. Ingen av de som glappat på olika sätt verkar ju ha nämnt att några andra än de åtalde.

Två personer måste ju varit på platsen utöver SC pga fotspåren i snön. Att den ena är HS verkar ju ytterst troligt. JMs nya uppgifter om att HS bett honom om att ge honom alibi i efterhand låter ju inte troligt då SMSen under mordkvällen ju är själva alibit och det går ju inte att skapa i efterhand. Så här ljuger ju JM. Alltså känns det även sannolikt att JM var med, annars skulle han väl berätta något som är sanningen och som då faktiskt skulle gå ihop med bevisningen om han nu vill ändra sin historia? Jag tycker snarare att JM i och med sin ändrade utsaga har satt sig mer i skiten än vad han var innan.

MS vet jag inte vad jag ska tro om. Känns som bevisningen mot honom är väldigt svag.

Vad hade egentligen MS och JM för motiv att delta i detta mord? HS motiv verkar ju helt klart handlat om "affärsmässiga" skäl.

Men JM och MS? De verkar ju båda haft ganska ordnade liv och inte så hårt involverade i narkotikaaffärer, eller? Eller hade de planer på att ge sig in fullt ut med att handla med narkotika? Men ändå, steget till att mörda någon är ju långt. Jag får inte ihop motivet för JM och MS att vilja ge sig in på mord.
Citera
2012-08-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Fetmarkerat? Varför skulle just MBs hus var en "markering"?

NS säger i förhör att han funderade på om inlåsning och misshandel av honom där kunde ha med MBs död att göra.

PS. Det lär vara en sak att vara misstänkt och nämnas frekvent under förundersökningen och en annan att en av de tilltalade, sedan du har avförts, sitter i rätten inför alla och drar upp ditt namn och vapenkoppling?
Senast redigerad av Klarchen 2012-08-24 kl. 12:59.
Citera
2012-08-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
NS säger i förhör att han funderade på om inlåsning och misshandel av honom där kunde ha med MBs död att göra.

Hur dog MB då, och när i tiden?
Citera
2012-08-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtunga
Överdos har jag hört.
Citera
2012-08-24, 13:39
Medlem
tojjo88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtunga

http://dagbladet.se/personligt/1.1576979-dodsfall

http://barbamamas.blogg.se/2009/november/rip-michael-brandefjord.html
Citera
2012-08-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2
Finns massvis med sådana historier om JM. Tråkigt

Ja, det förvånar mig inte ett dugg.
På tal om det så pratade vi lite om mordet då.
Jag fick även läsa förundersökningen eller vad det nu heter, angående Henkes inblandning i amfetaminhärvan. JM berättade oxå om alla brev Henke skickat till honom från fängelset och vilken bra kontakt dom hade. Underbart att ha såå fina kompisar tycker jag, avskum!
Citera
2012-08-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sundsvallskvinna
Ja, det förvånar mig inte ett dugg.
På tal om det så pratade vi lite om mordet då.
Jag fick även läsa förundersökningen eller vad det nu heter, angående Henkes inblandning i amfetaminhärvan. JM berättade oxå om alla brev Henke skickat till honom från fängelset och vilken bra kontakt dom hade. Underbart att ha såå fina kompisar tycker jag, avskum!

Vad sa han om mordet då till dig?
Citera
2012-08-24, 15:11
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Hur är det om samtliga tre misstänkta GM blir frikända i hr och HD inte tar upp fallet, går det då att åtala dom på nytt eller kommer dom i så fall gå loss?

Finns det något annat fall där misstänkt GM haft hra och sedan gåttloss? Det plus häktningstid lär bli ett ganska ordentligt skadestånd från JK om framförallt JM släpps. Har K.U någon rätt till skadestånd pga hennes del i hra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in