2012-08-23, 21:34
Medlem
ssjj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nä, jag är rätt lugn. Men får väl sova med dörren öppen så man slipper få den inslagen

/Micke

Vart tog du vägen då? Inte fått dörren inslagen ännu?
Citera
2012-08-23, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2
Vart tog du vägen då? Inte fått dörren inslagen ännu?

Iom att han lämnade den öppen så var din post helt wasteless.
Citera
2012-08-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssjj2
Massor av saker som han säger är rena lögner. Det vet jag.

Kan du nämna vilka, utan att outa dig?
Vemdalen mm är ju kollat och verifierat.

K= Kosovore
Citera
2012-08-23, 21:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Har svårt att släppa detta att HS var ensam GM, han skulle alltså ha skjutit SC med två skott, sedan hänger sig hans vapen, då drar han upp en uppborrad startpistol och sätter ytterligare 5 skott i SC.

Slutligen så stryper han SC, enligt vittnesuppgifter.

Sedan dras SC bort till platsen han hittades på, det finns spår efter två personer, där han slutligen rosslande dör i samband med att han begravs i snön.

Inte en chans att HS var ensam, han måste haft minst en person med sig.

Undrar om HS har reklamerat köpet av vapnet nu i efterhand då han säkert betalade dyrt och skiten inte fungerade. Säkert någon som fick en skuld till HS på en nätt summa, kanske en tia eller så.
Citera
2012-08-23, 21:38
Medlem
Efter att man har lyssnat på inspelningarna från förhöret med TA.
( http://bloggtorget.com/blog/2012/08/23/klissbergsmordet-forhor-med-tobbe-andersson/ )

Del 1 och 2 så tycker jag TA svarar ganska bra på frågorna som ställs han håller sig till ämnena men när man kommer in på slutet av del 3 så får jag en känsla av att han försöker undvika frågorna som ställs med att försöka glida in på ämnen som är irrelevant.

Sedan i början av del 4 så blir allt väldigt underligt i samband med att man hör att han tänker efter på exakt allt han säger, det dyker upp avbrott titt som tätt och förmodligen så slängs det garanterat blickar på advokaterna och det känns som han stanner upp och slutar att berätta för att han inte kommer kunna vända om han fortsätter.

Är det någon mer som hör denna tydliga skillnad när han är svarar väldigt rakt och riktigt nästan som att han försöker förmedla en känsla av "uppriktighet" och när de dyker in på vissa ämnen som tydligen är väldigt känsliga för han så börjar ord som "Eh, eh, öh, va hetere" upprepas ofantligt många gånger.

Givetvis är det förstårligt att det kan bli jobbigt när man förhörs under lång tid och nervös över situationen, men magkänslan säger annorlunda.

Vad tycker ni?

Det ska bli intressant att höra del 5..
Senast redigerad av Hjertivar 2012-08-23 kl. 21:51.
Citera
2012-08-23, 21:43
Medlem
vem är tobbe andersson?? bild??
Citera
2012-08-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klockrehnt
vem är tobbe andersson?? bild??

Jaa finns det ingen bild på denne man?
Citera
2012-08-23, 22:07
Medlem
ssjj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
Kan du nämna vilka, utan att outa dig?
Vemdalen mm är ju kollat och verifierat.

K= Kosovore

TA Säger att ett vapen har visats för 2 tjejer (KU och en till) Det är ren skitsnack.

Rekning av mordplats samt kopplingen på bilen är också skitsnack, Kopplingen rasade nånstans söderut när dom letade dockningsplats för något som någon skulle komma upp med, vet inte mer än så. Mer än att det inte var långt ifrån E4:an

Mer kan jag inte säga.
Citera
2012-08-23, 22:26
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Skillt, var någonstans var din bror vid 20:29 när du ringde, var var du själv när du gick ut med "hunden" vid 21.

Varför i hela friden är ditt alibi så uruselt, vad hade tagit åt din "kompis"?
Inte en aning om var min bror befann sig, lär väl stå i förhöret misstänker jag.

Jag gick väl runt området i vanlig god ordning, om det var jag som var ute med jycken. Sampa är lite snurrig, men ärlig och det är det viktigaste.

Ingen mening och sitta och fabla bara för att man inte kommer ihåg alla detaljer, det är bara att återge vad man kan, sen är det upp till polisen att göra sitt jobb. I det här fallet så fanns väl inget som visade på att jag ljög.

/Micke
Citera
2012-08-23, 22:34
Medlem
memixs avatar
Intressant reaktion av JM när dom spelar upp HRA för honom .. förstår ju att han inte vill kommentera det men att sitta och uppföra sig som en 5åring det trodde jag då inte att man skulle göra ..
Citera
2012-08-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memix
Intressant reaktion av JM när dom spelar upp HRA för honom .. förstår ju att han inte vill kommentera det men att sitta och uppföra sig som en 5åring det trodde jag då inte att man skulle göra ..

Utveckla gärna det där..
Citera
2012-08-23, 22:51
Medlem
memixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpersbrant
Utveckla gärna det där..

http://imgur.com/flD96

Här ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera