2010-03-17, 20:28
Medlem
bjasskrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harryss0n
Du har inte tänkt på att man kanske kan vara skyldig andra pengar, andra som inte nöjer sig med att klippa ett finger eller två om dom inte får pengarna i tid. Utan dom som sätter ett skott i pannan på dina familjemedlemmar medan man själv får titta på? Jag tror man tar det säkra före det osäkra och gör vad som krävs för att rädda familjen och vännerna som står en nära. Det är väl inte alltid man har tid att sitta och spana i flera dagar om pengarna ska betalas nästa dag!

Då hade nog även du sparkat in en dörr för att få fram pengarna i tid. Ibland kanske man inte alltid agerar så klokt, men man tänker alltid främst på sig själv och sina nära och kära. Det gör nog varje frisk individ.

Du missar poängen, hur lång skuldkedjan än må vara så är det fuck'ups som går på familjer.
Citera
2010-03-17, 20:31
Medlem
apansapiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man ska vara försiktig med att tro på rykten. Jag återger ett inlägg i en annan tråd:
Det visade sig att obduktionen inte kunde avgöra vad BO i den tråden dog av.
BO i den här tråden har utsatts för mycket våld, men detaljer ska vi ta med en nypa salt.

Självklart, det är bara ett rykte som jag hört. Man ska ta sånt med en nypa salt. OM det är sant så är det bra otäckt. En fråga, vad står BO för?
Citera
2010-03-17, 20:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apansapis
Självklart, det är bara ett rykte som jag hört. Man ska ta sånt med en nypa salt. OM det är sant så är det bra otäckt. En fråga, vad står BO för?
BrottsOffer
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag fick höra en liknande sak idag om att den/de som mördade honom ska ha skurit bra mycket i halsen, typ skärt upp framsidan på halsen på honom.

Om det är sant så kan man fundera på vad de/den har gjort mer med hans kropp.

Och om dom uppgifterna läckt ut så är det polisen,den som hittade kroppen eller de som mördade honom som yppat detta, vilket betyder att om inte någon/några redan sitter häktade kommer dom göra så inom snar framtid, jag TROR att detta klaras upp inom kort, jag TROR att det är "xxxxxx" relaterat folk som är gärningsmännen och som på uppdrag med eller utan en högre instans utfört dådet, SC har blivit medlurad på något vis och körd till en plats GM delvis känt till.

Det ryktas oxå om en yngre person med en redigt fet bula i pannan, fritt att spekulera för som som hört rykten om detta.

Det finns många indicier som pekar mot vilken gruppering det rör sig om, även där fritt att spekulera!

SC har suttit på många anstalter och om än med tankesättet ENSAM ÄR STARK så finns det vänner/allierade bakom, dock tror jag inte det kommer bli något större i hämdaktion

Och om hur hann blivit flådd,skjuten,skinnad,fingrar&tänder klippta känns oväsentligt nu, vänta på FUP så har ni erat svar.

Efterlyst om 30 minuter, ska bli intressant att se!
Citera
Medlem
Isopääs avatar
Citat:

BO: brottsoffer.
GM: gärningsman.
Citera
2010-03-17, 20:34
Medlem
bjasskrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av http://dagbladet.se
Hur 33-åringen mördats vill polisen inte uppge, men han ska ha utsatts för mycket brutalt våld. Kroppen har obducerats och dödsorsaken fastställts.

Dödsorsaken verkar i alla fall vara fastställd

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.1889819--tror-vi-kommer-att-fa-tag-pa-de-skyldiga-
Citera
2010-03-17, 20:39
Medlem
bjasskrovs avatar
FUP = Förundersökningsprotokoll ?

Är det i så fall en offentlig handling efter avkunnad dom?
Citera
2010-03-17, 20:39
Medlem
blev nått skumt med den länken?

Citat:
Ursprungligen postat av bjasskrov
Dödsorsaken verkar i alla fall vara fastställd

http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.1889819--tror-vi-kommer-att-fa-tag-pa-de-skyldiga-
Citera
2010-03-17, 20:46
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
OT jag vet, men på tal om skrivbord och därtill hörande tangentbord, var har dina prickar tagit vägen?
Jag läser dina inlägg med stort intresse men utan åäö trasslar det till sig i min skalle..

Jag kände inte, men kände till mordoffret. Många skriver att det var bäst det som skedde, håller inte med om det! Den sortens rättskipning hör inte hemma i ett ciliviserat samhälle, att SC inte var guds
bästa barn vet vi, men vi har inte dödsstraff i detta land. Kritik mot polis, rättsväsende och sociala tycker jag man kan utfärda, det ska inte gå att hålla på som han gjorde, år efter år. Killen skulle fått hjälp värd namnet för många många år sedan.

Du slipper snart min prickfrihet.

Killen erbjods en hel del hjalp, det framkommer. ADHD-utredning, behandlingshem osv. Fragan jag staller mig ar hur mottaglig han var for alla resurser som fanns till hands. Tog SK emot hjalpen, var han motiverad? Sista aret i hans liv saknas i det offentliga materialet, sa jag ar uppriktigt nyfiken.
Citera
2010-03-17, 20:49
Medlem
rev_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartamd
blev nått skumt med den länken?
För mig med, den har tagits bort står det. Efterlyst om ca 10 min, ska bli spännande! Mumma
Citera
2010-03-17, 20:51
Medlem
ahhh radera -%3Cbr%20/%3E i slutet av länken

Citat:
Ursprungligen postat av rev_
För mig med, den har tagits bort står det. Efterlyst om ca 10 min, ska bli spännande! Mumma
Citera
2010-03-17, 20:55
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Du slipper snart min prickfrihet.

Killen erbjods en hel del hjalp, det framkommer. ADHD-utredning, behandlingshem osv. Fragan jag staller mig ar hur mottaglig han var for alla resurser som fanns till hands. Tog SK emot hjalpen, var han motiverad? Sista aret i hans liv saknas i det offentliga materialet, sa jag ar uppriktigt nyfiken.

Ingen är helt prickfri inte ens du Tuesday
Jag vet inget om den "hjälp" han fått, och frågan du ställer känns viktig. Alla är inte mottagliga för
den hjälp som erbjuds. Men det finns ett men, hur ska samhället agera mot dessa personer? Dom är inte bara farliga för sig själva utan för många andra. Tvångsvård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in