Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-03-16, 08:35
  #25
Avstängd
Vanillias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Alltså, det var bara en tanke som slog mig - om alla föräldrar som pratar hit och dit om hur otroligt fantastiskt det är och blablabla.
Men varför ska man då använda kondom etc? Om varje liten unge nu är så fantastisk, varför nöjer sig vissa med 2 barn och så vidare?

Det ligger ju en hund begraven... Tycker ni inte?

Nej, här ligger inga hundar begravna.

Som andra sagt; man ska kunna försörja sina barn. Ett barn kostar runt 1 miljon kronor under sin uppväxt. Man vill ha tid med barnen också, har man runt en miljon ungar blir det slitigt att hinna med dem...

Sist men inte minst är det, som också påpekats, fysiskt omöjligt för oss att få en miljon ungar. Vi är inga möss.
Citera
2010-03-16, 09:08
  #26
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Spelar du allan eller är du bara otrevlig för att du inser att ditt argument inte riktigt höll sig?

Svårt att argumentera mot sådana här värdelösa frågeställningar. Du är som ett litet barn som vägrar se fakta utan hela tiden ska ställa motfrågor, varesig det leder någon vart eller inte.
Citera
2010-03-16, 11:07
  #27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Alltså, det var bara en tanke som slog mig - om alla föräldrar som pratar hit och dit om hur otroligt fantastiskt det är och blablabla.
Men varför ska man då använda kondom etc? Om varje liten unge nu är så fantastisk, varför nöjer sig vissa med 2 barn och så vidare?

Det ligger ju en hund begraven... Tycker ni inte?

Löjlig provokationstråd. Det säger väl sig själv förresten.

De flesta har inte tid, ork eller ekonomisk möjlighet att kunna ta hand om hundrafemtielva telningar idag. Förr i tiden var många barn en självklarhet för fattiga som inte hade tillgång till preventivmedel. Ungarna började arbeta tidigt i livet (i syfte att dra in kulor till familjen) och hade man många barn var det i stort sett en garanti för att någon skulle kunna ta hand om en så att man slapp fattighuset eller ett liv som uteliggare på ålderns höst. På den tiden var det ju dessutom barnadödligheten förhållandevis hög och därför skaffade man ett helt gäng för att någon skulle kunna föra släkten vidare.
Citera
2010-03-19, 17:21
  #28
Medlem
Christian IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balltazzar
Alltså, det var bara en tanke som slog mig - om alla föräldrar som pratar hit och dit om hur otroligt fantastiskt det är och blablabla.
Men varför ska man då använda kondom etc? Om varje liten unge nu är så fantastisk, varför nöjer sig vissa med 2 barn och så vidare?

Det ligger ju en hund begraven... Tycker ni inte?

Därför att majoriteten föräldrar i Sverige (än så länge) är nordiska och eftersom att för många nordiska barn i förlängningen leder till nazism.

TROLL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2010-03-21, 22:52
  #29
Medlem
jaha.blahas avatar
Har man för många ungar så hinner man ju inte umgås med dom. Då missar man väl hela poängen.
Citera
2010-03-22, 08:06
  #30
Medlem
Ptja, jag har snart 5 knattar. Det är ingen större skillnad på att ha tre eller fyra barn, har man väl fått tre så trr jag det är sak samma, då kan man fortsätta!
Då var det större skillnad på att gå från att ha haft ett barn till att ha två.
Det är fantastiskt att ha barn, och jag begriper mig inte på de som bara skaffar ett.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback