2010-03-14, 18:59
Medlem
Biggless avatar
Hejsan jag har på senare tid märkt att min dator lägger av när ja spelar ofta typ dör när de blir lite jobbigt. Detta måste ju vara PSU jag har bara ett 350W och kör 6000+ x2 och HD4850 eller?

I sådana fall hur mycket ska man ha jag har precis införskaffat mig en Phenom II Black Edition.
Citera
2010-03-14, 20:21
Medlem
Ett corsair i storleken 450 eller 550 watt skulle göra susen.
Citera
2010-03-14, 20:27
Medlem
DennisOlofs avatar
Biggles, det är helt korrekt.

Du har för lite kraft för att orka driva systemet, om du kör vanligt (utan att spela) kanske det funkar, men när du börjar belasta datorn (grafik osv) drar det mer ström.

Köp inte för litet bara, jag skulle välja 500-600watt, vilket idag får anses som standard det räcker gott och väl till spel. Då har du även marginal så att du inte ligger precis på gränsen och belastar kraften till max.

Har du pengar (dvs råd att välja lite mer) så kan man satsa på 700-800 men frågan är om du har planer på att uppgradera till bättre grafik framöver, främst det som avgör om du behöver mycket kraft eller inte.
Citera
2010-03-14, 23:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Biggles, det är helt korrekt.

Du har för lite kraft för att orka driva systemet, om du kör vanligt (utan att spela) kanske det funkar, men när du börjar belasta datorn (grafik osv) drar det mer ström.

Köp inte för litet bara, jag skulle välja 500-600watt, vilket idag får anses som standard det räcker gott och väl till spel. Då har du även marginal så att du inte ligger precis på gränsen och belastar kraften till max.

Har du pengar (dvs råd att välja lite mer) så kan man satsa på 700-800 men frågan är om du har planer på att uppgradera till bättre grafik framöver, främst det som avgör om du behöver mycket kraft eller inte.
7-800W är waaaay overkill för en dator med ett "standard" gaming-graffe. Köp kvalitets-agg på 550 eller lite mer så kommer det aldrig uppstå några som helst problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in