2006-01-17, 11:52
Medlem
vilka album med den här herren bör en ung man i sina bästa år egentligen äga?
Citera
2006-01-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
vilka album med den här herren bör en ung man i sina bästa år egentligen äga?
Du ska såklart ha första plattan, "Rising Force" (bäst). 2:a "Marching Out", 3:e "Trilogy" och 4:e "Odessy". Den 5:e "Eclipse" har ett par bra låtar men sen tycker jag det gick i cirklar utför...
Citera
2006-01-17, 13:54
Medlem
mugabes avatar
Som sagt, de tre första plattorna... de är riktigt bra!! Sen tycker inte jag att han gjorde nåt mer bra förrän fire & ice, men även den kan man skippa. En som är helt fantastisk är dock den hyfsat färska Inspiration där han spelar några av sina favoritlåtar!!!
Citera
2007-01-06, 23:23
Medlem
Ratis avatar
En liten fråga angående Yngwie Malmsteen...

Någon annan här som avgudar hans musik??

Första gången jag fick höra talas om namner Yngwie Malmsteen (lät mer som det vanliga svanska namnet Yngve Malmsten) kom jag direkt att tänka på någon folkkär folkmusiker på ca 80 år med grått hår som spelar dragspel och jag vägrade nästan tro på att han spelade hårdrock.. när man sedan fick höra några låtar av honom var man fast. Yngwie Malmsteen är btw hans numera "riktiga namn" som han tagit eftersom han inte var vidare förtjust i sitt gamla.. och när man tänker efter så är de ju ett rätt coolt namn på en hårdrockare =)
Väntar med spänning till 5 februari då han ska släppa 3 st nya album.. iaf ett av dem borde vara värt att köpa
Alla slags kommentarer om Yngwie och hans, för min del, sköna musik är mycket mer än välkomna.

Här finns en skön intervju med honom:
http://www.cafe.se/?id=3107
Citera
2007-01-06, 23:25
Medlem
vek trådstart om du nu avgudar honom.

Fyll ut eller invänta låsning
Citera
2007-01-06, 23:31
Medlem
von Schmerzs avatar
Den berömda gitarronanisten Steve Vai har dött. Eftersom han har varit en snäll rockare och inte syndat allt för mycket får han komma upp till himlen. När han kommer upp väntar Sankte Per på honom för att styra upp den sedvanliga byråkratin. Medans de fyller i papprena hör Steve någon spela gitarr inne i himlen, och han känner igen det karaktäristiska soundet.
-Jag visste inte att Yngwie hade dött.
-Det har han inte.
-Men jag hör ju att han spelar där inne!
-Det är Gud som spelar, han bara tror att han är Yngwie.

Yngwie-vitsar är nästan lika roliga som trummis-vitsar
Citera
2007-01-06, 23:31
Medlem
beyonds avatar
Yngwie?
Det är han som sjunger på den här,va?

http://www.blabbermouth.net/yngwie_tokyo_flight.mp3

Jodå, vi avgudar honom!
Citera
2007-01-06, 23:35
Avslutad
Avgudar och avgudar, om du frågat för några år sedan skulle jag svarat ja omgående. Nu har jag mognat lite hehe, närå fantastiskt duktig gitarrist. Jävligt mycket skitsnack kring yngve men få gitarrspelande personer har haft så mycket inflytande över den moderna hårdrocksgitarrtekniken än Malmsteen. Han tog det hela till en annan nivå på 80-talet, idag finns det kanske andra som är mer tekniska osv men många av dessa är långt ifrån så inovativa som yngve på sin tid.
Citera
2007-01-07, 01:40
Medlem
Hehe snubben som bara är känd för sitt gitarrspel och dryga attityd och inte för sina låtar. Jodå, det fanns en tid då jag lyssnade en del på honom men aldrig längre. Hans låtar var aldrig klockrena precis och han blev så jävla kommersiell efter några år. Trist...
Citera
2007-01-07, 02:03
Medlem
smiffens avatar
Skulle väl inte påstå att jag avgudar honom men visst, lyssnade mycket på han förr i tiden och så länge han inte tokonanerade sig igenom låtarna var/är det helt ok. Hans bekymmer är väl att han aldrig hade nån vettig sångare i bandet vilket gjorde att jag som ickegitarrist tappade intresset.
Detta var aldrig nåt problem med Yngves stora(och enda) förebild RITCHIE BLACKMORE!
Citera
2007-01-07, 02:36
Medlem
Tjennstroums avatar
Heaven Tonight är en gudomlig låt.
Citera
2007-01-07, 11:48
Bannlyst
malmsteen har haft sin inverkan på "shredding"-genren. Men det är svårt att hitta en mindre kreativ musiker. Han har i stort sett spelat samma skit i 24år och det var bra under dom 3 första albumen. Nu är det sorgligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in