Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-04-07, 16:38
  #25
Avstängd
auto407578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallie
okej, vi säger så. Vilka av de inne på hallucigena kan man odla i sverige? det är i så fall blomman för dagen som en redan har nämnt men annars är det ingen du kan odla lagligt. Hawaiian Baby Woodrose behöver extremt stora krukor för att kunna blomma och skapa nya frön, minst 170 liter för att vara exakt så det känns som att den är utesluten.
vad har vi mer? svamp? salvia? tråkig nyhet, de är inte lagliga att odla.

Om man som jag har en 400w HPS som snurrar 365dagar om året så kan man odla det mesta sålänge
det inte behöver jättestora krukor. Jag har iaf runt 15-20 kaktusar stående med tomat, sallad, och en kattmynta. Kattmyntan ska ut på balkongen sen även kaktusarna om det blir en fin sommar.
Klart jag även kör tomat och sånt på balkongen men har också alltid några i garderoben så jag kan
äta egenodlat året runt typ(eller iaf oftare).

Så mitt tips är en cutting San Pedro från potent moder. Kommer ta ett tag innan du har tillräckligt för
att trippa och fortsätta ha kaktusen/kaktusarna vid liv men det kanske det är värt.

Edit: vart hitta du din info om odling av HBW?

mvh
Citera
2010-04-07, 21:18
  #26
Medlem
xallies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Om man som jag har en 400w HPS som snurrar 365dagar om året så kan man odla det mesta sålänge
det inte behöver jättestora krukor. Jag har iaf runt 15-20 kaktusar stående med tomat, sallad, och en kattmynta. Kattmyntan ska ut på balkongen sen även kaktusarna om det blir en fin sommar.
Klart jag även kör tomat och sånt på balkongen men har också alltid några i garderoben så jag kan
äta egenodlat året runt typ(eller iaf oftare).

Så mitt tips är en cutting San Pedro från potent moder. Kommer ta ett tag innan du har tillräckligt för
att trippa och fortsätta ha kaktusen/kaktusarna vid liv men det kanske det är värt.

Edit: vart hitta du din info om odling av HBW?

mvh
Ja det är det jag menar. Vi sitter lite i samma sits. Har precis satt 49 kaktusfrön och har några kaktusar redan. Jag formatetade nyligen min dator så jag har tyvärr inte kvar länken men det stod att för att den ska blomma andra året, vilket är en fördel om man ska använda den som berusningsmedel för annars får den ju inga frön, så behöver den 170liter att ha rötterna i. det var en engelsk sida, kan ha varit drugs-forum.
Citera
2010-04-07, 21:23
  #27
Avstängd
persson121s avatar
Finns det någon laglig drog som man kan odla ute på sommaren?
Den skall rökas.
Citera
2020-12-20, 23:11
  #28
Medlem
Té på sibirisk hjärtstilla (marihuanilla) fungerade lika som ätbar cannabis och det är bara att lägga en högre dos i kastrullen med vatten ifall det skulle vara för svagt. Priset var mycket lågt också om man beställer det från internet, någon sade att man skulle säga att det är menat att användas som rökelse och inte som knark om man blir förhörd om saken när man beställer det och ljuga att man tänkte sätta det i en metallskål och tända eld på det för att avge dofter i rummet. Jag skulle gissa att det är samma drogklass som cannabis och JWH och annan syntetisk cannabis. Jag märkte också att löven till alla morning glory arter innehåller LSA och inte bara fröna och löven var inte svagare än fröna, just månvinda hade stora och potenta löv om de odlas utomhus, inomhus i fönsterbrädet blev löven inte så stora och potenta som ute, troligen för att de får mera solljus ute. Man kan blanda marihuanilla té med morning glory löv om man vill, det var en bra drogkombination som fungerade precis lika som att blanda cannabis med LSD. Att röka marihuanilla i en pipa som har en rymlig pipskål fungerade bra om man lägger tillräckligt mycket i pipan men att röka det i jointar/spliffar gav en så svag effekt att man blev nästan missnöjd. Marihuanilla stjälkarna var inte svagare än löven och blommorna, som de är i cannabis.
Citera
2021-01-08, 15:21
  #29
Medlem
Analitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Om du vill ha Cannabisliknande rus så kan du odla Hjärtstilla. Det ska vara likt Cannabis när det röks.

Har någon rökt hjärtstilla här och kan ge input?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback