2010-03-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Beror nog på att DSV inte är tillräckligt rumsrena för att av "riktiga" KTHare klassas som en del av KTH! Det är ju bevars en "delad" institution...... delas med de förskräckliga icke-teknologerna! Nä, KTH är KTH med sitt stora campus, inne i STADEN!!!!

Säkert har de inte heller varit på Södertörn!!!

Det är ju bara DSVarna som kallar DSV för KTH, ingen annan gör det.
Citera
2010-03-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han har bara erkänt att det var hans ip-nummer, men det står inget om han erkänt själva hoten.

Det står på DN: "Han har erkänt att han gjort det här."
Citera
2010-03-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det låter som att det varit en del spinn på IP-adresserna. Visst 4chan är knappast svenskt, så svensk och amerikanska myndigheter som styr över IP-nummer och vad man kan kräva från operatörer. Men, hur kommer fler länder in i bilden i denna storyn?

I övrigt är ju allt som man var säker på att det redan va...

Tror att dom haft kontakt med flertalet andra myndigheter för att kolla av om hans ip nummer fastnat hos dem. Vet att svenska polisen bad VeriSign att kolla igenom sin dns-server och ge ut alla IP-adresser som är svenska och som besökte 4chan samma dygn som GM

Det tar minsann inte AB upp
Citera
2010-03-15, 11:01
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Då jag fick reda på det från följande sida så tänkte jag att jag delar med mig av detta också.

Ifall det nu skulle skilja sig någonting dvs.

http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=152572802
Citera
2010-03-15, 11:04
Medlem
Till SVT säger polisen att mannen säger att hotet var ett skämt.
Citera
2010-03-15, 11:08
Bannlyst
Megaforce:

Citat:
Min teori är att snubben i Göteborg bara kör en Tor-nod och inte har något alls med det hela att göra.

Vad grundar du det på? Han har ju erkänt och sagt att det var för att hans flickvän hade gjort slut. Men att det var på skämt. Varför skulle han ta på sig någon annans dåd, som skulle ske i Stockholm på KTH?
För att han är idiot? nja han verkar ju studera iallafall, för att han är deprimerad? Nja då kunde han själv gjort det.....
Citera
2010-03-15, 11:12
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponki
Vet att svenska polisen bad VeriSign att kolla igenom sin dns-server och ge ut alla IP-adresser som är svenska och som besökte 4chan samma dygn som GM

Varför kallas han GM?
Citera
2010-03-15, 11:14
Medlem
hemliga.agentens avatar
GM = GärningsMannen
Citera
2010-03-15, 11:20
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
De hade kontakt med Finland, de trodde innerligt att hotet kom därifrån.

Även fast jag tycker att det var riktigt jävla löjligt av personen att skriva detta på 4chan, så tycker jag lite synd om honom. Men hoppas ändå att det här sätter några, om än få, gränser för vad trollande får innebära.
Att en finne i Finland igår postar att han ska slakta folk i Stockholm idag? Känns överdrivet.

Jag tycker det är bra gjort av snuten. Dom har förmodligen jobbat (resurser man kunde lagt på bättre om det inte vore för ett jävla e-troll) hårt för att visa att dom klarar av honom.
Citera
2010-03-15, 11:31
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floodis
Till SVT säger polisen att mannen säger att hotet var ett skämt.

Haha, förmodligen ett ganska taskigt skämt utifrån vad som hänt i dag. Jag undrar vad det roliga i skämtet var. Jag kan i alla fall inte se det.

Skulle inte bli särskilt förvånad om det nu skulle visa att det var ett illa menat skämt. Det är som bekant alltid lätt att verka tuff och rakryggad på Internet. Framför allt på ett mycket anonymt forum.
Citera
2010-03-15, 11:36
Medlem
Samarbetade med FBI
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6777583.ab
Citera
2010-03-15, 11:37
Medlem
frosses avatar
Enligt polisen är han misstänkt för "Olaga hot mot grupp", är det då under paragraf 5, 4 kap i BrB?
https://lagen.nu/1962:700#K4P5S1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in