2010-03-13, 19:00
Medlem
Började i https://www.flashback.org/t1144925

Citat:
Ursprungligen postat av TK
Här är en print på KTH hotet. http://img52.imageshack.us/img52/6158/kth.png

En print som togs där någon hotade om en dödsskjutning på KTH.
Vad tycker ni, ska sånt tas på allvar?

Hur ska polisen agera isåfall?
Och om de avfärdar det hela som tomma hot då det lades ut på ett anonymt fora, hur skulle rubrikerna isåfall bli om det verkligen blev verklighet utav detta? Att polisen fick tips men valde att inte göra något.

Nu studerar inte jag, men om jag hade gjort det skulle jag inte våga gå dit på måndag kan jag ju säga iaf.

Till mod: Fel avdelning? var vänlig flytta
Citera
2010-03-13, 19:04
Medlem
BobSacamanos avatar
Better safe than sorry. Klart sånt ska anmälas på stubben - gör det och ge dem länken till originalposten osv.
Citera
2010-03-13, 19:06
Medlem
boostankans avatar
Endast skitsnack. Händer något på måndag så ska alla om skriver i tråden få 20k var.
Citera
2010-03-13, 19:07
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Började i https://www.flashback.org/t1144925

En print som togs där någon hotade om en dödsskjutning på KTH.
Vad tycker ni, ska sånt tas på allvar?

Hur ska polisen agera isåfall?
Och om de avfärdar det hela som tomma hot då det lades ut på ett anonymt fora, hur skulle rubrikerna isåfall bli om det verkligen blev verklighet utav detta? Att polisen fick tips men valde att inte göra något.

Nu studerar inte jag, men om jag hade gjort det skulle jag inte våga gå dit på måndag kan jag ju säga iaf.

Till mod: Fel avdelning? var vänlig flytta
Förhoppningsvis så har han bara tagit till flaskan och överdriver känslomässigt i ord vad han egentligen känner. Det är ju ändå några timmar tills måndag så flera tankar har nog cirkulerat i denne impulsive pojken som förövrigt verkar lika smart som gemene man i Afrika..
Citera
2010-03-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburg1.0
Förhoppningsvis så har han bara tagit till flaskan och överdriver känslomässigt i ord vad han egentligen känner. Det är ju ändå några timmar tills måndag så flera tankar har nog cirkulerat i denne impulsive pojken som förövrigt verkar lika smart som gemene man i Afrika..

snarare någon som haft tråkigt.

och: "The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact."

fattar inte grejen med att leta upp personen och arrestera honom, räcker väl att sätta nån polis där och söka igenom alla för vapen.
Citera
2010-03-13, 19:18
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
snarare någon som haft tråkigt.

och: "The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact."

fattar inte grejen med att leta upp personen och arrestera honom, räcker väl att sätta nån polis där och söka igenom alla för vapen.
Då kanske det redan är försent ju
Citera
2010-03-13, 19:18
Medlem
Dosordies avatar
Det är alltid svårt att veta om det är allvar eller inte. Om han nu gör verklighet av detta så är det inte första gången. Det värkar som att dom flesta faktiskt skriver om det på internet innan dom kör loss. Jag tycker att man ska ta hotet på största allvar.
han kommer utföra hotet, sen säga: -Vad va det jag sa! HA!
Sen kommer polisen i framtiden ta sånt på större allvar, och det blir roligare att trolla på internet. Låter kanske konstigt, men på något sätt så hoppas jag att det händer. Men bara om polisen ignorerat det. Dom har ju faktiskt chansen att stoppa honom. Han har gett dom chansen. Kanske han vill stoppas.
Men det troligaste är att det är ett troll
Citera
2010-03-13, 19:23
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Haha orka att de finns folk som tar detta på allvar och skapar en tråd
Du hade känt samma sak om det varit på din skola?

Såklart att 99% trollar, men varför skulle det vara fel med ett polisbesök när han hotar att mörda så många som möjligt?
Citera
2010-03-13, 19:24
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Troll obivius troll om ni hängt med hade ni också förstått
Obvious kanske?
Citera
2010-03-13, 19:25
Bannlyst
Citat:
Obvious kanske?

Engelska är inte min starka sida, vilket inte spel verkar vara hos dig, alla har vi våra dåliga sidor

Citat:
Du hade känt samma sak om det varit på din skola?

Såklart att 99% trollar, men varför skulle det vara fel med ett polisbesök när han hotar att mörda så många som möjligt?

Jag hade inte varit jätteorolig och skitit i att skriva tenta men såklart 1-2 poliser kan vara på plats och se till att inget händer men inte 20 säpomän, 10 militärer och massa poliser på plats
Citera
2010-03-13, 19:28
Medlem
Androass avatar
Citat:
Jag hade inte varit jätteorolig och skitit i att skriva tenta men såklart 1-2 poliser kan vara på plats och se till att inget händer men inte 20 säpomän, 10 militärer och massa poliser på plats
1-2 poliser? Är du medveten om att det på KTH campus pluggar och vistas 10'000-tals människor varje dag, och att campus är stort som gamla stan?
Citera
2010-03-13, 19:29
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
1-2 poliser? Är du medveten om att det på KTH campus pluggar och vistas 10'000-tals människor varje dag, och att campus är stort som gamla stan?
han är nog inte medveten om något den pojkspolingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in