2010-03-13, 16:10
Medlem
Psykotons avatar
Tjena!

Ska till Amsterdam igen, tänkte fråga er som är lite mer insatta, vad man kan köpa för kul grejer där, som inte går att köpa i Sverige, och som är "värt" att köpa.

Då tänker jag inte på cannabis och svampar, utan lite mer udda grejer som man kan hitta på smartshops, eller bra att ha - grejer som finns på apoteket, eller bra örter eller kemikalier på smartshopsen, ja ni hänger med.

Ser fram emot era tips !!!
Citera
2010-03-13, 20:00
Medlem
Smash3rs avatar
Det är väl bara att gå runt och kolla i affärerna och se vad dom har, hittar du något intressant så är det bara att slå till!
Citera
2010-03-13, 20:07
Medlem
solkies avatar
Det jag kommer att tänka på är snuffbullet och grinder. Dessa går ju att beställa via nätet iofs.

Har tyvärr inte någon mer ingående info av vad som finna att köpa på smartshops då det var länge sedan jag var där och jag var inte helt nykter
Citera
2010-03-13, 22:34
Medlem
Psykotons avatar
Bra grejer jag brukar köpa i Tyskland och Holland är Visine (clear eyes), andra receptfria läkemedel som inte är droger, men nässprej tex är mycket billigare och går ju åt under vintern. Smartshopsen har ju billiga rullpapper och filter åså som är värt att bunkra upp på, men det mesta som säljs i smartshopsen i Amsterdam är ju importerat skräp, för att tjäna pengar på turisterna.

Sen finns det några undantag, och det är de jag försöker få fram fler av. Svampsporer är både billigt och lagligt, likaså växterna för att bereda Ayahuasca. Inositol och mannitol i pulverform kan ju vara bra för folk som bankar substanser, finns att köpa i kilosburkar, men är inte min grej.

Är inte ute efter krimskrams-pipor och plastgrinders, ja ni hajar. Har varit i Holland ett par gånger, men det måste ju finnas en massa kunskap här på Flashback !

(Ska bli najs med en spliff i vårsolen iallafall )
Citera
2010-03-14, 17:29
Medlem
Psykotons avatar
Ingen...
Citera
2010-03-17, 05:11
Medlem
Psykotons avatar
BUMP!

Ingen som har nåt vettigt förslag?
Citera
2010-03-18, 03:40
Medlem
Psykotons avatar
En sista bump... någon som har förslag på trevliga saker att handla, kanske RC's som är förbjudna härhemma, men tillåtna i Nederländerna, och tillgängliga som tabletter/kapsel till och med, som på Nya Zeeland??
Citera
2010-03-26, 01:21
Medlem
Psykotons avatar
UPDATE;

Efter att ha varit i Amsterdam ett tag så kan jag meddela att situationen är ungefär som förut; en massa pipor, grinders, blunt wraps i oändlighet, dyrare än på nätet. Enda intressanta är ju svamparna (tyvärr är det bara tryfflar som får säljas, men de kan vara asbra), ayahuasca, ev. kaktusar, och syrgas på flaska är ju också lite ballt, men hittade inget annat av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in