Citat:
Ursprungligen postat av
McCarthy01
De ldre verkar successivt frsvinna frn forumet till frmn fr en massa yngre frmgor. Nej jag r ingen "ldersrasist", men eftersom FB r ett forum som innan varit knt som ett tillhll fr allehanda outsiders och desillusionerade, halvkriminella mnniskor s saknar man dessa ldre som har lite livserfarenhet och ngot att tillfra. Mnga gamla trdar bumpas inte lngre fr att de unga inte kan associera till det som trdarna handlar om.
Jag har alltid sett FB som ett undergroundforum men nu verkar det ha versvmmats av den yngre generationen som associerar p sitt eget stt och som inte har de referensramar som krvs fr att kunna fra en vettig diskussion kring olika freteelser.
Ngon mer som upplever samma sak?
Ja.
Jag har varit med Flashback sedan 1995, d i tidningsform.
Mina forna arbetsgivare anstller hellre ldre personer n generation-Z. Den tiden r snart frbi.
Internetbaserad kunskap str inte hgt i kurs.
Diskussionerna p Flashback har frndrats i takt med att de ldre faller ifrn och nya yngre frmgor tar vid. Det r inget fel i det men debattklimatet har frndrats och det som jag vant mig med frn brjan finns inte kvar idag.
Det som str mig och frmodligen genomgende fr min lderskategori r att man diskuterar utifrn vad andra tycker p internet. Jag knner ett antal yngre personer som har sin kunskapsbas p X - i stort sett enbart.
Vilken idiot som helst som kan spra urkllor frstr hur illa detta r. Fr vrigt r det bara en liten fraktion av anvndare som vet hur man sprar urkllor, hur man gr en "forensic" djupdykning i en bild fr att avgra validiteten, osv. Vi gamla gubbar r anvndare av internet, generation-Z r konsumenter.
Jag har inga problem med generation-Z. Z tvingar mig att st p t. Men, vi r olika - vldigt olika.