2010-03-13, 13:10
Medlem
Memory-leaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
vore jävligt nyttigt med ett uppslag i någon dagstidning där man jämför kostnaderna för åldringsvård och flyktingbarn, samt nedskärningar på detsamma. det skulle få många svenskar att vakna till sans och rent ut sagt bli fly förbannade. men det lär ju aldrig hända eftersom alla tidningsredaktörer är självhatande landsförrädare.

Ja sannerligen. Folk hade tappat hakan ifall de visste att 25 % av de offentliga utgifterna går till invandringen. Sedan kunde man ge dom artikeln där AB tog upp hur pensionärer fick sin mat och kaffe ransonerad. Då hade nog en del vanliga svenssons blivit bra förbannade.
Citera
2010-03-13, 13:10
Medlem
savoxovass avatar
Det här är för sent och för fegt.

Hade det inte varit för PI och andra systemkritiska bloggar hade inte medierna känt sig tvungna att gå ut med sanningen utan hade i sann ideologisk anda fortsatt att ljuga. De flesta av oss känner till att asylrätten genom ensamkommande unga män missbrukats grovt i flera år nu. När man sakligt påpekat det i kommentarerna i just SVD så har det ansetts som rasistiska eller stötande och rensats bort. Det har rört sig om exakt samma fakta och synpunkter som gudmundsson nu framför.

Skenheliga jävlar är vad hela deras redaktion är och de förtjänar inget annat än arbetslöshet. Sent ska syndaren vakna som det gamla utrycket låter.
Citera
2010-03-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
vore jävligt nyttigt med ett uppslag i någon dagstidning där man jämför kostnaderna för åldringsvård och flyktingbarn, samt nedskärningar på detsamma. det skulle få många svenskar att vakna till sans och rent ut sagt bli fly förbannade. men det lär ju aldrig hända eftersom alla tidningsredaktörer är självhatande landsförrädare.

Finns det ingen som har gjort ett sådant flygblad eller en affisch?
Citera
2010-03-13, 13:14
Medlem
Drozds avatar
Vi noterar att SvD tagit bort kommentarsfunktionen på denna artikel - mycket påpassligt
Citera
2010-03-13, 13:27
Medlem
klas121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas

Hade det inte varit för PI och andra systemkritiska bloggar hade inte medierna känt sig tvungna att gå ut med sanningen utan hade i sann ideologisk anda fortsatt att ljuga. De flesta av oss känner till att asylrätten genom ensamkommande unga män missbrukats grovt i flera år nu. När man sakligt påpekat det i kommentarerna i just SVD så har det ansetts som rasistiska eller stötande och rensats bort. Det har rört sig om exakt samma fakta och synpunkter som gudmundsson nu framför.

Skenheliga jävlar är vad hela deras redaktion är och de förtjänar inget annat än arbetslöshet. Sent ska syndaren vakna som det gamla utrycket låter.
Om 2-3 år, får vi hoppas, kommer dagsmedia säga att det är tack vare deras skjutjärns-journalistik som den nya strama invandringspolitiken har implementerats. Journalisterna kommer klappa varandra på axeln och hävda att det är de som gjort grovjobbet och att PI, FN och FB bara har gapat, gläfsat och fört oreda
Citera
2010-03-13, 13:44
Medlem
wodinazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas121
Om 2-3 år, får vi hoppas, kommer dagsmedia säga att det är tack vare deras skjutjärns-journalistik som den nya strama invandringspolitiken har implementerats. Journalisterna kommer klappa varandra på axeln och hävda att det är de som gjort grovjobbet och att PI, FN och FB bara har gapat, gläfsat och fört oreda

Per Gudmundsson är en vidrig sionistkrypande kackerlacka som bör tas hand om med t.ex borsyra. Nej, det är till stor del tack vare massmedias inflytande och de som har inflytande över den mediala diskursen och finanskapitalet som vi har massinvandring. Möjligen kommer de att mer militant bekämpa islam, men knappast mängden invandrare. Avskummen vill ju helst se en tam och tandlös, självhatande islam ala "Svenska" Kyrkan.
Citera
2010-03-13, 13:47
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
1,2 mille !?!
Vad kommer du fram till då? blända mig
Vad fan, du citerar min länk två gånger men är inte kapabel att tolka innehållet i den, eller vad?

Misstaget TS gjort i sin uträkning är att lägga engångssumman 500000 på varje enskild ungdom, när det i själva verket är en engångssumma som kommunen får sammanlagt för att man startar en verksamhet.
Citera
2010-03-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Vad fan, du citerar min länk två gånger men är inte kapabel att tolka innehållet i den, eller vad?

Misstaget TS gjort i sin uträkning är att lägga engångssumman 500000 på varje enskild ungdom, när det i själva verket är en engångssumma som kommunen får sammanlagt för att man startar en verksamhet.

Lugna sig nu

Citat:
samt andra kompensationer, för utredningar, för gode män, för särskilda behov och för extraordinära kostnader

Svårt att sätta en peng på, men 1 mille/skäggbebis och år är inte en orimlig siffra.

Plus dom som agerar ankarbarn. (vet att du inte håller med) så har vi ytterligare en kostnad som faller ut då föräldrarna och hela tjocka släkten mirakulöst lyckats hitta sin försvunna guldklimp..
Citera
2010-03-13, 14:21
Medlem
toizs avatar
Kopierat rakt av från flashback

Det han missat är att det inte enbart handlar om att värna asylrätten, utan i lika hög grad - om inte högre - att värna barnen.

Nu får vi se om politikerna fattar att detta är folkets verklighet och hinner göra en kovändning före valet. Att vinna röster är ju viktigare än vilken övertygelse som helst för dom billiga kräken.
Om dom inser att det är pga detta som internet kokar och kommuner säger nej.
Inte många skulle bli upprörda eller säga nej om det faktiskt handlade om barn. För jag är övertygad om att majoriteten med mig vill barnen väl.

Skål, kamrater!
Citera
2010-03-13, 14:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Kopierat rakt av från flashback

Det han missat är att det inte enbart handlar om att värna asylrätten, utan i lika hög grad - om inte högre - att värna barnen.

Nu får vi se om politikerna fattar att detta är folkets verklighet och hinner göra en kovändning före valet. Att vinna röster är ju viktigare än vilken övertygelse som helst för dom billiga kräken.
Om dom inser att det är pga detta som internet kokar och kommuner säger nej.
Inte många skulle bli upprörda eller säga nej om det faktiskt handlade om barn. För jag är övertygad om att majoriteten med mig vill barnen väl.

Skål, kamrater!

Ja klart Gudmundsson är här inne och läser om ensamkommande. En sak jag i min hast inte såg att han tog upp var det faktum att 10% av alla "barn" avviker.
Citera
2010-03-13, 14:27
Medlem
Kulturmammas avatar
Börjar det rasa nu? Vad tror ni?

Eller är detta bara ett köttben för att hålla hundarna lugna.
Citera
2010-03-13, 14:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas

För sent och för sent... det börjar hända saker nu. Ämnen som nyligen var otillåtna på den politiska dagordningen börjar bli 'rumsrena' och inte endast en nisch för SD. Det tycker jag är bra, men jag är ju inte heller SD:are eller dylikt. Vad jag vill se är att sådant som SD och den nyttiga fria dialog som finns här på flashback I&I, verkar som en nyttig blåslampa på politiken. Detta är exakt vad vi ser i Gudmundssons utmärkta ledare. Mycket av vad som står där är som plockat direkt från vad vi har pratat om här länge.
Senast redigerad av BaalZeBub 2010-03-13 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in