Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Även om föga förvånande talar positivt om arbetskraftsinvandring så är problemformuleringen när det kommer till asylinvandringen desto närmre SD och våra grannländer.Nämligen att systemet urholkas om vi tar in folk på felaktiga grunder. Bara det faktum att han tar upp har att vi Sverige har valt att vara mer generösa än de konventioner vi har skrivit på föreskriver är ju ren dynamit i den här frågan.
Vill kommentera detta. Min ståndpunkt och min kritik mot den svenska invandringspolitiken är att den helt saknar integritet. Detta gör att det är omöjligt för andra än människor som är för antingen fri invandring, eller är helt okunniga om allt om har att göra med invandringspolitik, att tycka att den politiken är bra.
Det är inte bara det att vi är mer generösa än de konventioner vi förbundit oss att följa - vi är också mer generösa än vad våra egna regler säger. Vi bryter alltså mot våra egna regler. Där vi vet att det är fel (anhöriginvandring av icke-anhöriga, ensamkommande 30-åringa barn osv) låtsas vi som ingenting. Och än mer skrämmande, där vi vet att vi skapar mera lidande... det diskuterar vi inte överhuvudtaget.
Exempel på det sista:
Visste ni att 10% av alla ensamkommande flickor som anländer till Sverige försvinner spårlöst?
PMa mig Gudmundson