Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Off topic igen men va fan:
Vilken är att föredra? Gnome eller KDE? Börjar få till mitt Gnome-desktop riktigt bra nu, Cairo-Dock etc. Läckert som fan.
Hej!
självklart ska du välja Gnome, Kde är så fyrkantigt och Gnome 3 kommer snart, finns redan som prevju i Fedora 12, Gnome 3 ser ut att kunna bli riktigt bra, ganska så annorlunda. sen tycker jag att du kan testa lite fler distar när du ändå håller på, det finns ju livestickor till de flesta,
Och jag föreslår ju då förstås Fedora, Det finns en riktigt stor community, det kommer uppdateringar i stort sett varje dag,den är enkel att konfigurera, slår ubuntu i en hel del tester, plus att man slipper den där bruna färgen :-) sen är det ju klart om du vill bli en riktig nörd så ska du ju installera Slackware och helst ett minimalt wm/ som du hörde nyss så jobbar man ju helst i terminalen med skript kommandon och spar utrymme på driven igenom att ha ett minimalt x,,,,,jag bara skojas men jag väntade mig den kommentaren när som helst. jag bara inte visste vem det var på det här stället :-) klart man kan köra med minimala wm/ men vad ska man då göra med burken en söndagsförmiddag, räkna ut fraktaler, eller surfa runt i söndagstidningarna. Jag tror att det är dags för pionjärerna att inse att Linux snart är i var mans hus. ja vad du än väljer så är du välkommen in i gemenskapen.