• 3
  • 4
2010-03-16, 17:37
Medlem
SysterStarks avatar
Är det bäst att träna/motionera före eller efter måltid?
Citera
2010-03-16, 17:38
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterStark
Spelar ingen roll, när du känner att du mår bäst. Jag kör ofta före måltid.
Citera
2010-03-16, 18:24
Medlem
CherryBoobss avatar
Citat:

Jag tränar också innan måltid, annars mår jag själv ganska illa samt att man (jag) känner sig ganska "tung" om man t.ex. är ute och springer.
Bara du äter mat eller mellanmål 1-2 timmar (olika från person till person) innan träningen så du har lite att prestera på.
Oavsett så ska man äta något litet efter ett hårt pass så att kroppen kan återhämta sig så effektivt som möjligt.
Dreas, du får gärna anmärka om jag är ute och cyklar igen .
Citera
2010-03-16, 18:32
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryBoobs
Jag tränar också innan måltid, annars mår jag själv ganska illa samt att man (jag) känner sig ganska "tung" om man t.ex. är ute och springer.
Bara du äter mat eller mellanmål 1-2 timmar (olika från person till person) innan träningen så du har lite att prestera på.
Oavsett så ska man äta något litet efter ett hårt pass så att kroppen kan återhämta sig så effektivt som möjligt.
Dreas, du får gärna anmärka om jag är ute och cyklar igen .
Inte ute och cyklar direkt, men den energi kroppen utnyttjar vid träning är i regel den energin som man fyllde på med senast man tränade den muskeln

Så man behöver inte äta före ett pass. Men många gillar att äta något före ett pass, så även jag på senare tid.
Senast redigerad av Dreas 2010-03-16 kl. 18:37.
Citera
2010-03-16, 19:19
Medlem
19801s avatar
Citat:
Jag brukar peta i mig långsamma kolhydrater tidigast fyra timmar innan träningspasset men inte senare än två timmar innan. Men frukt och sånt kan man förstås äta nära inpå passet. Antagligen ganska bra med något enklare, typ musli och fil eller liknande.

Bracketingmetoden används av många. Det vill säga protein före respektive efter.
Citera
2010-03-16, 20:49
Medlem
Citat:

Jag tycker att man orkar bättre med träningen och motionen om man har ätit något smått just innan man börjar träna.
Jag har märkt att jag annars är jätte hungrig efteråt. Och då brukar de slinka ner både de ena och de andra onyttigheterna. Men när jag började äta före träningen så försvann den hungern!

vad jag brukar äta innan; ett microkokt ägg, eller en lätt smörgås med gurka, eller en banan.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in