2010-03-13, 00:31
Citat:
Fast TS vill ju maximera fettförbränningen och bryr sig inte om muskler. Hur gör man detta då? Jo, ett stort kcalunderskott.
Ursprungligen postat av foppit
ja, men grejen var ju att jag tyckte hon inte skulle ligga på ett så stort underskott förstår du. Utan på ungefär 1000 minus, så slipper hon svälta och det blir lättare att behålla viktnedgången. Knappast nyttigt att leva på 3 bantningsshakes och en kiwi om dagen. Mitt råd var att ta det lite lugnare och äta rätt och motionera mycket. Bra råd. Bra fett är stort sett alla fetter utom transfetter.
Vilken jobbig liten grinig människa du var. Slutdiskuterat mellan dig och mig. Ta en juice.
Vilken jobbig liten grinig människa du var. Slutdiskuterat mellan dig och mig. Ta en juice.
Klarar TS av att köra på sitt pulver så kommer ju det ge snabbare resultat än ditt tips. Men är man ute efter ett hälsosammare sätt som är skonsammare för kroppen så är ett mindre mer kontrollerat underskott att föredra. Jag har aldrig sagt något om nyttigt, för det håller jag med om att ett så stort underskott inte är.
Fast det finns även transfetter som inte är dåliga, har för mig Bengtzz nämnt CLA som exempel på det.
Som sagt, kcalunderskottets storlek står i relation till fettförlustens storlek. Sedan får man helt enkelt lägga sig på det underskott som lämpar ens mål och vilka krav man har.
Jobbig, ja. Liten, definitionssak. Grinig, nee. Människa, check. Som sagt, dricker inte juice då det innehåller alldeles för mycket socker.
Citat:
Räkna kalorier helt enkelt, det är lättast: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Ursprungligen postat av SysterStark
Ursäkta att jag varit frånvarande.
Blev mycket att läsa nu, och ni verkar tycka olika.
Men är glad att jag fått så många svar!
Har kommit fram till att:
Äta vitaminer varje dag.
Dricka en eller två påsar extra om dagen.
Motionera mera.
Har jag uppfattat allting rätt?
Blev ganska mycket i mitt huvud just nu.
Blev mycket att läsa nu, och ni verkar tycka olika.
Men är glad att jag fått så många svar!
Har kommit fram till att:
Äta vitaminer varje dag.
Dricka en eller två påsar extra om dagen.
Motionera mera.
Har jag uppfattat allting rätt?
Blev ganska mycket i mitt huvud just nu.
Att ligga på ett så lågt intag av mat och sedan motionera mer än du redan gör är något jag personligen aldrig skulle göra för fysiskt eller psykist välmående. Men vill du gå ner raskt i fett så okej. Men tänk på det jag sagt. Ditt kcalunderskott är det som bestämmer fettförlusten, ifall du väljer att äta mindre eller motionera mera spelar ingen roll. Fördelen motion kan ha är att många finner det mättande och att du genom att äta mer och röra dig mer faktiskt är mättare en större del av dagen än ifall du skärt ner på maten.
edit: Dags att sova, återkommer runt 12 eller 13. Foppit, du inser kanske att vi pratar om två olika saker och att vi troligen håller med varandra va?
Senast redigerad av Dreas 2010-03-13 kl. 00:46.
Senast redigerad av Dreas 2010-03-13 kl. 00:46.