Det finns ett sjukhus i Ryssland som ställer diagnos efter auran.
Jag förstår inte riktigt din fråga. Är det enbart vetenskapliga bevis du frågar efter?!
De finns inte, så vitt jag vet. Världen är full av religiösa människor som inte vill erkänna den här världen och sen är den full av skeptiker som skrattar åt allt de inte känner till sedan förut. Så det finns nästan inga forskare som vill ta i frågan och de få som gör det blir förlöjligade och deras resultat bortförklaras lr ignoreras.
Ytterligare saknas tekniken.
Som Ewa berättar finns det kameror som påstås kunna fotografera auran men jag kan inte uttala mig om hur de fungerar och om de fungerar. Men som sagt sjukhuset i Ryssland fotar auran så uppenbarligen finns det kameror, de hade inga färger utan bara ljus lr avsaknad av ljus på sjuka områden...
Jag ser inte auror med ögonen öppna utan bara när jag mediterar... Skittråkigt.. Jag tror att inte att det är så vanligt att folk kan se, men jag tror att det är ganska lätt att lära sig.. Det handlar lite om att släppa fokus på den världsliga synen, tror jag..
Men jag tror att det är jättevanligt att vi är undermedvetet medvetna om auran...

Som du beskriver att man vet en massa om folk och känner sympati lr antipati direkt osv.