• 1
  • 2
2010-03-12, 18:24
Medlem
Hejhej.. Jag har kollat sökfunktionen men inte riktigt hittat det jag söker.. Jag undrar om auror och vetenskapliga bevis för att det SKULLE kunna funka, jag ser själv auror och har svårt att bevisa det för folk att det kan vara vetenskapligt korrekt. Jag ser det i alla ljus, områden, ställen osv. Jag känner även direkt av hur folk mår och hör ofta "hur märkte du det?!". Jag vet inte mycket om aura och undrar hur man utvecklar det, hur det fungerar, bevis för att det finns osv
Ps. vill bara ha seriösa svar, inga "det finns inte", jag vill ha bevis och tankar
Citera
2010-03-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenieh
Hejhej.. Jag har kollat sökfunktionen men inte riktigt hittat det jag söker.. Jag undrar om auror och vetenskapliga bevis för att det SKULLE kunna funka, jag ser själv auror och har svårt att bevisa det för folk att det kan vara vetenskapligt korrekt. Jag ser det i alla ljus, områden, ställen osv. Jag känner även direkt av hur folk mår och hör ofta "hur märkte du det?!". Jag vet inte mycket om aura och undrar hur man utvecklar det, hur det fungerar, bevis för att det finns osv
Ps. vill bara ha seriösa svar, inga "det finns inte", jag vill ha bevis och tankar
Jättemånga människor ser auror, det är nog det lättaste att lära sig. En del är födda med det också. särskilt en vacker sommardag i en glänta kan man se skogens aura, när man blir duktig ser det ut som skogen brinner. Många ser men vet inte om att inte alla ser det. Bevis, som allting annat är det svårt. Men det finns personer som kan fota det med en speciell kamera. Du måste ha lätt för att heala folk också. Jag ser sällan auran på folk, men så koncentrerar jag mig inte heller på det.
Citera
2010-03-12, 18:45
Medlem
Jag har själv aldrig upplevt detta men tycker det verkar sjukt intressant, dock vet jag inte om det är helt sant.

Vad är det du ser när du ser auror, är det ett ljuslager runt ett föremål/person eller får du en känsla?
Citera
2010-03-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toyjons
Jag har själv aldrig upplevt detta men tycker det verkar sjukt intressant, dock vet jag inte om det är helt sant.

Vad är det du ser när du ser auror, är det ett ljuslager runt ett föremål/person eller får du en känsla?
Jag ser sällan färger, utan ett ljusare "sken" runt människor, har sett färger ibland. Men använnder inte det så ofta.
Citera
2010-03-13, 00:08
Medlem
Krafses avatar
Jag har faktiskt en fråga om detta. Nu ser jag alltså inte auror själv så jag vet inte, men jag tänkte, borde man inte kunna se om någon/något gömmer sig i t.ex ett kolsvart skogsparti eller liknande? Ser man auran då även om det är helt mörkt?
Citera
2010-03-13, 09:04
Medlem
Själv behöver jag ljus för att se, men det kanske inte är omöjligt när man är tränad. PMa mig ska jag lära dig ett trix.
Citera
2010-03-13, 09:32
Medlem
Det finns ett sjukhus i Ryssland som ställer diagnos efter auran.

Jag förstår inte riktigt din fråga. Är det enbart vetenskapliga bevis du frågar efter?!

De finns inte, så vitt jag vet. Världen är full av religiösa människor som inte vill erkänna den här världen och sen är den full av skeptiker som skrattar åt allt de inte känner till sedan förut. Så det finns nästan inga forskare som vill ta i frågan och de få som gör det blir förlöjligade och deras resultat bortförklaras lr ignoreras.
Ytterligare saknas tekniken.

Som Ewa berättar finns det kameror som påstås kunna fotografera auran men jag kan inte uttala mig om hur de fungerar och om de fungerar. Men som sagt sjukhuset i Ryssland fotar auran så uppenbarligen finns det kameror, de hade inga färger utan bara ljus lr avsaknad av ljus på sjuka områden...

Jag ser inte auror med ögonen öppna utan bara när jag mediterar... Skittråkigt.. Jag tror att inte att det är så vanligt att folk kan se, men jag tror att det är ganska lätt att lära sig.. Det handlar lite om att släppa fokus på den världsliga synen, tror jag..

Men jag tror att det är jättevanligt att vi är undermedvetet medvetna om auran... Som du beskriver att man vet en massa om folk och känner sympati lr antipati direkt osv.
Citera
2010-03-13, 13:15
Medlem
Amagadwats avatar
Jag har provat att hålla handen framför mig, fokuserat på någonting på väggen bakom så tillslut ser man något sken som är bredvid handen även när man flyttar den. Vet inte om det är någon sorts Aura eller om ögonen har vant sig med att inte titta på handen.

Det var i allafall ett tips jag läste på någon hemsida
Citera
2010-03-13, 14:19
Medlem
När man är otränad går det lättare att se den i konturerna på tex träd. Man har ju aura upp hela vägen efter armen, så för de flesta blir det lite som att se vatten i vatten.
Fokusera hellre på något på 2 meters avstånd minst. Det är lättare. Ens egen aura kan sträcka sig långt. Man ska alltså titta på sidan om och inte rakt på ifall någon annan vill testa. Lättast är att titta ut genom ett fönster med himlen som bakgrund.
Citera
2010-03-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
När man är otränad går det lättare att se den i konturerna på tex träd. Man har ju aura upp hela vägen efter armen, så för de flesta blir det lite som att se vatten i vatten.
Fokusera hellre på något på 2 meters avstånd minst. Det är lättare. Ens egen aura kan sträcka sig långt. Man ska alltså titta på sidan om och inte rakt på ifall någon annan vill testa. Lättast är att titta ut genom ett fönster med himlen som bakgrund.

Hmm... En tanke... Auran borde ju gå lika lätt att se i mörker??!! Det kanske är lättare att träna på i mörker, på någon annan..

Ha ha.. Sitta och glo på sambon när han sover.. Snacka om att han skulle få hjärtattack om han vaknade..
Citera
2010-03-14, 22:55
Medlem
Ja han får vara träningsobjekt Fast min har så lite utstrålning.
Citera
2010-03-18, 22:23
Medlem
Amagadwat: Jag har provat att hålla handen framför mig, fokuserat på någonting på väggen bakom så tillslut ser man något sken som är bredvid handen även när man flyttar den.
Det låter som grundkursen i auraseende, det man börjar med för att vänja sig av med att se med bara de fysiska ögonen. Viktigt är att inte förväxla med det ca 1 cm tjocka vita "efterljuset" omkring objekt som dyker upp när man byter fokus. Vad är den optiska termen...

Krafse: ... borde man inte kunna se om någon/något gömmer sig i t.ex ett kolsvart skogsparti eller liknande?
Tina: Auran borde ju gå lika lätt att se i mörker??!!
Tänk, både kul och praktiskt: Någon står gömd bakom ett hörn men avslöjas av auran som lyser upp kring hörnet, ungefär som en skugga som faller avslöjande framför en...

Skellefteewa: Men det finns personer som kan fota det med en speciell kamera.
Kirlianfotografering http://sv.wikipedia.org/wiki/Kirlianfotografering
Full spectrum http://www.fullspectrum.org.uk/
Senast redigerad av Retrotroll 2010-03-18 kl. 22:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in