2011-05-15, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Helvete, och det är alltså högt odds på att City slår Stoke? Hemma?

Men vadå, City mötte ju Stoke igår???

Sluta larva dig upp till dig och tro på det eller icke.
Citera
2011-05-15, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Helvete, och det är alltså högt odds på att City slår Stoke? Hemma?

Men vadå, City mötte ju Stoke igår???

Vet inte om du skoja men gårddagens match var ju fa cupfinalen. Man City hade 1.57 i odds senast jag kolla vilket inte är högt.
Citera
2011-05-15, 20:10
Medlem
preben12s avatar
Tottenham vinner mot Pool, West Ham åker ur PL och Arsenal ser ut att sluta fyra. Dagen kan inte bli mycket bättre än så här.

och btw.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/05/15/article-1387348-0C149C2400000578-29_634x286_popup.jpg

Briljant bild Millwall-supportrar som tydligen betalat £500 för det.
Senast redigerad av preben12 2011-05-15 kl. 20:14.
Citera
2011-05-15, 20:27
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Missar Liverpool verkligen Europaspel om man kommer sexa? Man City vann ju FA Cupen men spelar ju CL tack vare sin ligaplacering, så Liverpool borde väl få ta Citys plats i EL? Eller är det Stoke som får den platsen som tvåa i FA-cupen?

Citat:
Ursprungligen postat av Elnacht
Stoke har tagit den platsen.
Ni har båda fel.

Birmingham får den sista platsen till Europaspel eftersom de vann Ligacupen. Vinnaren av FA-cupen (eller tvåan för den delen) får ingenting förutom en plats i Community Shield.

Om Arsenal däremot hade vunnit Ligacupen hade plats #6 i Premier League blivit kvalificerade till EL.
Citera
2011-05-15, 20:28
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Kul att veta om alla eller många är ironiska...

Högt odds = något är osannolikt -> Mycket pengar om man satsar.

Reality check för Liverpool. Allt verkade guld och gröna skogar efter Kennys kontrakt och inte mycket verkade tala för Tottenham. Trist att se men troligtvis något vi behövde så supportrar inte svävar iväg mer än vad de redan har.

Gillar Flanagan mycket. Visst några misstag men ändå den som imponerade mest på mig idag.

Första halvlek var inte kul syn. Att satsa på filmningar istället för att kämpa vill man aldrig se. Suarez visade upp sig som man inte vill se honom. Men han skärpte till sig som tur är. Hans inställning och temperament är på både gott och ont.

Att spelet skulle lida av att sätta in en otränad (långsam och ofta stillastående) Carroll var knappast överraskande. På lång sikt kan det förhoppningsvis vara bra att ha olika anfallsalternativ, vilket han ger om han blir fulltränad.
Citera
2011-05-15, 20:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Birmingham får den sista platsen till Europaspel eftersom de vann Ligacupen. Vinnaren av FA-cupen (eller tvåan för den delen) får ingenting förutom en plats i Community Shield.
Om det stämmer är det många som får läsa på, inklusive så kallade experter och kommentatorer.
Citera
2011-05-15, 20:41
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Om det stämmer är det många som får läsa på, inklusive så kallade experter och kommentatorer.
Vad säger experter/kommentatorer? Stoke?

edit:

Dubbelkollade vad som gäller för ligacupen (aka Carling Cup):

"..The winners qualify for the UEFA Europa League, if they have not qualified for European competition through the Premier League or by winning the FA Cup. If this occurs, then the Europa League berth goes to the highest-placed team from the Premier League not already qualified for Europe. Birmingham City are the current holders."

Så.. B-ham har Europaspel nästa år
Senast redigerad av olllie 2011-05-15 kl. 20:44.
Citera
2011-05-15, 20:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Vad säger experter/kommentatorer? Stoke?
Birmingham och Stoke.

Nu kan jag naturligtvis inte tala för alla experter/kommentatorer men har hört det lite här och var.
Citera
2011-05-15, 21:15
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ni har båda fel.

Om Arsenal däremot hade vunnit Ligacupen hade plats #6 i Premier League blivit kvalificerade till EL.

Är det inte så att England har 7 platser till Europa, 1-3 direktkvalificerade till CL, 4 kval till CL och 5-7 EL. Men vinnaren av de båda inhemska cuperna får även de en plats i EL. Eftersom Birmingham vann Carling Cup och ligger sämre till en 7:a så försvinner Europaspel för 7:e-platsen. Nu vann Man City FA-cupen, men de har redan säkrat Europaspel tills nästa år, därför överlåts platsen till Stoke som förlorade finalen och således försvinner Europaspel för 6:e-platsen i PL.

Förra året förlorade ju Pompey mot Chelsea (som redan hade säkrat Europaspel genom ligan) i finalen och skulle fått spela i EL trots att de åkte ur PL. Men de tackade nej på ekonomiska grunder och därför fick Liverpool som slutade 7:a Europaspel. Hade Pompey tackat ja hade 7:e platsen i PL inte generat något Europaspel.

Stoke har i alla fall gått ut att de ska spela i Europa nästa år på sin officiella hemsida.
Citera
2011-05-15, 21:21
Medlem
olllies avatar
ja jag kanske har fel. Det enda jag vet med säkerhet är att Liverpool på en 6:e plats går miste om spel i Europa League och att Birmingham är garanterad sin plats. Huruvida Stoke spelar i Europa eller ej kan jag inte svara på, men om det är 7 Europaplatser som står på spel är en Stokes
Citera
2011-05-15, 21:30
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Green är väl rätt stabil, var väl bara i VM som han gjorde bort sig rejält i en match, normalt sett ? Känns ungefär som Shay Given, alldeles för bra och jämna för att ruttna bort på en bänk eller i CCC.

Sent svar, men, det var ju precis det jag sa. En mittenklubb i PL är ungefär hans nivå. Att han är för bra för Championship håller jag med om.

Mark Noble glömde jag helt men han känns å andra sidan som att han skulle kunna stanna i West Ham ett år och försöka föra dom tillbaka, så mycket har han inte att förlora på det.
Citera
2011-05-15, 21:45
Medlem
mishimas avatar
Japp, Birmingham, Stoke och femman i Premier League spelar i Europa League nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in