2011-02-04, 17:39
  #5473
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vilken spelare har varit bäst hittils tycker ni?

I hela PL? I så fall måste jag (tyvärr) säga Samir Nasri.
Citera
2011-02-04, 17:43
  #5474
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vilken spelare har varit bäst hittils tycker ni?

Luis Suarez har väl snittat ett mål i halvtimmen..dvs 3 mål per match Nä men det är svårt att avgöra vem som har varit bäst, kanske Nasri? Nani? Berbatov? Bale? Van der vaart? Tevez? Adam? Bent?

Nasri eller Tevez om jag måste välja, men jag hinner säkert ångra mig..
Citera
2011-02-04, 17:55
  #5475
Medlem
kavajmongots avatar
Berbatov har ju visat en oerhört hög högstanivå, men han hittar den lite för sällan för att vara bäst. Måste nog också säga Samir Nasri
Citera
2011-02-04, 17:55
  #5476
Medlem
Arieswarlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Har de ändrat Suarez "mål" till självmål eller vad är det som händer med de som ska granska detta. Ett tydligare självmål har man aldrig sett på en boll som med knapp styrfart var på väg mot mål men slogs in via stolpen av backen Wilkinson.
Sedan undrar jag om Luis Suarez är den förste zigenaren i Premier League ifall någon har koll på sånt. Jag vet att zigenar-släkten Suarez är ungefär lika stor och vanlig som den svenska Nyman och Berg och några till men vore tacksam om någon kanske visste mer om tidigare zigenare i PL.
Arsenal har en enorm tur som möter det svagaste Newcastle vi kanske sett på åratal.


Tja du, går man efter reglerna så är det inget självmål.

"In association football (soccer), an own goal occurs when player causes the ball to go into his or her own team's goal, resulting in a goal being scored for the opposition.

The fact that the defending player touches the ball last does not automatically mean that the goal is recorded as an own goal. Only if the ball would not have gone in the net but for the defending player would an own goal be credited. Thus a shot which is already "on target" would not be an own goal even if deflected by the defender. Then the attacker is awarded the goal, even if the shot would have otherwise been easily saved by the goalkeeper. Some scorers will give credit to the attacker if the defender's mistake caused the own goal, similar to ice hockey.

An own goal cannot be scored directly (i.e. without any other player touching the ball) from an attacking throw-in or a defending free kick (a corner kick will be awarded to the attacking team if so should happen), and under certain other circumstances, for example, directly from a corner kick.

The defending player who scored the own goal is personally "credited" with the goal as part of the statistical abstract of the game."

So yea, där har du det. Personligen skulle jag väl också se det som ett självmål men det är inte jag som skriver reglerna.
Citera
2011-02-04, 18:05
  #5477
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vilken spelare har varit bäst hittils tycker ni?
Subjektivt kan tyckas, men Nasri har varit briljant i år. Bar ensam upp hela Arsenals offensiv när RvP, Walcott och Fabregas var skadade i höstas och spelare som Bendtner, Rosicky och speciellt Arshavin underpresterade.

Till exempel 3-2 förlusten mot West Bromwich, där hela laget kollapsar och West Brom gör tre mål på en kvart. Hela laget ger upp förutom Nasri, som gör två mål nästan på egen hand på tio minuter och nästan räddar en poäng. Såna spelare behövs om man vill vinna ligan.

Så Nasri får min röst, tätt följd av Berbatov av uppenbara anledningar och Tevez pga hans enorma betydelse för sitt lag. Spelare som Bale och Carroll tycker jag har varit för ojämna.
__________________
Senast redigerad av Arsenal-For-Life 2011-02-04 kl. 18:32.
Citera
2011-02-04, 18:37
  #5478
Bannlyst
Ryktas nu om att Chelsea ska sälja spelare i sommar, närmare 5 st. Drogba nämns som en av dem!
Man ska tydligen kompensera för de värvningar man gjorde i januarifönstret.
Citera
2011-02-04, 19:07
  #5479
Moderator
zanteras avatar
Låter ju troligt?
Chelsea hade en extremt tunn trupp inför säsongen, nu har de jämnat ut det LITE igenom att köpa in Torres och Luiz, dock lånade de ju ut några spelare så det gjorde inte truppen bredare.
Säljer de nu 5 spelare i sommar (antar att de förmodligen köper också), men då är de ju tillbaka på ruta 1.
Jag klagar inte som United-supporter dock, då har jag ett lag mindre att oroa mig för. :P
Citera
2011-02-04, 19:12
  #5480
Medlem
lfcinmehearts avatar
Drogba m.fl. är ju inte purunga så de kan ju inte förvänta sig speciellt stora summor om de nu skulle säljas, men lönelättnader blir det ju såklart.
Citera
2011-02-04, 19:13
  #5481
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Låter ju troligt?
Chelsea hade en extremt tunn trupp inför säsongen, nu har de jämnat ut det LITE igenom att köpa in Torres och Luiz, dock lånade de ju ut några spelare så det gjorde inte truppen bredare.
Säljer de nu 5 spelare i sommar (antar att de förmodligen köper också), men då är de ju tillbaka på ruta 1.
Jag klagar inte som United-supporter dock, då har jag ett lag mindre att oroa mig för. :P

Tveksamt om de kommer sälja av sina bästa spelare utan att ersätta ordentligt. Så vi får nog "oroa oss" i framtiden också...
Citera
2011-02-04, 19:35
  #5482
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Chelsea kommer inte sälja fem spelare i sommar, i alla fall inte fem spelare som är startspelare, det tvivlar jag starkt på.
Citera
2011-02-04, 20:09
  #5483
Medlem
Gantss avatar
Någon mer än jag som tror att West Ham är på gång nu? Viktor Obinna har ju spelat superb de 2 senaste matcherna och jag tror att han e den personen som kan rädda West Ham.
Citera
2011-02-04, 20:57
  #5484
Medlem
Konstigt att ingen nämner Nani. Kan det bero på att många ogillar hans personlighet?

För ironiskt nog är han den spelaren som presterat i varenda match, en otroligt hög lägsta nivå, sett till skapade målchanser, mål och assist.
__________________
Senast redigerad av LUHG 2011-02-04 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in