2011-01-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Herregud, vilken stor överraskning att du skulle komma in. Känns helt hopplöst att diskutera med United-fansen. Räcker att man nämner en spelare så blir det statistik och jämförelser från tidigare säsonger och "jaha, men hur förklarar du att Tiote inte fick rött här då?".

Bara inse att United har spelare i laget som tillhör kategorin "får göra lite extra eftersom vi är engelsmän". Jag tog Palacios och Tiote som exempel, bara två spelare som kom upp först. Tiote är väl dessutom den mest varnade spelaren denna säsongen i PL? Så det kan ju inte vara ett så dumt val.

Kan med 99% säkerhet säga att om Song hade spelat som Bowyer eller Parker gör hade han åkt på så otroligt mycket mer kort. Det är sjukt mycket enklare att visa ut en afrikan i "unga" Arsenal som gör något dumt än Scott Parker.

Om du slänger in Rio Ferdinand i samma kategori som halvpsykotiska råskinn som Bowyer och Barton är det väl inte så jävla konstigt att någon reagerar, har du överhuvudtaget sett Ferdinand spela fotboll när du säger något sånt?

Vad gäller skillnaden utlänningar (Song) och engelsmän kan du ha en poäng, själv tror jag det mer beror på en ovilja att vilja visa ut spelare överhuvudtaget. Speciellt Stoke, men även Birmingham, har ju en tendens att sparka skiten ur topplagen på sina hemmaplaner utan att gör den sakens skull åka på några röda kort. De flesta domarna vill helt enkelt vänta till ett solklart andra gult vilket väldigt sällan kommer eftersom spelarna håller sig tillräckligt i skinnet för att inte göra något förbannat kortat.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Måste ju bara kommentera denna korkade meningen också, är det "hilarious" att jag klagar på stämplingen som du själv anser ska ge rött bara för att domaren inte såg det? Är du verkligen på riktigt nu?

Känns ju som att det inte ska vara något snack om Bowyer kommer få avstängning i efterhand då, vi får väl se om det blir av. Jag har en känsla av att det inte kommer hända åtminstone.

Sen att du försöker försvara Ferdinand genom att ta upp att han aldrig får frisparkar emot sig känns ju också jävla genomtänkt.

Din tes var alltså att domarna är snällare mot engelska spelare, för att belägga detta visade du på ett exempel där Lee Bowyer inte blir utvisad för att ha stämplat Sagna. Men nu är det ju så att domaren med största sannolikhet inte ens sett incidenten vilket ju gör den helt värdelös vad gäller att stärka din teori, därför är det lustigt. Sen borde han bli avstängd, här kan ju iofs din tes stärkas om han kommer undan, förresten har Hundredstone redan kommit undan med att trampa Elmander i skrevet i år och Gerrard klarade ju sig utan avstängning efter armbågen på Michael Brown. Ibland undrar man fan vad domarna/FA pysslar med.
Citera
2011-01-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Din tes var alltså att domarna är snällare mot engelska spelare, för att belägga detta visade du på ett exempel där Lee Bowyer inte blir utvisad för att ha stämplat Sagna. Men nu är det ju så att domaren med största sannolikhet inte ens sett incidenten vilket ju gör den helt värdelös vad gäller att stärka din teori, därför är det lustigt. Sen borde han bli avstängd, här kan ju iofs din tes stärkas om han kommer undan, förresten har Hundredstone redan kommit undan med att trampa Elmander i skrevet i år och Gerrard klarade ju sig utan avstängning efter armbågen på Michael Brown. Ibland undrar man fan vad domarna/FA pysslar med.

Är den verkligen värdelös? Bowyer gör en av säsongens fulaste stämplingar och kommer undan med det. Skulle nog säga att det bara stärker min så kallade tes.

Situationen försvinner ju inte bara för att domaren inte såg det. Sen är det ju också helt vansinnigt eftersom domaren var typ 3 meter ifrån situationen, och med tanke på att han valde att inte varna Bowyer vid den andra situationen samtidigt som han ger Djourou varning för att Jerome springer in i honom gör ju att det känns ännu mer klart att vissa spelare kommer undan med mer enbart för att de är kända för att "spela tufft".

Även om vi inte är överens över vissa specifika situationer verkar vi (och de flesta andra) vara ganska eniga i diskussionen. Sen är det klart att man vill försvara spelarna i "sitt lag" även om jag tror att du innerst inne vet om flera situationer där du tänkt "oj, hur fan kunde domaren inte ge kort till Fletcher/Scholes/Evra... där". Precis som jag vet om att Arsenal får billiga straffar med sig på Emirates osv. Det ska bli intressant att ha den diskussionen i åtanke när man kollar på nästa omgången.
Citera
2011-01-02, 14:30
Medlem
Jontalinens avatar
Kan någon svara på varför inte Albrighton lirar från start för Aston Villa? gillat det jag sett av honom den här säsongen
Citera
2011-01-02, 16:14
Medlem
Sadoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Kan också intyga det här, jag såg en stream från Fox Soccers sändning, jänkarnas alltså, och kameravinkeln och -arbetet var helt makalöst dåligt.

Fast nu får du i och för sig skylla dig själv när du kollar på en amerikansk stream, då amerikaner inte kan någonting om fotboll*.

_______

* Dem kallar ju förfan fotboll för soccer
Senast redigerad av Sadok 2011-01-02 kl. 16:56.
Citera
2011-01-02, 16:27
Bannlyst
Finner inga ord för Chelsea.
Citera
2011-01-02, 16:41
Bannlyst
Ännu ett bottennapp för Chelsea. Hur länge blir Ancelotti kvar?
Citera
2011-01-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadok
Fast nu får du i och för sig skylla dig själv när du kollar på en amerikansk stream, då amerikaner inte kan någonting om fotboll*.

Ja jo det tänker jag inte bestrida, men det känns ju som om de flesta kanaler och TVteam fått jobba via samma vinklar. Så tänkte bara ytterligare stödja tidigare talare

Sen måste jag ju säga att den skadeglade gunnern i mig (no pun intended) njuter lite av Chelskis nuvarande formdopp. Jag begriper det knappt, men jag njuter av varje ögonblick.
Citera
2011-01-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ännu ett bottennapp för Chelsea. Hur länge blir Ancelotti kvar?

Inte speciellt länge till, hoppas jag i alla fall. Chelsea är ett sjunkande skepp.
Citera
2011-01-02, 18:02
Medlem
Swagsters avatar
Fy fan vilken rolig liga PL är i år. Man vågar knappt missa en enda omgång för man vet att det kommer skrällar och oväntade resultat hela tiden.
Citera
2011-01-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Inte speciellt länge till, hoppas jag i alla fall. Chelsea är ett sjunkande skepp.

Håller faktiskt med dig. Folk garvade/fördummade åt mig när jag sa att jag hoppades att vi iallafall lyckas ta en CL plats i år, titta var vi är nu. Folk fördummade mig när jag sa att det skulle gå åt skogen när RW försvann, hur mycket det skulle påverka spelarna. Titta hur många matcher innan Bolton vi vann. Låt oss bara hoppas att jag har fel angående detta. Jag har en känsla av att vi inte kommer vinna ligan på många år. Att säsongen kommer betraktas som ett fiasko med tanke på hur äckligt välbetalda och bra spelare vi har. Jag tror vi slutligen hamnar på en 5-7 plats och missar CL. Jag tror även det blir en "rensning-delight". Med det menar jag att jag tror att 4-5 spelare kommer att försvinna innan nästa säsong. Bara att hoppas att jag har fel
Citera
2011-01-02, 19:22
Medlem
zizacons avatar
Chelesa ja vad ska man säga. Jag tyckte Villa verkligen förtjänade sin poäng.

Det roligaste var ju precis i slutet när Chelsea gör 3-2 och sedan någon minut senare så drabbas hela chelseaförsvaret av någon slags kollektiv apati / offsideinbillning och Villa kan nicka in 3-3 hur lätt som helst. Från himmel till helvete på någon enstaka minut.

Jag tror fortfarande att Chelsea kommer tillbaka i gammalt gott slag förutsatt att man slipper bökiga skador på nyckelspelare. Det vore fel att räkna bort dem helt. I synnerhet när United visat en förkärlek till att kryssa och har en del luriga matcher. Det är ju trots allt bara 4 poäng upp till Arsenal och 6 poäng upp till City som har en match mer spelad.

Dock kan man inte tappa så mycket mer poäng om man ska vara med och slåss men en CL-plats måste de ju klara av. Det är ju lätt att glömma bort att det faktiskt inte var så många månader sedan som Chelsea gick som tåget. Minnet är kort och folk är kortsiktiga när det gäller fotboll.
Senast redigerad av zizacon 2011-01-02 kl. 19:28.
Citera
2011-01-02, 20:25
Medlem
Stod och gapa som en galning när Terry gjorde 3-2... men det var inte länge man fick gapa fattar fan inte vad de gör vid 3-3... står bara och tittar. Jag väntade bara på att domaren skulle peka inspark för spelarna betedde sig precis som om han blåst. Fyfan vad tungt... lika tungt som när Drogba missa straff mot Tottenham på övertid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in