Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Herregud, vilken stor överraskning att du skulle komma in. Känns helt hopplöst att diskutera med United-fansen. Räcker att man nämner en spelare så blir det statistik och jämförelser från tidigare säsonger och "jaha, men hur förklarar du att Tiote inte fick rött här då?".
Bara inse att United har spelare i laget som tillhör kategorin "får göra lite extra eftersom vi är engelsmän". Jag tog Palacios och Tiote som exempel, bara två spelare som kom upp först. Tiote är väl dessutom den mest varnade spelaren denna säsongen i PL? Så det kan ju inte vara ett så dumt val.
Kan med 99% säkerhet säga att om Song hade spelat som Bowyer eller Parker gör hade han åkt på så otroligt mycket mer kort. Det är sjukt mycket enklare att visa ut en afrikan i "unga" Arsenal som gör något dumt än Scott Parker.
Bara inse att United har spelare i laget som tillhör kategorin "får göra lite extra eftersom vi är engelsmän". Jag tog Palacios och Tiote som exempel, bara två spelare som kom upp först. Tiote är väl dessutom den mest varnade spelaren denna säsongen i PL? Så det kan ju inte vara ett så dumt val.
Kan med 99% säkerhet säga att om Song hade spelat som Bowyer eller Parker gör hade han åkt på så otroligt mycket mer kort. Det är sjukt mycket enklare att visa ut en afrikan i "unga" Arsenal som gör något dumt än Scott Parker.
Om du slänger in Rio Ferdinand i samma kategori som halvpsykotiska råskinn som Bowyer och Barton är det väl inte så jävla konstigt att någon reagerar, har du överhuvudtaget sett Ferdinand spela fotboll när du säger något sånt?
Vad gäller skillnaden utlänningar (Song) och engelsmän kan du ha en poäng, själv tror jag det mer beror på en ovilja att vilja visa ut spelare överhuvudtaget. Speciellt Stoke, men även Birmingham, har ju en tendens att sparka skiten ur topplagen på sina hemmaplaner utan att gör den sakens skull åka på några röda kort. De flesta domarna vill helt enkelt vänta till ett solklart andra gult vilket väldigt sällan kommer eftersom spelarna håller sig tillräckligt i skinnet för att inte göra något förbannat kortat.
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Måste ju bara kommentera denna korkade meningen också, är det "hilarious" att jag klagar på stämplingen som du själv anser ska ge rött bara för att domaren inte såg det? Är du verkligen på riktigt nu?
Känns ju som att det inte ska vara något snack om Bowyer kommer få avstängning i efterhand då, vi får väl se om det blir av. Jag har en känsla av att det inte kommer hända åtminstone.
Sen att du försöker försvara Ferdinand genom att ta upp att han aldrig får frisparkar emot sig känns ju också jävla genomtänkt.
Känns ju som att det inte ska vara något snack om Bowyer kommer få avstängning i efterhand då, vi får väl se om det blir av. Jag har en känsla av att det inte kommer hända åtminstone.
Sen att du försöker försvara Ferdinand genom att ta upp att han aldrig får frisparkar emot sig känns ju också jävla genomtänkt.
Din tes var alltså att domarna är snällare mot engelska spelare, för att belägga detta visade du på ett exempel där Lee Bowyer inte blir utvisad för att ha stämplat Sagna. Men nu är det ju så att domaren med största sannolikhet inte ens sett incidenten vilket ju gör den helt värdelös vad gäller att stärka din teori, därför är det lustigt. Sen borde han bli avstängd, här kan ju iofs din tes stärkas om han kommer undan, förresten har Hundredstone redan kommit undan med att trampa Elmander i skrevet i år och Gerrard klarade ju sig utan avstängning efter armbågen på Michael Brown. Ibland undrar man fan vad domarna/FA pysslar med.
fattar fan inte vad de gör vid 3-3... står bara och tittar. Jag väntade bara på att domaren skulle peka inspark för spelarna betedde sig precis som om han blåst. Fyfan vad tungt... lika tungt som när Drogba missa straff mot Tottenham på övertid.