2010-11-17, 22:23
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Detta visar ju bara hur allt om ägarna i United varit en storm i ett vattenglas eftersom de hela tiden haft läget under kontroll. Vanliga dödliga kan aldrig sätta sig in i finansvärlden och förstår ofta inte skillnaden mellan kostnad och investering. Alla som har ett jobb här ska veta att de ses enbart som en kostnad medan maskinen de jobbar med är en investering och går att dra av. Glöm aldrig att de lokala United-fansen är kommunister som inte höjer rösten så mycket på bortaplan när nazister från övriga England fyller bortaläktaren. Kanske bara jag som ser matcher på 100 tums bioduk som såg United-supportern borta mot City göra Hitler-hälsning riktad mot City-fansen. För några år sedan fördes en kampanj bland de lokala kommunisterna som var bekymrade över att United delar sina färger med de färger som nazisterna bar och kampanjen gick under namnet "same colours but not nazi" eller någon liknande formulering. Det fascinerande med Uniteds fan-skara är att den är otroligt indelad i olika fraktioner. IRA-sympatisörer och Ulster-protestanter till kommunister och nazister. När English Defence League marscherar och demonstrerar syns ofta framträdande United-fans/huliganer längst fram tillsammans med folk från Grimsby's Cleethorpes Beach Patrol som ofta slår sig samman med United-fans och har en stor grej på gång inför bortamatchen mot Rangers i Glasgow. Grimsby-fansen är idag förmodligen den mest aktiva gruppen och numera beryktade efter att ha underskattats i många år. De lämnar ständigt nya spår på nätet och bland annat på Youtube kan man se lite av deras härjningar även om blodbaden så klart sker utanför arenorna.
Å andra sidan kan man ju set det som att det är just stormen som gör att Glazers nu plockar fram pengarna ur egen ficka. Exakt hur det förhåller sig lär vi nog aldrig få veta.
Citera
2010-11-17, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Å andra sidan kan man ju set det som att det är just stormen som gör att Glazers nu plockar fram pengarna ur egen ficka. Exakt hur det förhåller sig lär vi nog aldrig få veta.
Nej precis men det är synd och löjligt att folk som aldrig kommer veta något om ekonomi ändå har uttalat sig om klubbens skulder. Glazers har ju för fan använt skulderna som något positivt precis som jag gör på skatten eftersom jag kan dra av det. Folk fattar inte att skulder många gånger är något bra men ska ändå försöka förstå ekonomi bättre än de som verkligen kan det. Att blanda ihop känslor med ekonomi är inte bra speciellt om det bara rör andra människors ekonomi som i det här fallet. Folk borde ge fan i vad de gör med sina pengar.
Citera
2010-11-17, 22:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Nej precis men det är synd och löjligt att folk som aldrig kommer veta något om ekonomi ändå har uttalat sig om klubbens skulder. Glazers har ju för fan använt skulderna som något positivt precis som jag gör på skatten eftersom jag kan dra av det. Folk fattar inte att skulder många gånger är något bra men ska ändå försöka förstå ekonomi bättre än de som verkligen kan det. Att blanda ihop känslor med ekonomi är inte bra speciellt om det bara rör andra människors ekonomi som i det här fallet. Folk borde ge fan i vad de gör med sina pengar.
Nja, dessa PIKs har ju inte direkt med klubbens skuldsättning att göra utan med ägandet. Däremot finns det andra lån som är bundna till klubbens tillgångar, hur det går för dessa är fortsatt oklart.
Citera
2010-11-17, 23:05
Bannlyst
Citat:
Nja, dessa PIKs har ju inte direkt med klubbens skuldsättning att göra utan med ägandet. Däremot finns det andra lån som är bundna till klubbens tillgångar, hur det går för dessa är fortsatt oklart.
Hur som helst så används skulder som ett sätt att få göra skatteavdrag oavsett om det är Glazers eller jag. För egen del skulle jag genom åren förlorat enormt mycket på att inte ha lån och skulder men svenskarna blev skrämda av programmet Plus som var ett kommunistiskt propagandaprogram som gjorde allt för att få Sverige att sträva bakåt. Bara en idiot köper saker kontant idag.
Glazers har precis som andra judar varit smarta på affärer och har genom sin rastillhörighet haft lätt att få lån eftersom de ingår i ett större judiskt sällskap av affärsmän världen över. Det är bara lokala slynglar i Manchesters ytterområden med kommunistisk tillhörighet som försökt måla upp en katastrofbild. Uniteds problem med nyförvärv beror på att Fergie varit tjurig på marknaden som haussat upp priserna på spelarna och man kan tydligt skönja att de stora klubbarna konstant vägrat sälja de bästa till United eftersom de varit rädda för United och deras framgångar. Det har inget med Glazers att göra alls.
Citera
2010-11-17, 23:12
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Hur som helst så används skulder som ett sätt att få göra skatteavdrag oavsett om det är Glazers eller jag. För egen del skulle jag genom åren förlorat enormt mycket på att inte ha lån och skulder men svenskarna blev skrämda av programmet Plus som var ett kommunistiskt propagandaprogram som gjorde allt för att få Sverige att sträva bakåt. Bara en idiot köper saker kontant idag.
Glazers har precis som andra judar varit smarta på affärer och har genom sin rastillhörighet haft lätt att få lån eftersom de ingår i ett större judiskt sällskap av affärsmän världen över. Det är bara lokala slynglar i Manchesters ytterområden med kommunistisk tillhörighet som försökt måla upp en katastrofbild. Uniteds problem med nyförvärv beror på att Fergie varit tjurig på marknaden som haussat upp priserna på spelarna och man kan tydligt skönja att de stora klubbarna konstant vägrat sälja de bästa till United eftersom de varit rädda för United och deras framgångar. Det har inget med Glazers att göra alls.
Lånen använde Glazers för att finansiera köpet av United. PIKen står för lejonparten av lånen, de har inte med klubbens tillgångar att göra utan med ägandet. Hade Glazers inte betalat dessa hade ägandet fallit till de hedgefonder som äger lånen, precis som artikeln säger. En mindre del av lånen är säkrade mot Uniteds tillgångar.

Glazers har säkert agerat smart, men det som är en bra, vinstgivande affär för dem behöver inte vara en bra, vinstgivande affär för United och ärligt talat så skulle jag också om jag hade varit en supporter vara orolig.
Citera
2010-11-17, 23:15
Bannlyst
Citat:
Lånen använde Glazers för att finansiera köpet av United. PIKen står för lejonparten av lånen, de har inte med klubbens tillgångar att göra utan med ägandet. Hade Glazers inte betalat dessa hade ägandet fallit till de hedgefonder som äger lånen, precis som artikeln säger. En mindre del av lånen är säkrade mot Uniteds tillgångar.

Glazers har säkert agerat smart, men det som är en bra, vinstgivande affär för dem behöver inte vara en bra, vinstgivande affär för United och ärligt talat så skulle jag också om jag hade varit en supporter vara orolig.
Denna artikel förklarar nog situationen bäst och indikerar också vilka Fergie kommer locka till klubben.

http://menmedia.co.uk/manchestereveningnews/sport/football/manchester_united/s/1371444_now_ferguson_must_splash_cash?
Citera
2010-11-18, 00:29
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Så jävla roligt att Pires ska spela med Villa. Han är, utan tvekan, världens bästa spelare på sin position någonsin. Messi, Arshavin osv kan liknas lite vid honom men ingen når upp till hans storhet.

http://www.youtube.com/watch?v=28S8kFG7hBM
http://www.arsenalpics.com/image/robert-pires-with-the-fa_97826.jpg

Kungen, Robert Pires!

Den mannen fick mig att bli intresserad av PL en gång i tiden!
Citera
2010-11-18, 00:30
Medlem
Citat:

PIKsen utgör inte lejonparten utan är för närvarande på drygt £200m, obligationerna är på åtminstone £500m och PIKsen är såvitt jag vet inte säkrade direkt mot United, vilket ju också borde förklara den absurda räntan.
Citera
2010-11-18, 01:10
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Gerrard skadad i den menlösa landskampen, jävligt surt
Citera
2010-11-18, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Gerrard skadad i den menlösa landskampen, jävligt surt

Bör väl inte göra någon större skillnad? Blir vinst oavsett
Citera
2010-11-18, 10:26
Medlem
Jorgelitos avatar
Vad tror ni om helgens matcher? Kommer Bale sänka Arsenal? Kryssar United igen? Kan Chelsea lyfta sig? Klarar sig Pool utan Gerrard?
Citera
2010-11-18, 10:49
Medlem
Bale fixar kryss mot Arsenal, United vinner och chelsea förlorar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här