2018-06-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Snuten vet exakt vad som försiggår. Det är fortfarande de som beter sig osmidigt som kunder som exponerar sig. Thailogik att knulla för pengar och sedan bli upprörd över att någon frågar om dom får knulla för pengar. Att man får tillbaks bra om man beter sig bra vet jag tusentals blåsta faranger som inte håller med om. Och andra thai. För det är vad dom alla säger. Att man inte ska lita på thai eftersom de är falska.

Javisst. Jag har erfarit det mesta som du säger.
Citera
2018-06-19, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Men du är totalt efter i den här frågan. Det är ju uppenbart. Du snackar om att ägaren som ger jobb, dit många tjejer i alla åldrar söker sig självmant för att få ett jobb, helt frivilligt och framför allt genom kontakter eller direkt via Facebook vill jobba där, utnyttjas av ägaren och ägaren enbart???
Du är ju en av dessa människor som bevisligen upprätthåller att dessa verksamheter kan snurra på genom att du faktiskt köper sexuella tjänster av de som är anställda eller jobbar svart på salongerna? Vad gäller redovisningen så är det fortfarande du som upprätthåller att verksamheterna kan snurra på med tanke på att jag aldrig tror du eller majoriteten här inne någonsin skulle betala 500-600 kr i timmen för en timmas massage plus extratjänster!

Och personalliggaren är tillför att stoppa svartarbete på vad som nu anses vara den bästa tänkbara reform för företagare inom massage. Och självklart är myndigheterna och politikerna smärta nog att se att dem även kan fånga upp en och annan bordell i samma veva.

Att anfall är bästa försvar är nog något du får lägga åt sidan..lika så blir upprepning av antangane inte sanning.

Och vilken salong är du delägare/ägare till?
Ägaren ger ingenting till damerna..damerna masserar/sexar för sina stålar..med taskiga och otrygg "arbetsmiljö".

Frivillighet är ju flexibelt uttryck..skulle du orka kolla bakgrunden på några av massöserna gällande social och ekonomisk status så får din "frivilligt" kanske en annan betydelse.
Men visst jakten på statusprylar är ju en drivkraft.
Själv köper jag bara tjänster av salongsägaren om hon kan visa upp ID, skattsedel och kassakvitto...och inte är en svenne som fixat salong till sin Thailändska "kärlek", och där till tycker att sexsäljarna skall vara tacksamma för att få dela med sig till mamsan av gryn de sexat ihop.

Angående betalningsvilja..de bättre thaibordellerna har massagepriser på 500 och upp...och de tycks ju ha många besökare...
Du får spotta upp dig och ta bättre betalt så slipper du Cheap Charlie...så även damerna på stället.
Men nu kommer du att förneka din inblandning i denna bransch...så jag säger redan här...jag hadde fel...
Citera
2018-06-19, 07:39
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Själv köper jag bara tjänster av salongsägaren om hon kan visa upp ID, skattsedel och kassakvitto....
Eh va?! Går du in på salongen och säger att du vill ha en timmes massage och sedan med bästa löjtnantsrösten begär att få se ID, skattesedel och kassakvitto innan massagen börjar? Vad händer om de inte vill legitimera sig för en okänd potentiell skogsdåre? Jag utgår ifrån att du legitimerar dig själv också, eller är det bara åt andra hållet det ska identifieras...

Tjejerna måste ju tro du är polis, vilket du säkert är eller önskar du vore om du håller på kollar ID på dem. Gör du det vid avsugning också eller om du köper en varmkorv på vägen hem av korvgubben?

#DagensAsgarv
Citera
2018-06-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Jag kan inte hålla med dig. För mig är det totalt avtändande med en förhandling som börjar med och fortsätter en stund till med bara skambud. Jag har inga problem att betala men vill inte känna mig lurad.

/-tomten-

Om du blir "avtänd", så nöj dig med massage.
Många av tjejerna är här på 3-månaders visum och under den tiden handlar det om att tjäna så mycket pengar som möjligt.
Tjejerna vill ofta ha pengar i förskott om kund inte är känd sedan tidigare. Vilket är fullt förståeligt eftersom det finns de som smiter ifrån notan.

Det fetade får du gärna utveckla. Är det du som bestämmer vad "extra" är värt så du inte skall känna dig lurad?
Citera
2018-06-19, 13:13
Medlem
Vad tycker ni i tråden, ska man ta av sig ringen inför besök eller kan det vara bra att hålla den på?

Själv brukar jag ta av den men nu till sommaren syns det rätt tydligt att där brukar vara en ring 😁
Citera
2018-06-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boggle
Vad tycker ni i tråden, ska man ta av sig ringen inför besök eller kan det vara bra att hålla den på?

Själv brukar jag ta av den men nu till sommaren syns det rätt tydligt att där brukar vara en ring 😁

Spelar ingen roll, visserligen hänger min ring i kedja runt halsen.
Citera
2018-06-19, 14:24
Medlem
Men i mitt fall blev det mer sanning. Och vilken sund och frisk människa skulle sätta sin fot på en otrygg och osund arbetsplats? Man har fortfarande val i livet att välja mellan. Ingen tvingar tjejerna att jobba där. Det är inga hallickar som äger salongerna. Det är oftast kvinnor från samma land, Thailand, som driver salongerna ensamma eller tillsammans med någon.

Ägarna kanske vid anställningsintervju eller provjobb frågar vad tjejerna är villiga att göra, oftast är det anställda som frågar ägaren/den som driver verksamheten, men sen har inte ägaren något mer med det att göra, för så lite du vet desto bättre är det såklart......!

Vad menar du med att ägaren inte ger något till tjejerna? Dom får väl för fan lön, och om inte, återigen, vem fan jobbar för 0:- i lön?? Då är man ju helt efterbliven om man bara jobbar för provision och dessutom horar sig till pengarna.

Med anledning och med största förhoppning från min sida, blir salongerna färre när personaliggaren och skatteverkets granskningar påbörjas. Där dom som verkligen vill satsa på en seriös verksamhet och där det möjligtvis kan komma förekomma extratjänster, utan att någon myndighet känner till det och där kvitto alltid ges, där man har sina stamkunder, helt ok för mig. Jag bryr mig inte.
Citera
2018-06-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Eh va?! Går du in på salongen och säger att du vill ha en timmes massage och sedan med bästa löjtnantsrösten begär att få se ID, skattesedel och kassakvitto innan massagen börjar? Vad händer om de inte vill legitimera sig för en okänd potentiell skogsdåre? Jag utgår ifrån att du legitimerar dig själv också, eller är det bara åt andra hållet det ska identifieras...

Tjejerna måste ju tro du är polis, vilket du säkert är eller önskar du vore om du håller på kollar ID på dem. Gör du det vid avsugning också eller om du köper en varmkorv på vägen hem av korvgubben?

#DagensAsgarv

Javisst...jag visar mitt leg, och sen får jag alla (be)handligar jag önskar....
Citera
2018-06-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Men i mitt fall blev det mer sanning. Och vilken sund och frisk människa skulle sätta sin fot på en otrygg och osund arbetsplats? Man har fortfarande val i livet att välja mellan. Ingen tvingar tjejerna att jobba där. Det är inga hallickar som äger salongerna. Det är oftast kvinnor från samma land, Thailand, som driver salongerna ensamma eller tillsammans med någon.

Ägarna kanske vid anställningsintervju eller provjobb frågar vad tjejerna är villiga att göra, oftast är det anställda som frågar ägaren/den som driver verksamheten, men sen har inte ägaren något mer med det att göra, för så lite du vet desto bättre är det såklart......!

Vad menar du med att ägaren inte ger något till tjejerna? Dom får väl för fan lön, och om inte, återigen, vem fan jobbar för 0:- i lön?? Då är man ju helt efterbliven om man bara jobbar för provision och dessutom horar sig till pengarna.

Med anledning och med största förhoppning från min sida, blir salongerna färre när personaliggaren och skatteverkets granskningar påbörjas. Där dom som verkligen vill satsa på en seriös verksamhet och där det möjligtvis kan komma förekomma extratjänster, utan att någon myndighet känner till det och där kvitto alltid ges, där man har sina stamkunder, helt ok för mig. Jag bryr mig inte.

Vilken planet är det du kallar dit hem..?
Möjligen lägger du dimridåer här och döljer dina kunskaper om detta skrå eller så är du verkligen ovetande...
Så din arbetsgivare GER dig lön.
Nä det gör inte företaget...företaget betalar ut din lön som du har tjänat in. Det är ett avtal.
Så du kan sluta glorifiera salongsägaren..de anställer eller låter damer sexa på salong för att själva tjäna på detta..Thaidamer och pengar..det är fan blodigt alvar..procent av sexandet...då är det inte några 10-15%......pyramidspel, ockerräntor...ockerhyror.. .inget du känner igen?

Ägaren med vid prov jobb..jodå 😎..vet en salong där ägaren provkör alla nya damer..
Dax och ta på glasögonen..
Citera
2018-06-19, 21:38
Medlem
Citat:
Vilken planet är det du kallar dit hem..?
Möjligen lägger du dimridåer här och döljer dina kunskaper om detta skrå eller så är du verkligen ovetande...
Så din arbetsgivare GER dig lön.
Nä det gör inte företaget...företaget betalar ut din lön som du har tjänat in. Det är ett avtal.
Så du kan sluta glorifiera salongsägaren..de anställer eller låter damer sexa på salong för att själva tjäna på detta..Thaidamer och pengar..det är fan blodigt alvar..procent av sexandet...då är det inte några 10-15%......pyramidspel, ockerräntor...ockerhyror.. .inget du känner igen?

Ägaren med vid prov jobb..jodå 😎..vet en salong där ägaren provkör alla nya damer..
Dax och ta på glasögonen..

Instämmer. Ofta ligger det ett slemmo bakom. Ibland en naiv pojkvän. Ibland faktiskt en thaitjej.
Eller som du säger rena ockerhyror. Bl.a. var det ett par där pojkvännen hade ganska hög position inom statligt verk som satte i system att ta hit tremånaderstjejer som de sedan "hyrde ut" till salonger.
Bodde typ 15 brudar i deras källare och en ansenlig mängd i salongerna.
Dessa blev uppmärksammade i press så de var tvungna att ligga lågt med sina tre salonger. Så de hyrde ut dem för ockerhyror. Det finns så många tjejer som så gärna vill vara ägare/föreståndare för salonger för statusens skull. Om dom hade räknat på det och fattat att de behövde 15 kunder om dan för att få ihop hyra skulle dom inte vara så pigga på det. När dom fattade att de gick med förlust hyrde dom i sin tur ut till "kompisar". Och helst med överlåtelsestålar under bordet.
Att ägaren tar en andel av extrastålar har inte jag fattat är solklart. Det skiljer sig mellan salonger. I dom som är rena bordeller kanske det är så?

Det lutar mycket åt att bastarden är orolig pojkvän.
Citera
2018-06-19, 21:40
Medlem
fanrik.stals avatar
Citat:
Att anfall är bästa försvar är nog något du får lägga åt sidan..lika så blir upprepning av antangane inte sanning.

Och vilken salong är du delägare/ägare till?
Ägaren ger ingenting till damerna..damerna masserar/sexar för sina stålar..med taskiga och otrygg "arbetsmiljö".

Frivillighet är ju flexibelt uttryck..skulle du orka kolla bakgrunden på några av massöserna gällande social och ekonomisk status så får din "frivilligt" kanske en annan betydelse.
Men visst jakten på statusprylar är ju en drivkraft.
Själv köper jag bara tjänster av salongsägaren om hon kan visa upp ID, skattsedel och kassakvitto...och inte är en svenne som fixat salong till sin Thailändska "kärlek", och där till tycker att sexsäljarna skall vara tacksamma för att få dela med sig till mamsan av gryn de sexat ihop.

Angående betalningsvilja..de bättre thaibordellerna har massagepriser på 500 och upp...och de tycks ju ha många besökare...

Du får spotta upp dig och ta bättre betalt så slipper du Cheap Charlie...så även damerna på stället.
Men nu kommer du att förneka din inblandning i denna bransch...så jag säger redan här...jag hadde fel...

Arbetsmiljö och prostitution i samma mening i ett land där det är olagligt?

Varför ber du inte också om kvitto med särredovisad moms även på extratjänsten?
Citera
2018-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanrik.stal
Arbetsmiljö och prostitution i samma mening i ett land där det är olagligt?

Varför ber du inte också om kvitto med särredovisad moms även på extratjänsten?

Ge dig.. det är inte olagligt att sälja sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in