2018-06-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Vad är det för risker besökarna utsätter damerna och salongerna för?
Du säger själv i andra trådar att utländska brotslingar skall straffas och utvisas...gäller inte detta dina vänner på Thaisalongerna..(eko brott). Priset är nästan alltid förhandlingsbart..oavsett om varan är legal eller ilegal.
Rätt pris är det när båda är nöjda, ovasett summa...

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg utsätter många männen/besökare salongerna för stora risker genom att de ställer frågor om HE via telefon, e-post och även på plats vid dörren/receptionen. Anledningen är förstås att fel öron eller ögon får nys på det och den uppmärksamheten vill ingen s.k legitim eller icke få på sig oavsett.
Polisen kan ha span, lyssnar av telefon eller på annat sätt kollar upp verksamheterna och det är ingen paranoid tanke.

Vill man då som kund fortfarande ha tillgång till massagesalongerna och dom sexuella tjänster som många uppenbarligen erbjuder och som många önskar, tycker jag att många män kan börja att bete sig smidigare och mer gentlemannamässigt. Annars tycker jag priserna ni utger för att t.ex knulla med en thailändska bakom stängda dörrar är helt i sin ordning. Vill du sen pruta och förhandla innan eller efter behandling ska du väl göra det om du vill. Men tycker fortfarande att risken verksamheterna tar emot den lilla ersättning dom nu får av många utav er är låg gentemot det faktiska värdet.
Ja jag tycker vissa av salongerna ska stängas ned och även straffas för det. Framförallt om dem skadar andra människor runt omkring sig.
Citera
2018-06-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg utsätter många männen/besökare salongerna för stora risker genom att de ställer frågor om HE via telefon, e-post och även på plats vid dörren/receptionen. Anledningen är förstås att fel öron eller ögon får nys på det och den uppmärksamheten vill ingen s.k legitim eller icke få på sig oavsett.
Polisen kan ha span, lyssnar av telefon eller på annat sätt kollar upp verksamheterna och det är ingen paranoid tanke.

Vill man då som kund fortfarande ha tillgång till massagesalongerna och dom sexuella tjänster som många uppenbarligen erbjuder och som många önskar, tycker jag att många män kan börja att bete sig smidigare och mer gentlemannamässigt. Annars tycker jag priserna ni utger för att t.ex knulla med en thailändska bakom stängda dörrar är helt i sin ordning. Vill du sen pruta och förhandla innan eller efter behandling ska du väl göra det om du vill. Men tycker fortfarande att risken verksamheterna tar emot den lilla ersättning dom nu får av många utav er är låg gentemot det faktiska värdet.
Ja jag tycker vissa av salongerna ska stängas ned och även straffas för det. Framförallt om dem skadar andra människor runt omkring sig.

Uppmärksamheten är helt klart en risk och man kan tycka att det borde inte vara så svårt att behärska sig tills tiden är inne under massagen. Båda parter tjänar på detta.

Det sista vi ha är fokus på verksamheten om den håller sig inom sina gränser. Trafficing och annat ska bort så klart, är det något annat du tycker ska straffas? Det är svårt att lasta salongerna för att kunderna är naiva och korkade.
Citera
2018-06-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Jag kan inte hålla med dig. För mig är det totalt avtändande med en förhandling som börjar med och fortsätter en stund till med bara skambud. Jag har inga problem att betala men vill inte känna mig lurad.

/-tomten-

Jag söker inte medhåll från dig eller någon annan. Utan jag belyser det jag känner till, vad jag vet och hur det till viss del fungerar.
Poängen med mitt inlägg var inte att ni inte ska pruta. Poängen var att jag inte ser några problem med att tjejerna eller ägaren sätter höga priser för varken behandlingen eller extra tjänsterna. Vill ni sen pruta, gör det. Går tjejerna med på det bra för er, dåligt för ägaren/tjejen som måste livnära sig på det här.

Priserna kommer höjas vare sig det är för varje behandling eller för extra tjänsterna ni vill handla. Läs om personalliggaren som införs nu i juni på alla massageverksamheter och där statliga myndigheter getts 170 miljoner för att granska salongerna kring svartarbete i varje kommun. Med det sagt vill staten försöka fånga upp så mycket av dom 66 miljarder som fattas i skatteintäkter pga svartjobb. Vid granskning kommer dom ensamstående kvinnorna och ägarna drabbas allra hårdast. Varför? Jo pga att ingen kan livnära sig på 120x4 kr x 30 -skatt, hyra, underhåll av barn, mat, kläder osv osv ex.

När väl den granskningen har påbörjats är det svårt att ta sig ur den och skatteverket kommer undra om personen ifråga tjänar andra pengar än det som inte deklarerats. Där finns dock kryphål men majoriteten av tjejerna i salongerna är ju inte av dom vassaste eggen i lådan.

Därför tycker jag att om ni vill se en legalisering av sexuella tjänster eller gynna dom verksamheter som redan finns. Betala och se glad ut, men lyckas ni pruta så skiter väl jag fullständigt i det. Bara synd om dom som driver mottagningarna. Och skiter även fullständigt i om inte staten får sina skattepengar när man prioriterar muslimer, moskébyggen, böneutrop samt bidrag för över 53 miljarder när våra gamla, sjuka och välfärd sakta men säkert dör ut.
Citera
2018-06-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4hands
Uppmärksamheten är helt klart en risk och man kan tycka att det borde inte vara så svårt att behärska sig tills tiden är inne under massagen. Båda parter tjänar på detta.

Det sista vi ha är fokus på verksamheten om den håller sig inom sina gränser. Trafficing och annat ska bort så klart, är det något annat du tycker ska straffas? Det är svårt att lasta salongerna för att kunderna är naiva och korkade.

Tror det är av låga % där trafficking finns bland thaisalongerna. Men rent statistiskt sätt gör man ingen skillnad på prostitution i egna lägenheter, gatan eller bordeller/massagesalonger.
Det där med straff är nu historia och har nog förklarat vad det mer eller mindre handlade om i nåt av mina tidigare inlägg. Jag har nu gått vidare...
Citera
2018-06-18, 21:09
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Jag söker inte medhåll från dig eller någon annan. Utan jag belyser det jag känner till, vad jag vet och hur det till viss del fungerar.
Poängen med mitt inlägg var inte att ni inte ska pruta. Poängen var att jag inte ser några problem med att tjejerna eller ägaren sätter höga priser för varken behandlingen eller extra tjänsterna. Vill ni sen pruta, gör det. Går tjejerna med på det bra för er, dåligt för ägaren/tjejen som måste livnära sig på det här.

Priserna kommer höjas vare sig det är för varje behandling eller för extra tjänsterna ni vill handla. Läs om personalliggaren som införs nu i juni på alla massageverksamheter och där statliga myndigheter getts 170 miljoner för att granska salongerna kring svartarbete i varje kommun. Med det sagt vill staten försöka fånga upp så mycket av dom 66 miljarder som fattas i skatteintäkter pga svartjobb. Vid granskning kommer dom ensamstående kvinnorna och ägarna drabbas allra hårdast. Varför? Jo pga att ingen kan livnära sig på 120x4 kr x 30 -skatt, hyra, underhåll av barn, mat, kläder osv osv ex.

När väl den granskningen har påbörjats är det svårt att ta sig ur den och skatteverket kommer undra om personen ifråga tjänar andra pengar än det som inte deklarerats. Där finns dock kryphål men majoriteten av tjejerna i salongerna är ju inte av dom vassaste eggen i lådan.

Därför tycker jag att om ni vill se en legalisering av sexuella tjänster eller gynna dom verksamheter som redan finns. Betala och se glad ut, men lyckas ni pruta så skiter väl jag fullständigt i det. Bara synd om dom som driver mottagningarna. Och skiter även fullständigt i om inte staten får sina skattepengar när man prioriterar muslimer, moskébyggen, böneutrop samt bidrag för över 53 miljarder när våra gamla, sjuka och välfärd sakta men säkert dör ut.

Tack för ett bra svar/inlägg.
Fick reda på en hel där som jag inte visste. Du verkar känna till tjänsterna mycket bra.
Håller med dig om allt det du skrev.

/-tomten-
Citera
2018-06-18, 21:12
Medlem
Citat:

Sälja sex är inte olagligt..det är torsken som får ta smällen vid razzia.
Det är oftast mamssans redovisning och utnytjandet av personalen som är
Problemet.
Snart skall även dem ha en personalliggare...och den handlar inte om sex i ordets bemärkelse.
Citera
2018-06-18, 21:14
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Någon ställer frågor vid dörren eller per telefonen varje dag. Du får tro det eller ej...
Jag vet, turkar kurder och araber i all synnerhet roar sig med detta
Dom har lika stor respekt för en thaikvinnor som dom har för en tunna skit
Tro mig, jag vet
Citera
2018-06-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Sälja sex är inte olagligt..det är torsken som får ta smällen vid razzia.
Det är oftast mamssans redovisning och utnytjandet av personalen som är
Problemet.
Snart skall även dem ha en personalliggare...och den handlar inte om sex i ordets bemärkelse.

Men du är totalt efter i den här frågan. Det är ju uppenbart. Du snackar om att ägaren som ger jobb, dit många tjejer i alla åldrar söker sig självmant för att få ett jobb, helt frivilligt och framför allt genom kontakter eller direkt via Facebook vill jobba där, utnyttjas av ägaren och ägaren enbart???
Du är ju en av dessa människor som bevisligen upprätthåller att dessa verksamheter kan snurra på genom att du faktiskt köper sexuella tjänster av de som är anställda eller jobbar svart på salongerna? Vad gäller redovisningen så är det fortfarande du som upprätthåller att verksamheterna kan snurra på med tanke på att jag aldrig tror du eller majoriteten här inne någonsin skulle betala 500-600 kr i timmen för en timmas massage plus extratjänster!

Och personalliggaren är tillför att stoppa svartarbete på vad som nu anses vara den bästa tänkbara reform för företagare inom massage. Och självklart är myndigheterna och politikerna smärta nog att se att dem även kan fånga upp en och annan bordell i samma veva.
Citera
2018-06-18, 21:25
Medlem
Citat:

Mer än lovligt naiv. Tror du inte farbror blå vet vad som händer på salongerna? Precis som varenda käft i landet. Det är även anledningen till att folk frågar om tjänster per telefon eller i dörren.
Och även om det nu var en superhemlig verksamhet(som det finns forum med tusentals inlägg om över hela nätet) så leder inte en fråga eller ett mail till annat än att kunden utsätter sig för risk om det nu skulle finnas "span".
Tjejerna i salongen beter sig absolut inte "gentlemannamässigt"(vafan nu motsvarigheten är) och smidigt. Det är cut throat mentality och pengar först som gäller. Och ändå är det dom som snackar om tam dee, dai dee.
Senast redigerad av Nackrosen 2018-06-18 kl. 21:28.
Citera
2018-06-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Jag vet, turkar kurder och araber i all synnerhet roar sig med detta
Dom har lika stor respekt för en thaikvinnor som dom har för en tunna skit
Tro mig, jag vet

Ja men de som missköter sig får leva med noterna som tjejerna sjunger efter dem tills dem tagit på sig skorna och sticker där ifrån. Sen finns det civiliserade araber som vet att man för 300 kr kanske inte får klämma och känna och ibland sticka fram kameran för att filma medan dem får en avrunkning på britsen. Tro mig thai tjejer kan veva, skrika och bli fly förbannade och deras personliga integritet, precis som vilken kvinna som helst får inte överträdas av någon som inte fått godkännandet.
Citera
2018-06-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Mer än lovligt naiv. Tror du inte farbror blå vet vad som händer på salongerna? Precis som varenda käft i landet. Det är även anledningen till att folk frågar om tjänster per telefon eller i dörren.
Och även om det nu var en superhemlig verksamhet(som det finns forum med tusentals inlägg om över hela nätet) så leder inte en fråga eller ett mail till annat än att kunden utsätter sig för risk om det nu skulle finnas "span".
Tjejerna i salongen beter sig absolut inte "gentlemannamässigt"(vafan nu motsvarigheten är) och smidigt. Det är cut throat mentality och pengar först som gäller. Och ändå är det dom som snackar om tam dee, dai dee.

Det är väl självklart så att polisen har koll på verksamheterna. Och ju fler som pratar öppet ju större är risken är att det hamnar i fel händer. Det är ju så granskning uppdagas!
Du förstår säkert min poäng att sliskiga typer ska vara tysta om man nu vill att verksamheterna ska finnas kvar. Och nej tjejerna har aldrig påståtts vara gentlemän eller direkt trevliga. Och ja om man gör bra, man får bra tillbaka... Jag är inte född igår..
Citera
2018-06-18, 21:38
Medlem
Citat:
Det är väl självklart så att polisen har koll på verksamheterna. Och ju fler som pratar öppet ju större är risken är att det hamnar i fel händer. Det är ju så granskning uppdagas!
Du förstår säkert min poäng att sliskiga typer ska vara tysta om man nu vill att verksamheterna ska finnas kvar. Och nej tjejerna har aldrig påståtts vara gentlemän eller direkt trevliga. Och ja om man gör bra, man får bra tillbaka... Jag är inte född igår..

Snuten vet exakt vad som försiggår. Det är fortfarande de som beter sig osmidigt som kunder som exponerar sig. Thailogik att knulla för pengar och sedan bli upprörd över att någon frågar om dom får knulla för pengar. Att man får tillbaks bra om man beter sig bra vet jag tusentals blåsta faranger som inte håller med om. Och andra thai. För det är vad dom alla säger. Att man inte ska lita på thai eftersom de är falska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in