2016-11-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berg33
Hej ! Lycka till och välkommen till djungeln i Stockholm----!!!!

tackar! du vill inte slänga in något tips till mig kanske?
Citera
2016-11-20, 19:54
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneygame
är det någon som har något tips vad man ska kolla efter för att se om det erbjuds extra när man testar nya salonger i storstaden ? har testat att gå t skeva salonger som ligger i random gatu hörn i söderort och även finare ställen centralt. kom till stockholm lite mindre en än månad sen och letar fortfarande efter min oas att njuta i!
Du kan inte ha provat speciellt många ställen i Stockholm om du inte blivit erbjuden extra någonstans, förutsatt att du inte uppför sig som ett psyko eller snut...

Ge inte upp, det finns många ställen som har det du söker. Du kommer hitta din favorit inom kort!
Citera
2016-11-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Du kan inte ha provat speciellt många ställen i Stockholm om du inte blivit erbjuden extra någonstans, förutsatt att du inte uppför sig som ett psyko eller snut...

Ge inte upp, det finns många ställen som har det du söker. Du kommer hitta din favorit inom kort!

nej du har rätt jag har prövat kanske 4 ställen, men orkar inte gå runt o pröva mig igenom flera olika salonger eftersom de kostar en del!

I min stad har vi olika tecken som vi håller ögonen öppna för.

förstår att Stockholm är en större stad och att såna tecken som blir virala bland oss konsumenter i en liten skit stad inte kan spridas lika lätt i en så stor stad som stockholm. så jag undrar helt enkelt bara hur jag hittar ett bra ställe här borta.
Citera
2016-11-20, 22:03
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
nej du har rätt jag har prövat kanske 4 ställen, men orkar inte gå runt o pröva mig igenom flera olika salonger eftersom de kostar en del!

förstår att Stockholm är en större stad och att såna tecken som blir virala bland oss konsumenter i en liten skit stad inte kan spridas lika lätt i en så stor stad som stockholm. så jag undrar helt enkelt bara hur jag hittar ett bra ställe här borta.
Fast på 4 ställen borde du fått napp... du måste haft extrem otur.
Citera
2016-11-20, 22:56
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Fast på 4 ställen borde du fått napp... du måste haft extrem otur.
Får instämma. Jag har nog haft 5 besök på 5 år i Sthlm, Gbg och Oslo som inte resulterat i erbjudande om extra.
Och jag är en lönnfet 60-åring, så det finns inga extrapoäng på muskler och utseende för mig att hämta.
Citera
2016-11-20, 23:37
Medlem
At : Moneygame
Det finns inget riktigt säkert sätt att förutse om och vad man blir erbjuden om Du inte redan är känd på salongen.
Det hänger på den som masserar och på ditt eget beteende som bör framstå som trevligt, ohotande och avslappnat. Om man går dit i syftet att få en bra massage i första hand blir man inte så frustrerad och kan njuta ändå om massagen är bra.
Som Fattskull påpekar behöver man inte visa sig särskilt angelägen eller använda kompass för att rikta in sina organ i lämplig riktning, det faller sig självtpå plats så att säga.
Själv har jag fått förslag vid drygt 85% av alla förstagångsbesök på olika salonger i huvudstadens främst södra delar.
Vid återbesök närmar sig procenten hundra asymptotiskt. Och då är jag varken ung eller särskilt vacker och heller inte alltid så sugen på något utöver massage.
Det Du kan gå efter, är de salonger som har ganska många hits på TMG (står längst ned i annonsen) och som håller låga priser, men det är heller ingen garanti. De låga priserna betyder oftast att massöserna är beroende av extrainkomster då de inte har någon egentlig lön. Men extra förekommer även på de dyrare ställena och ju trognare kund Du är detsto mer blir du vanligen erbjuden. Återkommer du så är du troligen inte en civiklädd spanare.
På en bra och seriös salong har jag t ex fått mycket fin professionellmassage 4 ggr av relativtunga snyggingar utan antydan till något oseriöst och först den femte gången med en annan massös, dock mindre snygg och ung sådan, blev det bokstavligen riktig god underhållning. Som så många här har sagt förut så fins inga genvägar till saligheten, learning by doing gäller.Ock kosta måste det få göra, räkna med det.
Citera
2016-11-21, 00:04
Medlem
Blue Swede

"Och jag är en lönnfet 60-åring, så det finns inga extrapoäng på muskler och utseende för mig att hämta. "

Det är nog plånbokens tjocklek mer än bukomfånget som värderas kritiskt på salongen, eller hur?
Citera
2016-11-21, 06:18
Medlem
B-types avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neokles
Blue Swede

Det är nog plånbokens tjocklek mer än bukomfånget som värderas kritiskt på salongen, eller hur?

Precis. Att diskret visa att man har mer pengar än inträdesslanten med sig ökar chansen till extra från 90 till 97%........
Citera
2016-11-21, 08:02
Medlem
Citat:
Blue Swede

"Och jag är en lönnfet 60-åring, så det finns inga extrapoäng på muskler och utseende för mig att hämta. "

Jag är inte 60 utan strax över 50 men har rätt många kilo för mycket. Nu senast fick jag frågan om jag hade någon thai-flickvän. Nej, var svaret men jag är förlovad. Inget problem för henne, bara inte det var en annan thai.
Citera
2016-11-21, 09:11
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Blue Swede

Ja, att av "misstag" först ta upp en 500-sedel som man stoppar ner och sen fiskar upp hundralappar är ju tydligt, men jag tror inte det behövs i de flesta fallen. Men, fiskar man upp tre skrynkliga hundringar ur framfickan på jeansen för att betala massagen, så kan ju hända dom tvivlar på att det finns mer..
:-)
Citera
2016-11-21, 09:23
Medlem
Citat:

Det fetade är nog det största problemet.

Jag bor inte själv i Sthlm, men var uppe på besök för drygt ett år sedan. Besökte två salonger. Erbjöds extra på bägge.
Jag hittade båda ställen i thaimassageguiden. Kan jag hitta ställen där, så kan du också göra det samma.
Citera
2016-11-21, 12:43
Moderator
BlueSwedes avatar
Vid två av de väldigt få tillfällen jag inte blivit erbjuden extra, så har jag direkt gått till en annan salong som jag vet erbjuder det och då fått kommentaren "har du precis fått massage"? :-)
(Jag antar att huden är inoljad och fin, så det är tydligt.)

-Jajamen, men det var inte bra där, får man ju klämma till med då. Jag utgår från att dom fattar PRECIS vad jag menar. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in