Intressant statistik då jag också råkar ha besökt 39 ställen under knappt två års tid. Utfallet har blivit lite annorlunda. 32/39=82% har erbjudit extratjänster vid första besöket. Jag frågar aldrig om extra, tycker att om nån vill försörja sig på att ge enbart massage så har hon rätt till det utan att bli tillfrågad om handtrallor etc. Men det syns nog tydligt vad jag och framförallt min lilleman oftast vill ha. Det händer dock att jag tackar nej.
Blir ofta lite nyfiken på undantagen som inte erbjuder: Var det en tillfällighet? Går det att klara sig på att bara ge massage? Jag har återbesökt sex av det sju ställena som inte erbjöd extra. Tre gav extra vid andra besöket, ytterligare ett vid ett senare besök. Två av dem var det uppenbart att det var ett ovanligt undantag när jag inte blev erbjuden: det låg toapappersrullar bredvid madrasserna. Ägarinnans extraarbetande syrra visste tydligen inte vad hon skulle använda pappret till. Av de återstående två ryktas ett av ställena kameraövervaka sin personal. Det sjunde har jag skippat då det är ett ganska trist ställe där jag fick massage precis bredvid väntrummet, men en trovärdig källa säger att man kan få extra service där om man får ett annat rum.
37 av 39 ställen i Stockholm erbjuder alltså extra, åtminstone ibland. Det är en lite överdriven siffra då jag fått lite förhandstips om några av ställena, men över 90% av ställena jag besökt utan förhandsinfo ger ibland extra, oftast mycket oftare än ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Har för det mesta låtit ödet styra då jag valt salong. I Stockholm är det som bekant bara gå ett par varv runt ett valfritt kvarter och leta efter den Thailändska flaggan... Känns ungefär 50/50 på att det är en Massagesalong eller Restaurang. Har nu gått igenom samtligen salonger i TMG. Blev förvånad över hur väl den täcker eftersom samtliga salonger som jag varit på under två års tid fanns med där med enbart ett undantag! Det blev 34 salonger. Plus den som inte fanns med samt fyra salonger som inte finns kvar längre. Med andra ord 39 salonger har jag besökt. .
Bland de 34 salonger som jag besökt och som finns i TMG så har jag blivit erbjuden extra på 20 salonger. 12 av dem gav mig erbjudandet på första besöket. Av de 34 så finns 30 i Sthlm och 19
av dem har erbjudit extra.
Med andra ord mer än 50% har erbjudit extra. Då har jag aldrig gjort något sken av att jag vill ha extra. Har blivit erbjuden trots att jag haft kalsonger på mig, blivit överkörd och inte upplevt någon erotisk spänning alls men fått frågan.
Ingen av de fyra som bommat igen erbjöd (mig) extra. Kanske en lite fingervisning om lönsamheten.