2025-08-02, 11:21
Medlem
Det är nog inga thaimassöser som idag kommer hit med arbetsvisum. Har några bekanta som försökte för 2-3 år sedan men redan då var det stopp. Fejkade anställningsavtal funkar inte lägre. Höga krav på den anställande firman, som t.ex kollektivavtal, etc och även godkännande från facket blockerar effektivt.
De relativt få som kommer hit kommer på Schengenvisum, ofta med någon form av familjeanknytning till Sverige. Inte sällan blir de kvar efter att 3 månader gått.

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tänker att det inte finns några Thailändska massöser som tas hit på det sättet. Redan dagens summa lär ju vara långt mer än de har i vita inkomster (om de ens har sådana). Jag tänker mig att de som de facto kommer hit bara för att massera (och sälja extra) flyger helt under radarn. Så som tjejerna på salongen i Spånga gjorde.
Citera
2025-08-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
Det är nog inga thaimassöser som idag kommer hit med arbetsvisum. Har några bekanta som försökte för 2-3 år sedan men redan då var det stopp. Fejkade anställningsavtal funkar inte lägre. Höga krav på den anställande firman, som t.ex kollektivavtal, etc och även godkännande från facket blockerar effektivt.
De relativt få som kommer hit kommer på Schengenvisum, ofta med någon form av familjeanknytning till Sverige. Inte sällan blir de kvar efter att 3 månader gått.

Exakt så tänker jag. Och så typ var det väl med de där i Spånga.
Citera
2025-08-05, 13:59
Medlem
B-types avatar
Citat:

Vad var det med dem i Spånga?
Citera
2025-08-05, 13:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Var det inte vanligt att massöser kom hit på vanliga turistvisum? Har för mig att jag sett detta i förundersökningar.
Citera
2025-08-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-type
Vad var det med dem i Spånga?

Det handlar om 2 st massöser som jobbat där i strid med utlänningslagen. De har saknat både uppehållstillstånd och därmed givetvis också arbetstillstånd.
Citera
2025-08-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Var det inte vanligt att massöser kom hit på vanliga turistvisum? Har för mig att jag sett detta i förundersökningar.

Så kan det nog vara. Ögnade igenom domen nyss och den ena av de 2 kom hit från Ungern, ett land där hon tydligen haft uppehållstillstånd. Väldigt oklart vilken typ. Den andra hade haft uppehållstillstånd i Sverige men det hade gått ut. Även där oklart vad för sorts uppehållstillstånd.
Citera
2025-09-03, 14:39
Medlem
Hur svårt skall det vara att hitta en salong med ladyboys?? Har letat i Göteborgs området men än så länge utan lycka. Hade gärna testat en massage av en ladyboy för att jämföra 😉 Ni som har lyckats med att hitta rätt salong. Hur gick ni till väga? Ringde ni och frågade?
Citera
2025-09-14, 01:41
Medlem
varför skulle man vilja bli masserad av en
ladyboy?
Citat:
Ursprungligen postat av markus.karlzon
Hur svårt skall det vara att hitta en salong med ladyboys?? Har letat i Göteborgs området men än så länge utan lycka. Hade gärna testat en massage av en ladyboy för att jämföra 😉 Ni som har lyckats med att hitta rätt salong. Hur gick ni till väga? Ringde ni och frågade?
Citera
2025-09-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daz4me
varför skulle man vilja bli masserad av en
ladyboy?

För att man har en kink för personer med kuk som också har bröst?
Citera
2025-09-21, 08:08
Medlem
När sexet pågår låser de oftast dörren.
Om polisen skulle göra en razzia där och då så har man låst dörr och hinner ta på sig kallingarna.

Eller brukar de storma och bryta upp dörrarna?

Varnar de varandra under en razzia? Tex finns salong med rum på nedervåning. Det tar ju lite tid att knalla in, ta trappor ned, bryta upp dörren?

Tar man BJ och kommer i hennes mun så lämnar man inte sperma dna.

Finns ställen som torkar med handdukar, är inte det dumt? Torka med papper och spola ned det istället...
Citera
2025-09-21, 12:28
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
När sexet pågår låser de oftast dörren.
Om polisen skulle göra en razzia där och då så har man låst dörr och hinner ta på sig kallingarna.

Eller brukar de storma och bryta upp dörrarna?

Varnar de varandra under en razzia? Tex finns salong med rum på nedervåning. Det tar ju lite tid att knalla in, ta trappor ned, bryta upp dörren?

—-
Intressant fråga faktiskt. Men med tanke på att nuvarande regering prioriterar denna brottslighet över gängvåldet, så gissar jag att insatsstyrkan rusar brutalt in och sparkar in dörrarna?

Någon som vet?
Citera
2025-09-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Intressant fråga faktiskt. Men med tanke på att nuvarande regering prioriterar denna brottslighet över gängvåldet, så gissar jag att insatsstyrkan rusar brutalt in och sparkar in dörrarna?

Någon som vet?
Råkade komma just när tre poliser är på väg ner till en salong. Långt ifrån en insatsstyrka,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in