Citat:
Ursprungligen postat av
getfoten333
I Sverige finns det ca 25000 (SCB 2022) Thai kvinnor i arbetsför ålder dvs de är födda i thailand men nu folkbokförda i Sverige med svenskt medborgarskap eller PUT.
Vi kan gissa att ca 20%, dvs 5000, bor i Stockholm. I Stockholm finns ca 300 thaisalonger. En kvalificerad gissning ger att en salong i snitt engagerar ca 4 Thai kvinnor dvs i Stockholm jobbar ca1200 på salong. I Stockholm jobbar alltså ca 25% av thaikvinnorna med massage. Det stämmer hyfsat bra med erfarenheter från mitt eget umgänge med thai community. Rätt vanligt med andra ord.
Jag känner/känner till rätt många snubbar som är eller har varit sambo eller gift med en massagebrud. I de allra flesta fall fattar snubben vad som pågår men självförnekelsen är utbredd. Efter en tid kommer dock verkligheten i kapp och endast ett fåtal relationer varar mer än en handfull år. Därav massbrudarnas ständiga jakt på nya pojkvänner som oftast är en nödvändighet för massageverksamheten (penningtvätt, bankrelation, kontrakt, etc... ).
I några enstaka fall går gubbarna igång på tanken på vad händer på salongen. Jag vet en massös som efter varje arbetsdags slut får regogöra i detalj vad hon haft för sig med kunderna. Dessa gubbar florerar även här på FB och vill, under olika förevändningar, höra om hur lilla frugan blivit påsatt.
Ett par saker angående ditt räknande.
Det är flera år sedan jag var på en salong där det jobbade 4 st. De ställen jag besöker idag har oftast 2 tjejer på plats och det är vanligare att det är en ensam tjej än att de är tre stycken. Så jag säger att ställena har 2 pers i snitt. Och dessa tjejer jobbar ju alltid och ska de ha semester så stänger salongen eller så går de runt på färre antal tjejer (så har det varit i många av de fall där det bara varit en tjej på plats.
Så 1200 anser jag är en för hög siffra.
Lägg sedan till att jag massor av gånger masserats av tjejer som INTE haft PUT eller varit svenska medborgare. Dvs oavsett det är 600 eller 1200 thaitjejer som masserar oss torskar i Stockholm, så är inte alla dessa tillhörande den där gruppen på 5000.
Men visst är de många och om de inte är singlar så är ju deras killar svenska medborgare. Och det finns säkert både de som förnekar vetskapen om hur frugan drar in stålar och de som vill höra om äckliga kukar som frun runkat på jobbet. Liksom folk som vet vad deras sambo gör och är OK med detta utan att gå igång sexuellt på det.
Det jag är lite fundersam över är hur många av de svenska män som lever med thailändska massöser som är renodlade kopplare? Dvs inte bara sådana som skulle åka för koppleri pga att de levt gott på våra torskstålar utan där de kanske redan innan ett förhållande inletts sökt en "partner" som kan driva eller iaf jobba på en thaisalong. Något säger mig att dessa är även de hyfsat många.