Citat:
Ursprungligen postat av Lannas
Jag funderade lite på denna "nyhet"... Vad är det egentligen som har hänt här, som är värt att rapportera? Om jag inte missminner mig, är det olagligt att
köpa sex i Sverige, men däremot inte olagligt att
sälja det. Således handlar reportaget om ...
En kvinna som gör sitt jobb och som dessutom erbjuder en extratjänst i full laga rätt.
Mannen köper inte sex (påstås det), och därför har inget brott begåtts heller.
Summering: Inget olagligt sker. (... Om man bortser från 'våldtäkt på språk'. Det borde vara straffbart att säga 'onanation'.)
Att skriva ett reportage om det är som att fotografera valfri gatukorsning och börja orera om att "detta är en gatukorsning där sveriges största bilolycka skulle kunna inträffa".
Visst snaskar de till rubriken lite med "Hon säljer sex på massageinstitut", men rubriken kunde lika gärna ha varit "Vi kan inte visa på att något olagligt har skett". Och vad det verkar så hålls ju de prostituerade fria från "anstiftan" eller "medhjälp", trots att den olagliga handlingen sexköp inte kan ske utan dem. Därför kan det i rimlighetens namn inte ens vara olagligt att sälja sex på ett massageinstitut...
Såtillvida det inte sitter en snubbe och TVINGAR dem att sälja sex. Då snackar vi koppleri och eventuellt trafficking. Och visst nämner hon en "han" i filmen... men ändå.
Vad blir då resultatet av detta snaskreportage? Här är mina förutsägelser:
1. Besök på thaimassage kommer att tillfälligt öka
2. Förekomsten av HE på thaimassage kommer tillfälligt att minska
3. När kundtillströmmningen minskar (pga besvikna pervon som inte får sig sin önskade HE), kommer förekomsten av HE att öka igen. Allt tillbaka till normalt!
....
"Happy ending?"
"Is it just onanation"
"I said 'Happy nation'"
"Happy nation?"
"I love Ace of Base"
....
Men nog med trams nu. Nästa gång jag är i Tyskland ska jag gå till ett riktigt massageställe, och få mig ett lagligt glatt slut.