Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdi50
Nej, men berätta gärna hur massösen reagerade när du gjorde det. Så vi får lite roligt här i tråden

Inte hänt mig. Men har hört att det faktist är vanligt att man råkar fisa när man får massage. Vet inte vad det beror på, kan vara att massören kommer åt vissa punkter.
Citera
2022-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Inte hänt mig. Men har hört att det faktist är vanligt att man råkar fisa när man får massage. Vet inte vad det beror på, kan vara att massören kommer åt vissa punkter.

Vid "äkta" thaimassage finns flertalet stretchningar som sätter press och såklart korrekt utförd magmassage.
Citera
2022-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Kan ju tänka mig att man kanske blir lite väl avslappnad för en sekund...
Citera
2022-05-20, 20:30
Medlem
Rekos avatar
Citat:
Har ni råkat fisa under massagen någon gång?

Lyckligtvis inte, men det har med all sannolikhet hänt någon vid något tillfälle... Shit happens you know...

Ett tips alltså: Gå inte på massage om du är taskig i kistan, och man ska väl kanske inte äta allt för mycket innan heller...
Citera
2022-05-20, 20:35
Medlem
Rekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kletikopter
Tack för infon!
Ett BJ då, typ 500 eller räknas det som FS?
Känns lite nervöst men det är väl i sin ordning antar jag haha!

Det låter som rimliga priser i mina öron. Är din erfarenhet att de flesta massöser man hittar ute i salongerna äldre? Eller går det hyfsat lätt att hitta fräscha 20-30 åringar?

Jag går inte på thaimassage så ofta längre. Min erfarenhet tyvärr är väl att det är en hög medelålder på massöserna, men ibland så kan man ha tur och få en fräsning.

En sak som jag läst om, men aldrig varit med om själv är att man får välja massös själv. Är det nån som vet om det finns sånna ställen i Stockholm?
Citera
2022-05-20, 22:57
Medlem
En del massöser masserar också väldigt intensivt vis anus och efter "please turn around" är det inte helt ovanligt att de frågande visar upp ett par fingrar. Alltså som en fråga om man vill att de masserar inuti en ... Svårt att göra annat än att nicka ett bifall då. 😊
Citera
2022-05-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko
Det främsta tipset är väl att betala allting kontant. Och så givetvis av med kallingarna (goes without saying, men jag läste här på forumet att det var nån som missförstått det)...
Som jag har förstått det så är en vanlig prislista:
HJ 500 kr
Body to body massage 1000 kr
FS 1500 kr
Priset är utöver kostanden för massagen. Men man kan ju så klar försöka pruta...
Kolla i förväg i Thaimassageguiden att salongen verkligen har separata rum.
Ytterligare ett tips också är väl även när du är i kassan att du ber om oljemassage (alltså inte thaimassage).

FS Max 1000, inget ovanligt med ner till 800. Har fått för 700 också. HJ 300 är i dyraste laget, ditt förslag på 500 är fullkomligt orimligt. B2B runt 800 kanske upp mot 1000 - 1200 om FS ingår. Bli inte lurad och acceptera inte hennes första föreslagna pris.
Citera
2022-05-21, 14:51
Medlem
Citat:
Jag går inte på thaimassage så ofta längre. Min erfarenhet tyvärr är väl att det är en hög medelålder på massöserna, men ibland så kan man ha tur och få en fräsning.

En sak som jag läst om, men aldrig varit med om själv är att man får välja massös själv. Är det nån som vet om det finns sånna ställen i Stockholm?

Klart du kan välja om massösen e ledig. Tänk på att även massösen kan välja. Finns många rötägg/snåla kunder som väljs bort..
Citera
2022-05-22, 00:48
Medlem
Rekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Jag fattar att du inte förstår
Men att gå ut offentligt som du gör och redovisa öppet vilket svin du är som utnyttjar stackars fattiga tjaitjeker genom att bjuda dessa 700kr!! För du ska väl inte inbilla någon att de har erbjudit dej detta.
Ynkrygg och Småland är va fan du är
Räcker den förklaringen?

Snälla, håll god ton, allesammans.

Ett litet förtydligande, de priser jag redovisade i mitt inlägg var alltså "listpriset" i Stockholm. Om sen någon lyckas pruta ner det, whatever, det tycker jag varken är nåt att vara stolt över, men inte heller nåt att klandra nån för.

Själv så brukar jag försöka förhandla om priset när jag köper bil eller lägenhet, och jag brukar inte heller vara allt för givmild när det gäller att driksa på en restaurang eller skänka till välgörenhet, däremot en massös tycker jag kan få sätta prislistan själv.

Som sagt, håll god ton, förutom detta var det nyligen nån som kom med påhopp och fula namn. Jag gillar idén med Flashback-forument där vi anonymt kan utbyta tips och erfarenheter, men blir det fortsatt så kommer jag hålla mig borta. PM:a hellre om det är något som måste redas ut, men håll gärna god ton även där.
Citera
2022-05-22, 12:46
Medlem
Citat:
Snälla, håll god ton, allesammans.

Ett litet förtydligande, de priser jag redovisade i mitt inlägg var alltså "listpriset" i Stockholm. Om sen någon lyckas pruta ner det, whatever, det tycker jag varken är nåt att vara stolt över, men inte heller nåt att klandra nån för.

Själv så brukar jag försöka förhandla om priset när jag köper bil eller lägenhet, och jag brukar inte heller vara allt för givmild när det gäller att driksa på en restaurang eller skänka till välgörenhet, däremot en massös tycker jag kan få sätta prislistan själv.

Som sagt, håll god ton, förutom detta var det nyligen nån som kom med påhopp och fula namn. Jag gillar idén med Flashback-forument där vi anonymt kan utbyta tips och erfarenheter, men blir det fortsatt så kommer jag hålla mig borta. PM:a hellre om det är något som måste redas ut, men håll gärna god ton även där.

Fast det var väldigt höga priser du angav. Förstår att någon reagerade. Fel att kalla det "listpriser" IMO. Om du gör det i tråden måste det ju rättas i tråden.
Citera
2022-05-22, 16:57
Medlem
Rekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Fast det var väldigt höga priser du angav. Förstår att någon reagerade. Fel att kalla det "listpriser" IMO. Om du gör det i tråden måste det ju rättas i tråden.

Jo, men självklart. On någon känner att de en annan åsikt/erfarenhet/fakta så kan man självklart lägga fram det på bordet, det ser jag inga problem i. Men sen blev det en dispyt angående moralen ikring att pruta vid en massage, som innehöll en ganska tråkig ton, och det har det även varit i ett annat fall nyligen. Så det var alltså inte så att jag personligen kände mig påhoppad i det här fallet, men om det här forumet ska vara meningsfullt så bör vi se till att hålla nån form av nivå.
Citera
2022-05-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kletikopter

Det låter som rimliga priser i mina öron. Är din erfarenhet att de flesta massöser man hittar ute i salongerna äldre? Eller går det hyfsat lätt att hitta fräscha 20-30 åringar?

Det finns alla åldrar. Min erfarenhet säger mig att de yngre och snygga ofta inte behöver anstränga sig för att få kunder och de bli ganska tråkiga. De som inte är riktigt lika snygga anstränger sig ofta mer och helhetsupplevelsen blir bättre.
De som är äldre, över 40, är ofta väldigt erfarna och kan ge en riktigt härlig upplevelse till en bra peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in