2019-12-31, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMR
Jag har gått på thaimassage i många år bara för massage, förstår inte varför det skulle vara konstigt?

Denna tråd ligger under "Eskortservice och Prostitution"
Visst är det massage som gäller. Kom dock inte och påstå att de flesta inte förväntar sig något extra.
Det har säkert hänt även i ditt fall. Klart det går att tacka nej, men ofta är det priset som är för högt eller att kund är ovillig att betala.

Varför i annat fall skulle det vara så viktigt att det finns en dörr!
Citera
2019-12-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Denna tråd ligger under "Eskortservice och Prostitution"
Visst är det massage som gäller. Kom dock inte och påstå att de flesta inte förväntar sig något extra.
Det har säkert hänt även i ditt fall. Klart det går att tacka nej, men ofta är det priset som är för högt eller att kund är ovillig att betala.

Varför i annat fall skulle det vara så viktigt att det finns en dörr!

Jag fick uppfattningen att du ansåg det märkligt att folk gick på thaimassage för massagens skull, oavsett om hänger i denna tråden eller ej. Jag vill påstå att en stor del av de som går på thaimassage gör det enbart för massage. Det är trots allt väldigt bra massage om terepeuten vet vad de gör, och ett bra komplement till Svensk massage.

Kan även berätta att jag aldrig fått ett enda erbjudanden om extra under alla de åren. Seriösa ställen, kalsonger på, inte massa "signaler" och en attityd att man är där för behandling gissar jag ligger bakom det.

Ang dörr, precis som andra säger så är det tret, även under vanlig massage, att inte höra personen bredvid eller TV och tjatter från fikarum. Dessutom blir det ofta dragigt och kallt.

Säger inte att många inte har dörr just av "extra" skäl, men det finns andra anledningar också.
Citera
2019-12-31, 10:52
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Ovanligt med extra på massage i sto skulle inte tro det.
Du ljuger
Västkusten har ca 130 minst 100 erbjuder extra.
Sto har ca 330 så det borde ju minst vara 250 st som erbjuder extra.
Många salonger har ju även skylt att inte erbjuder sexuella tjänster men gör det ändå.
Massöserna känner nog igen också vilka kunder som inte vill ha extra.
Finns säkert också salonger när du går dit och inte vill ha extra blir du utslängd.
När jag varit i sto har det erbjudits extra på varje ställe jag varit på utom ett, och jag har varit på ett antal när jag besökt stockholm.
327 erbjuder extra.
Citera
2019-12-31, 11:00
Medlem
Mogrens avatar
Hela vitsen med salonger för Thaimassage är att det i själva verket är fråga om bordellverksamhet.
Citera
2019-12-31, 14:17
Medlem
[quote=Eagle5555|69764428]Ovanligt med extra på massage i sto skulle inte tro det.
Du ljuger QUOTE
....

Att det skall vara så knepigt att hålla 2-3 tankar i huvudet samtidigt. Det finns och har inte minst funnits en mycket stor andel salonger i landet som aldrig erbjuder extra utan vars syfte enbart har varit thaimassage. I storstäderna är det som alla vet numera mycket ovanligt att inte få frågan, vilket Herr Glas påpekar, så läs innantill innan du påstår att han ljuger.

Sen finns det helt tvivelsutan kunder som ändå aldrig vill ha extra utan bara massage, likaså finns det kunder som bara önskar massage vid det besöket men som andra gånger siktar på massage + extra/FS. Och sen så dessa som skiter i massage, utan bara vill ha extra.
Folk är olika, massagesalonger och massöser är olika. Därför är kategoriska påståenden meningslösa och de kommer vanligen från personer som inte har en susning om verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Hela vitsen med salonger för Thaimassage är att det i själva verket är fråga om bordellverksamhet.
Alla som har varit runt vet att det finns en mindre andel salonger som är tydligt profilerade mot sextjänster(typ från det att man kommer ini salongen), så att de kan sägas ha bordellkaraktär, men om någon kan räkna upp (för sig själv förstås) fler än 5-10 sådana (dvs ca 1.5-3%) i Stockholm så skulle det förvåna mig. Däremot erbjuds mer eller mindre påfluget någon form extra på flesta ställena (>95%) alltifrån handjobb till FS i varierande grad, men inte alltid och inte av alla massöser på varje ställe och man kan normalt först få en en medelgod till utmärkt massage så gott som överallt och sedan artigt tacka nej till mer utan att bli ovänligt bemött.
Många av de erfarna massöserna som varit med länge känner intuitivt utan att fråga om kunden vill slippa extra och lägger manken till att fullfölja en komplett massage utan besviken min.
Det har hänt mig totalt en gång efter nej tack till extra att ägarinnan sa till att jag inte skulle komma dit om jag bara ville ha massage. Så korkade är trots allt ganska få ägare/massösser och de flesta är ytterst måna om att hålla en snygg fasad.
Senast redigerad av Casstorrp 2019-12-31 kl. 14:20.
Citera
2019-12-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMR
Jag fick uppfattningen att du ansåg det märkligt att folk gick på thaimassage för massagens skull, oavsett om hänger i denna tråden eller ej. Jag vill påstå att en stor del av de som går på thaimassage gör det enbart för massage. Det är trots allt väldigt bra massage om terepeuten vet vad de gör, och ett bra komplement till Svensk massage.

Kan även berätta att jag aldrig fått ett enda erbjudanden om extra under alla de åren. Seriösa ställen, kalsonger på, inte massa "signaler" och en attityd att man är där för behandling gissar jag ligger bakom det.

Ang dörr, precis som andra säger så är det tret, även under vanlig massage, att inte höra personen bredvid eller TV och tjatter från fikarum. Dessutom blir det ofta dragigt och kallt.

Säger inte att många inte har dörr just av "extra" skäl, men det finns andra anledningar också.

Är inte så blyg av mig. Skulle inte bry mig så mycket om dörr eller skynke. Beror nog mer på HUR lokalen är upplagd/ placerad.
Citera
2019-12-31, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufftiger66
Är inte så blyg av mig. Skulle inte bry mig så mycket om dörr eller skynke. Beror nog mer på HUR lokalen är upplagd/ placerad.

Som min text sa så har det i mitt fall inget med blyghet att göra utan bekvämlighet.
Citera
2019-12-31, 17:12
Medlem
EricssonAnders69s avatar
Tråkigt att vissa tror att alla thaisalonger är bordeller.
Samma person menar då att alla tjejer på thaisalonger är horor.

För mig finns det i stort sett fyra sorters salonger som erbjuder
1 Bara massage
2 Bra massage med HJ.
3 Bra Massage med allt extra
4 Oljeflyttande/oduglig massage med allt extra

Jag går hellre till en bra thai/oljemassage än en svensk massage, både billigare och bättre så jag besöker alla utom 4. Kvaliten av massagen varierar men man provar sig fram och hittar tjejen som gör att man är i himlen för 60 minuter, glömmer jobb och stress, och det för 400 kronor! Självklart får de hundra i drycks efter en sådan bra massage.

Sedan blir det en del teasing och det är en härlig del av massagen, det går fortfarande att neka extra.
Senast redigerad av EricssonAnders69 2019-12-31 kl. 17:13. Anledning: Rättning
Citera
2020-01-01, 21:27
Medlem
A

Citat:
Ursprungligen postat av EricssonAnders69
Tråkigt att vissa tror att alla thaisalonger är bordeller.
Samma person menar då att alla tjejer på thaisalonger är horor.

För mig finns det i stort sett fyra sorters salonger som erbjuder
1 Bara massage
2 Bra massage med HJ.
3 Bra Massage med allt extra
4 Oljeflyttande/oduglig massage med allt extra

Jag går hellre till en bra thai/oljemassage än en svensk massage, både billigare och bättre så jag besöker alla utom 4. Kvaliten av massagen varierar men man provar sig fram och hittar tjejen som gör att man är i himlen för 60 minuter, glömmer jobb och stress, och det för 400 kronor! Självklart får de hundra i drycks efter en sådan bra massage.

Sedan blir det en del teasing och det är en härlig del av massagen, det går fortfarande att neka extra.
Okej, låt oss vara ärliga vad gäller Stockholm, har säkerligen besökt ett 30-tal salonger de senaste 3-4 åren, på nästan samtliga ställen så har de erbjudit extratjänster..... tredjedel tillhör grupp 2, en tredjedel grupp 3 och en tredjedel grupp 4, existerar överhuvudraget grupp 1 ? I så fall möjligtvis större salonger som fokuserar på fotmassage......
Senast redigerad av AnthonyJohnson 2020-01-01 kl. 21:31. Anledning: Felskrivning
Citera
2020-01-01, 22:55
Medlem
Grupp 1 finns, men räkna inte med att hitta den innanför tunnelbanenätet. En bit ut på pendeln får man nog offra tid för, om man nu åker kollektivt.

Kan lätt säga att de i grupp 1 har gett den i särklass bästa thaimassagen.

Den absolut bästa fick jag dock långt norr om Stockholm.
Citera
2020-01-01, 23:19
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casstorrp
Däremot erbjuds mer eller mindre påfluget någon form extra på flesta ställena (>95%) alltifrån handjobb till FS i varierande grad, men inte alltid och inte av alla massöser på varje ställe

Bara detta borde vara bevis för att det inte är fråga om regelrätt trafficking och tvång. Tjejerna är vana och märker nog ofta om någon inte är intresserad av extra och då kommer inte frågan. Eller så är de trötta och vill inte. Eller vill inte just då med just den kunden. Att det skulle vara fråga om tvång samtidigt som en får erbjudande om FS och en annan inte får det faller ju på sin egen orimlighet.
Citera
2020-01-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Bara detta borde vara bevis för att det inte är fråga om regelrätt trafficking och tvång. Tjejerna är vana och märker nog ofta om någon inte är intresserad av extra och då kommer inte frågan. Eller så är de trötta och vill inte. Eller vill inte just då med just den kunden. Att det skulle vara fråga om tvång samtidigt som en får erbjudande om FS och en annan inte får det faller ju på sin egen orimlighet.

De flesta tjejer jag stött på har vistats i landet ett eller flera år, de på 3 mån turistvisum är generellt få numera, det var vanligare förr, innan man dagligen behövde logga alla medarbetare.

Tvång eller traficking från salongsägaren är därför undantag i denna branch, som i storstan tycks bygga på att tjejen (inte sällan med ett regggat egenföretag) får disponera rum i salongen och se till att dra in sin lön medan massageavgiften går till salongen, ibland på en hundring när.

Visst är sexsäljandet i detta avseende frivilligt och ett helt eget önskemål från massösens sida och förutsättningen är att tjejen får minst några kunder per dag som betalar för extratjänster, för att det ska gå runt.
De trots allt relativt få som är riktigt attraktiva och inriktade på att ge mer avancerade extratjänster kunde på bara något år eller så dra ihop pengar till både köp av egen salong och till ett vräkigt husbygge hemma, har det ju kunnat konstateras.
Med knappt folkskola i ryggen och rudimentära språkunskaper finns inget annat arbete där de så relativt enkelt kan dra in tillräckligt pengar till eget uppehälle och i synnerhet till familjen och huset hemma på den thailänska landsbyggden.
Däri om något ligger det självpålagda tvånget.
Eftersom det är dottern i familjen som har försörjningsansvaret för sina föräldrar och ev kvarvarande egna barn hemmavid och inte sönerna, så är det de thailändska kvinnorna som ger sig av för att tjäna pengar, inte männen. Nästan 80% av thailändarna i Sverige är kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in