• 1
  • 2
2010-03-11, 22:22
Bannlyst
Hej Flashback!

Jag har ett problem med datorn som startade igår när jag var på ett lan med vännerna.
Min dator stänger av sig självt ungefär varje kvart och jag har ingen aning varför...
Jag kör med i5 processor och fläkten som jag fick med i paketet, och ibland ligger tempraturen på 10, ibland 40 och ibland 70%.

Tror ni att detta har att göra med ett virus?
Citera
2010-03-11, 22:37
Medlem
persiflages avatar
Om du inte har en laptop så är det förmodligen ett virus.
Citera
2010-03-11, 23:13
Bannlyst
Happ, Jag har scannat med Avira Antivirus, hittade inget.
Citera
2010-03-12, 00:02
Bannlyst
Jag kom också på att datorn laggar mer än vanligt.
(Den har nästa aldrig laggat)
Citera
2010-03-12, 02:34
Medlem
wh0res avatar
Testa andra anti-virusprogram? Rising Antivirus till exempel, funkar finfint för mig.
Citera
2010-03-12, 08:13
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPAx90
Jag kom också på att datorn laggar mer än vanligt.
(Den har nästa aldrig laggat)

Då är det nog ett virus som orsakar detta. Prova olika anti-virusprogram och om inte det hjälper så får du helt enkelt formatera om datorn.
Citera
2010-03-12, 08:46
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Vad menar du att den stänger av sig själv? Är det som att du hade tryckt på "start->stäng av", att den loggar ur och stänger ner windows, kommer den en BSOFD, eller bara dör datorn? Denna information är direkt avgörande...
Citera
2010-03-12, 08:59
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Går datorn att starta direkt efter att den stängt av sig eller måste man vänta ett tag?
Kolla system logs efter thermal events om du tror att det kan vara problem med kylningen.

Men som många sagt kan det vara värt att installera om OS. Testa i safemode och se om det är samma sak där, testa att boota från skiva osv.
Citera
2010-03-13, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HawkeyeSwe
Vad menar du att den stänger av sig själv? Är det som att du hade tryckt på "start->stäng av", att den loggar ur och stänger ner windows, kommer den en BSOFD, eller bara dör datorn? Denna information är direkt avgörande...

Asså tex nu, jag går upp och käkar och när jag kommer tillbaks till datorn är den avstängd.
En gång när jag skulle ha raid på spelet WoW så stängdes den också av sig självt utan någon förvarning.
Citera
2010-03-13, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anakinskywalker
Går datorn att starta direkt efter att den stängt av sig eller måste man vänta ett tag?
Kolla system logs efter thermal events om du tror att det kan vara problem med kylningen.

Men som många sagt kan det vara värt att installera om OS. Testa i safemode och se om det är samma sak där, testa att boota från skiva osv.

Ja asså den går att starta direkt efter, inga problem med det.
Dock så har jag en piratkopia på Windows 7 så jag vet inte om det kanske är ett problem.
Citera
2010-03-13, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aPAx90
Ja asså den går att starta direkt efter, inga problem med det.
Dock så har jag en piratkopia på Windows 7 så jag vet inte om det kanske är ett problem.

Okey där ljög jag, det tar ungefär 10 sekunder innan jag kan starta datorn igen.
Citera
2010-03-15, 08:30
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Då är det i alla fall inte värmerelaterat.
Testa att gå in i safemode (f8 innan boot) och se ifall du har samma problem där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in