2010-03-11, 20:49
Medlem
eggshellss avatar
Ja... va ska man sga? Vad det inte meningen den skulle vara gratis (gamla Moron, Live Onecare) men nu fr jag meddelande om;

"You may have been a victim of piracy..." bla bla bla o dom vill jag ska ladda hem en mjukvara som kollar om min Windows 7 r kta (yeah right)

Det skumma r ju att ett snt meddelande borde komma frn Windows sjlv (Windows update?) men n, det kommer ifrn mitt antivirus program! Men men... samma fretag ju.

S va sger ni? Avinstallera skiten och ta avg/avast/antivir?
Citera
2010-03-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
S va sger ni? Avinstallera skiten och ta avg/avast/antivir?

Om du nd piratar OSet kan du ju lika grna spinna vidare p konceptet och pirata kaspersky eller ESET ocks. :P
Citera
2010-03-12, 10:50
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Om du nd piratar OSet kan du ju lika grna spinna vidare p konceptet och pirata kaspersky eller ESET ocks. :P

Klart de har du rtt i men just antivirusprogram suger att pirata fr dr kommer nya "updates" varannan vecka och mycket av det man laddar hem har virus... s de fr bli ett gratisalternativ om inte dom slutar visa denna idiotiska popup frn Security Essentials
Citera
2010-03-12, 12:08
Medlem
eggshellss avatar
Det jag mest r intresserad av r om fler som anvnder samma program fr samma meddelande?
Det bsta r ju att dom skriver att "Microsoft security essentials kommer sluta fungera om 28 dagar..." varfr? p ett program som ska va gratis, microsoft lr frlora nnu en kund...
Citera
2010-03-12, 12:18
Medlem
Citat:
Det jag mest r intresserad av r om fler som anvnder samma program fr samma meddelande?
Det bsta r ju att dom skriver att "Microsoft security essentials kommer sluta fungera om 28 dagar..." varfr?

Min laptop har security essentials och jag fr inget snt meddelande. Skaffa en laglig windows eller en bttre piratversion..

Citat:
p ett program som ska va gratis, microsoft lr frlora nnu en kund...

Du anvnder inte produkten lagligt, s du r ingen kund, vilket ocks r anledningen till att du fr meddelandet. Programmet r inte gratis fr alla, det r gratis fr de som har en licens fr Windows.
Citera
2010-03-12, 14:01
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Min laptop har security essentials och jag fr inget snt meddelande. Skaffa en laglig windows eller en bttre piratversion..

Du anvnder inte produkten lagligt, s du r ingen kund, vilket ocks r anledningen till att du fr meddelandet. Programmet r inte gratis fr alla, det r gratis fr de som har en licens fr Windows.

Lugn i stormen nu, har du hrt mig klaga ngon gng? :P

Windows 7 r s pass bra att jag ltt och utan problem hade kunnat kpa Ultimate men jag har en personlig, arbetsrelaterad, syn p det som jag aldrig kommer kommer ge Microsoft en krona.
Citera
2010-03-13, 03:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Sluta gnlla, lgg in SLIC 2.1 i BIOS och ett OEM-certifikat samt OEM-nyckel s blir din gniddna fulkopia 100% laglig enligt WGA/WAT. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7
Citera
2010-03-13, 09:55
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Sluta gnlla, lgg in SLIC 2.1 i BIOS och ett OEM-certifikat samt OEM-nyckel s blir din gniddna fulkopia 100% laglig enligt WGA/WAT. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7

Anvnt WGA Chew 0.9, str iaf att mitt Windows r "kta". Men men, slutar inte MSE tjata s ker det ut, s enkelt r det

Edit:
Lste (p siten du lnkade) att Chew 1.0 ska lsa problemet.
Senast redigerad av eggshells 2010-03-13 kl. 09:59.
Citera
2010-03-13, 10:11
Medlem
Citat:
Lugn i stormen nu, har du hrt mig klaga ngon gng?

"Det ska vara gratis dumma microsoft" *gnll gnll* ... Nej inte alls?
Citera
2010-03-16, 18:13
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
"Det ska vara gratis dumma microsoft" *gnll gnll* ... Nej inte alls?

Nu ska du inte va tuff Mr. 63-inlgg.

Pop-up:en frn MSE har slutat efter att Microsoft "lst problemet" med uppdateringar som kom via Windows Update.

Everything is legal here
Citera
2010-03-17, 00:08
Medlem
Vad jag vet s har aldrig Essentials renderat det felet, snarare att du rkat installera WGA^^
Citera
2010-05-22, 15:42
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Nu ska du inte va tuff Mr. 63-inlgg.

Pop-up:en frn MSE har slutat efter att Microsoft "lst problemet" med uppdateringar som kom via Windows Update.

Everything is legal here

Haha fyfan vad skmmig du r!

Bara fr att du postat mycket p flashback forumet har du bttre status enligt dig sjlv?

Vad fan spelar det fr roll om du tex hllt p att skriva skit i 5 r eller inte?

Sen ang Microsoft Security Essentials som r gjort av Microsoft som gjort Windows. Virusskyddet r gratis men dom kollar ifall du har en kta version s skyll dig sjlv. Bara du som blir gd, visst enkelt att fixa men du r nd gd som blivit tillrckligt irriterad fr att gra en post hr. Som sagt tidigare, du kan vll lika grna pirata andra virusskydd nr du nd hller p och du r inte heller en kund t Microsoft. Hoppas dom gr s du mste kpa en giltig nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in