2010-03-11, 20:49
Ja... va ska man säga? Vad det inte meningen den skulle vara gratis (gamla Moron, Live Onecare) men nu får jag meddelande om;

"You may have been a victim of piracy..." bla bla bla o dom vill jag ska ladda hem en mjukvara som kollar om min Windows 7 är äkta (yeah right)

Det skumma är ju att ett sånt meddelande borde komma från Windows själv (Windows update?) men nä, det kommer ifrån mitt antivirus program! Men men... samma företag ju.

Så va säger ni? Avinstallera skiten och ta avg/avast/antivir?
Citera
2010-03-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Så va säger ni? Avinstallera skiten och ta avg/avast/antivir?

Om du ändå piratar OSet kan du ju lika gärna spinna vidare på konceptet och pirata kaspersky eller ESET också. :P
Citera
2010-03-12, 10:50
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Om du ändå piratar OSet kan du ju lika gärna spinna vidare på konceptet och pirata kaspersky eller ESET också. :P

Klart de har du rätt i men just antivirusprogram suger att pirata för där kommer nya "updates" varannan vecka och mycket av det man laddar hem har virus... så de får bli ett gratisalternativ om inte dom slutar visa denna idiotiska popup från Security Essentials
Citera
2010-03-12, 12:08
Det jag mest är intresserad av är om fler som använder samma program får samma meddelande?
Det bästa är ju att dom skriver att "Microsoft security essentials kommer sluta fungera om 28 dagar..." varför? på ett program som ska va gratis, microsoft lär förlora ännu en kund...
Citera
2010-03-12, 12:18
Medlem
Citat:
Det jag mest är intresserad av är om fler som använder samma program får samma meddelande?
Det bästa är ju att dom skriver att "Microsoft security essentials kommer sluta fungera om 28 dagar..." varför?

Min laptop har security essentials och jag får inget sånt meddelande. Skaffa en laglig windows eller en bättre piratversion..

Citat:
på ett program som ska va gratis, microsoft lär förlora ännu en kund...

Du använder inte produkten lagligt, så du är ingen kund, vilket också är anledningen till att du får meddelandet. Programmet är inte gratis för alla, det är gratis för de som har en licens för Windows.
Citera
2010-03-12, 14:01
Citat:
Min laptop har security essentials och jag får inget sånt meddelande. Skaffa en laglig windows eller en bättre piratversion..

Du använder inte produkten lagligt, så du är ingen kund, vilket också är anledningen till att du får meddelandet. Programmet är inte gratis för alla, det är gratis för de som har en licens för Windows.

Lugn i stormen nu, har du hört mig klaga någon gång? :P

Windows 7 är så pass bra att jag lätt och utan problem hade kunnat köpa Ultimate men jag har en personlig, arbetsrelaterad, syn på det som jag aldrig kommer kommer ge Microsoft en krona.
Citera
2010-03-13, 03:24
Medlem
hasenfrasens avatar
Sluta gnälla, lägg in SLIC 2.1 i BIOS och ett OEM-certifikat samt OEM-nyckel så blir din gniddna fulkopia 100% laglig enligt WGA/WAT. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7
Citera
2010-03-13, 09:55
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Sluta gnälla, lägg in SLIC 2.1 i BIOS och ett OEM-certifikat samt OEM-nyckel så blir din gniddna fulkopia 100% laglig enligt WGA/WAT. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7

Använt WGA Chew 0.9, står iaf att mitt Windows är "Äkta". Men men, slutar inte MSE tjata så åker det ut, så enkelt är det

Edit:
Läste (på siten du länkade) att Chew 1.0 ska lösa problemet.
Senast redigerad av eggshells 2010-03-13 kl. 09:59.
Citera
2010-03-13, 10:11
Medlem
Citat:
Lugn i stormen nu, har du hört mig klaga någon gång?

"Det ska vara gratis dumma microsoft" *gnäll gnäll* ... Nej inte alls?
Citera
2010-03-16, 18:13
Citat:
"Det ska vara gratis dumma microsoft" *gnäll gnäll* ... Nej inte alls?

Nu ska du inte va tuff Mr. 63-inlägg.

Pop-up:en från MSE har slutat efter att Microsoft "löst problemet" med uppdateringar som kom via Windows Update.

Everything is legal here
Citera
2010-03-17, 00:08
Medlem
Vad jag vet så har aldrig Essentials renderat det felet, snarare att du råkat installera WGA^^
Citera
2010-05-22, 15:42
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Nu ska du inte va tuff Mr. 63-inlägg.

Pop-up:en från MSE har slutat efter att Microsoft "löst problemet" med uppdateringar som kom via Windows Update.

Everything is legal here

Haha fyfan vad skämmig du är!

Bara för att du postat mycket på flashback forumet har du bättre status enligt dig själv?

Vad fan spelar det för roll om du tex hållt på att skriva skit i 5 år eller inte?

Sen ang Microsoft Security Essentials som är gjort av Microsoft som gjort Windows. Virusskyddet är gratis men dom kollar ifall du har en äkta version så skyll dig själv. Bara du som blir ägd, visst enkelt att fixa men du är ändå ägd som blivit tillräckligt irriterad för att göra en post här. Som sagt tidigare, du kan väll lika gärna pirata andra virusskydd när du ändå håller på och du är inte heller en kund åt Microsoft. Hoppas dom gör så du måste köpa en giltig nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in