2010-03-11, 20:10
Medlem
mannenpatakets avatar
Har precis köpt en fårtestikel. Jag bara undrar lite snabbt om man kan äta den rå? Om inte, hur kan man tillaga den på bästa sett? Så att den ser rå ut?

Tacksam för svar
Citera
2010-03-11, 20:24
Medlem
Daddales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpataket
Har precis köpt en fårtestikel. Jag bara undrar lite snabbt om man kan äta den rå? Om inte, hur kan man tillaga den på bästa sett? Så att den ser rå ut?

Tacksam för svar
Jag blev serverad detta som skämt på en fest råa och ingen ville ju äta det förstås men efter ett par öl så var det nog någon som testade. Är rätt så säker på att det ska ätas råa efter vad jag har hört.
Citera
2010-03-11, 21:51
Medlem
Hedvigssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpataket

Tacksam för svar

Ät den inte! Det är det vidrigaste som finns! Blev bjuden på det vid en fest på island.. "sour balls" kallade dom det. Det var hemskt!

Så vad du gör, blanda inte i något som surar till den =)
Citera
2010-03-11, 22:00
Medlem
Daddales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedvigsson
Ät den inte! Det är det vidrigaste som finns! Blev bjuden på det vid en fest på island.. "sour balls" kallade dom det. Det var hemskt!

Så vad du gör, blanda inte i något som surar till den =)
Det är ju det som är smaken ju. :P
Typ som att en diabetiker skulle komma in och skrika ät inte choklad det är sött.
Citera
2010-03-12, 00:05
Medlem
mannenpatakets avatar
Är försent nu. kan påpeka att rå fårtestikel inte smakar särskillt mycket, men konsistensen på de är nog de värsta jag har varit med om.
Citera
2010-07-07, 12:08
Medlem
var köpte du fårtestiklarna?
Citera
2010-07-07, 12:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futsukayoi
var köpte du fårtestiklarna?

På en lite "finare" ICA med stor charkavdelning här i stan kan man be dom beställa hem saker som fårtestiklar, krokodilkött, olika hjärtan m.m. Så testa på ett sånt ställe bara.
Citera
2010-07-07, 12:28
Medlem
meepers avatar
Jag har testat friterade fårtestiklar med tryffelmajo, visserligen på restaurang, men ändå. Det var gott, tyckte det påminde lite om Chicken McNuggets, men i ärlighetens namn var det väl mer av en rolig grej än en kulinarisk upplevelse.
Citera
2010-07-07, 13:20
Medlem
dePauls avatar
I det senaste avsnittet av "Jamie's American Road Trip" (Wyoming-avsnittet) så äter Jamie Oliver kalvtestiklar från precis kastrerade djur. Dessa kallas i staterna (i folkmun) 'Rocky Mountain Oysters' och är en tämligen vanlig rätt bland cowboys.

Hur som helst så tyckte herr Oliver att smaken var alldeles utmärkt. Om jag minns rätt så var dessa först sauterade och därefter bräserade. Jag kan inte tänka mig att smaken skiljer sådär värst mycket mellan ungnöts- och fårtestiklar.

~Paul~
Citera
2010-07-07, 13:24
Medlem
albertas avatar
Han vände väl dem i mjöl och friterade dem? Han tyckte de smakade som barndomens scampi

/
alberta
Citera
2010-07-07, 14:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Han vände väl dem i mjöl och friterade dem? Han tyckte de smakade som barndomens scampi

/
alberta
Ja, just det. Så gjorde de. Tack för korren!

~Paul~
Citera
2010-07-07, 15:50
Medlem
spoilers avatar
Har käkat lammtestiklar på Cypern - tyckte egentligen inte att de smakade något alls. Var inte friterade utan förvällda, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in