• 1
  • 2
2010-03-11, 20:04
Bannlyst
Jag vet att det finns en milijon trådar om XP -> Vista här på flashback.. men jag vill inte skriva i en
gammal tråd.. för det är gay som fan. Jag vill ha en egen..

Tänkte dra om min vistaburk till XP främst för att jag vill kunna använda musikprogram mm.
Hört att de kan vara krångligt med drivrutiner till bland annat ljudkortet, grafikkortet och nätverkskortet, och att man bör ladda ner drivrutiner till xp redan innan man formaterar om burken.
Jag hittade ett program som heter "Radarsync". Hur funkar det?

Ska jag bara sätta in en XP-skiva i datorn, och installera från scratch, och sen installera drivrutiner via Radarsync när XP:t är klart eller vad? Jag är så jävla novis när det kommer till sånt här.. vill ju inte sabba något.
Citera
2010-03-12, 07:16
Medlem
terminator t-xs avatar
programet som du nämnde kostar pengar bästa är väl att googla på driver rutinerna så att du vet att dom finns för xp
Citera
2010-03-12, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terminator t-x
programet som du nämnde kostar pengar bästa är väl att googla på driver rutinerna så att du vet att dom finns för xp

det va de jag gjorde, men då kom de programmet upp..
Citera
2010-03-12, 08:34
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
det va de jag gjorde, men då kom de programmet upp..

Du borde väl ha någon spec på vilka komponenter som sitter i din burk? Ta sedan och gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner.
Citera
2010-03-12, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Du borde väl ha någon spec på vilka komponenter som sitter i din burk? Ta sedan och gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutiner.

Okej, är det något mer ja bör tänkte på?

1) Har backat upp allt (det ligger på en extern hårddisk)
2) Ladda ner drivrutiner till nätverk, ljud och grafik- kort

något mer jag missat som ja bör tänkta på?
Citera
2010-03-12, 10:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Okej, är det något mer ja bör tänkte på?

1) Har backat upp allt (det ligger på en extern hårddisk)
2) Ladda ner drivrutiner till nätverk, ljud och grafik- kort

något mer jag missat som ja bör tänkta på?

Mja, detta räcker långt. Se till bara att du hämtar hem alla Updates till operativsystemet då du har fått igång nätverket.

Lägg sedan in vettiga program och se till att datorn blir underhållen efteråt med ett bra program, te.x TuneUp Utilities.
Citera
2010-03-12, 10:57
Bannlyst
Tack för alla svar.. ja måste påpeka att ja va ett mongo som skrev fel i rubriken, ja ska nedgradera FRÅN VISTA - TILL XP och inte tvärt om
Citera
2010-03-12, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, detta räcker långt. Se till bara att du hämtar hem alla Updates till operativsystemet då du har fått igång nätverket.

Lägg sedan in vettiga program och se till att datorn blir underhållen efteråt med ett bra program, te.x TuneUp Utilities.

så alltså

1) Lägg ner alla filer jag vill ha kvar på en extern hårddisk (inklusive installationsfiler till alla drivrutiner)
2) koppla ur den externa hårddisken, sätt i xpskivan och starta om
3) Installera xp från scrath
4) koppla in den externa hårddisken, installera alla drivrutiner
5) Installera (tex) TuneUp Utilities och låt programet göra det de ska
6) KLART!

Har jag missat något?
Citera
2010-03-12, 11:00
Medlem
Loxuss avatar
Vad är det för program som inte fungerar i Vista?
Citera
2010-03-12, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vad är det för program som inte fungerar i Vista?

Kan inte säga på rak arm.. Men HÖRT att musikprogram ska vara krongliga att få att funka i vista, pga problem med ljudkorten. Dessutom tycker jag vista är segt, och gillade XP på min äldre dator. Därför vill jag nedgradera mig.

Men om du har bra tips med lätta guider på hur man får tex Cubase eller annat musikprogram att fungera, så får du gärna berätta detta för mig så jag slipper gå igenom denna prosedur.
Citera
2010-03-12, 11:24
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Kan inte säga på rak arm.. Men HÖRT att musikprogram ska vara krongliga att få att funka i vista, pga problem med ljudkorten. Dessutom tycker jag vista är segt, och gillade XP på min äldre dator. Därför vill jag nedgradera mig.

Men om du har bra tips med lätta guider på hur man får tex Cubase eller annat musikprogram att fungera, så får du gärna berätta detta för mig så jag slipper gå igenom denna prosedur.

Lär ju vara på samma sätt till Vista som till XP?
Citera
2010-03-12, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lär ju vara på samma sätt till Vista som till XP?

tydliugen inte.. om man läsar alla jävla musiktrådar som finns där ute.. "får inte cubase att funka till vista" och "hur får ja mitt jävla ljudkort att fuingera till vista?" och massa bajs..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in