Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-11, 19:14
Medlem
Jag har en dator som jag formaterade tidigare idag. Intel core2 cpu.

Jag har kollat så att alla fläktar snurrar och jag har rensat fläktarna på damm häromdagen.

Nu när jag ska starta datorn så startar den om sig i bootmenu, jag kommer inte heller in i bios, jag kan inte heller starta den med skiva eller i felsäkert läge.

Vore tacksam för hjälp och säg till ifall jag glömt något
Citera
2010-03-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profsional
Jag har en dator som jag formaterade tidigare idag. Intel core2 cpu.

Jag har kollat så att alla fläktar snurrar och jag har rensat fläktarna på damm häromdagen.

Nu när jag ska starta datorn så startar den om sig i bootmenu, jag kommer inte heller in i bios, jag kan inte heller starta den med skiva eller i felsäkert läge.

Vore tacksam för hjälp och säg till ifall jag glömt något
Inuti datorn så finns det ett litet "mynt" som sitter i en hållare. I den ligger bioset, bredvid den bör det finnas en liten knapp.
Tryck på den så resettas det. Om det inte finns någon knapp så plocka ut och sätt i "myntet" igen.
Citera
2010-03-11, 19:53
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyman448
Inuti datorn så finns det ett litet "mynt" som sitter i en hållare. I den ligger bioset, bredvid den bör det finnas en liten knapp.
Tryck på den så resettas det. Om det inte finns någon knapp så plocka ut och sätt i "myntet" igen.
"Myntet" är ett batteri.
Citera
2010-03-11, 22:35
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
"Myntet" är ett batteri.
Han kanske sa mynt för att han skulle förstå?
Citera
2010-03-12, 09:04
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Vad är det för dator du har? Får du upp en bild på skärmen? Alltså en liten logga innan boot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in