2010-03-11, 17:14
Bannlyst
Tjena!

Jag kör windows 7 64 bitar på både laptop och stationär. Det händer ofta att det kommer upp "chek/check disk" i tre steg när jag startar upp datorn. Detta händer kanske var 6:e gång eller nått och det är jävligt irriterande, finns det nått sätt att unvika det här?

På min laptop hjälper det inte att trycka ner "esc" då hänger den sig och på min stationära hjälper "avbryt" föga, det tar oftast lika lång tid ändå...

Varför? Kan jag ta bort detta på något sätt?

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-03-11, 17:29
Medlem
Nights avatar
http://www.askdrtech.com/solutions/p...-XPVista7.aspx
Citera
2010-03-11, 17:29
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Tjena!

Jag kör windows 7 64 bitar på både laptop och stationär. Det händer ofta att det kommer upp "chek/check disk" i tre steg när jag startar upp datorn. Detta händer kanske var 6:e gång eller nått och det är jävligt irriterande, finns det nått sätt att unvika det här?

På min laptop hjälper det inte att trycka ner "esc" då hänger den sig och på min stationära hjälper "avbryt" föga, det tar oftast lika lång tid ändå...

Varför? Kan jag ta bort detta på något sätt?

Tacksam för hjälp!
Kan du ge lite mer upplysningar (dator, konfiguration, crackad W7?, m.m.)? Du verkar uppenbarligen ha ett allvarligt hårddiskproblem som bör åtgärdas.

Och inte genom att inaktivera chkdsk.
Citera
2010-03-11, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Kan du ge lite mer upplysningar (dator, konfiguration, crackad W7?, m.m.)? Du verkar uppenbarligen ha ett allvarligt hårddiskproblem som bör åtgärdas.

Och inte genom att inaktivera chkdsk.

Nej då. Båda diskarna är i princip helt nya och hur stor är chansen att det skulle vara allvarliga fel på dem båda?

Sedan fungerar datorerna bra när de är igång och om jag kollar med andra program efter diskfel så är det grönt!

Det verkar som att win 7 är löjligt känsligt för minsta lilla skit och ska kolla allt "för säkerhets skull".

Jag kör dock en crackad version, den fungerar med updates och så där, inget strul alls. Vilken release har jag glömt nu, men jag vet att flera tusen kör den och att det fungerar fint - med underlag av kommentarer från befintliga användare.
Citera
2010-03-11, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Night
http://www.askdrtech.com/solutions/p...-XPVista7.aspx

Nej men där ser man! Tack!

Vi provar detta!

En annan fråga:

Någon som har ett bra checkdisk program att rekommendera? (Alltså för att köra i win7 och inte under uppstart.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in