Citat:
Ursprungligen postat av
Obolensky
Som sagt så begriper jag inte så mycket av det här egentligen; jag fick väl panik som en del andra i början på mars och tänkte bara att jag behövde byta ut mina högriskfonder (Jag stod i flygterminalen på Sal på Kap Verde å hade en bra fiberlina och hade typ läst DN om befarade börsras och ville inte hamna i samma båt som under IT-kraschen i slutet av 90-talet - då jag inte gjorde något och blev av med en del slantar; den här gången tänkte jag bara första bästa lågriskfond, och hade läst någonstans att dollar ska man luta sig på undervärldskriser .... Det blev inte bra den här gången heller, men inte katastrof som det blev i slutet av 90-talet).
Bra att vara snabbfotat ibland.
Förbättringspotential finns om du lägger lite tid och undersöker olika räntefonder innan det skiter sig så man vet. När "shit hits the fan" så är det för sent att utveckla en plan den planen ska redan finnas och det ska bara vara att dra fram den ur byrålådan.
En fond som är populär i Sverige är AMF räntefond mix (tror jag den heter), billig och har spridning globalt men med fokus på Sverige och löptiden varierar.
Tycker den kryssar i all rutor för vad en vanlig Svensson vill ha, riskspridning i olika valutor och geografiskt till en billig peng.
Men som sagt kanske inte passar dig! Börja botanisera så hittar du snart något som passar!