2010-03-11, 09:41
Medlem
flashmac2s avatar
hejhej!
jag ska tatuera min högra handflata, det är en enkel helsvart tatuering med nästan bara konturer.
här är en bild på skissen

jag har googlat runt en heldel för att få reda på vad som krävs för en bra handtatuering och det verkar inte vara helt enkelt att få till det. många säger att färger lossar men konturerna brukar hålla lite bättre vilket är bra för min del. men efter 3-4 sittningar så bör färgen stanna.
jag skulle verkligen behöva komma i kontakt med någon tatuerare som gjort en del tatueringar på handflatorna så tipsa gärna om ni vet någon tatuerare som gjort det förr

är det några utav er läsare som har handflaterna tatuerade och hur ser era tatueringar ut nu?
hittade även en intressant text utav någon som gjorde en tatuering på handflatan och för den här personen verkade det gå bra, men han visste ju vad han gjorde med.

det jag oroar mig för är att färgen kommer att smetas ut. jag styrketränar en heldel så jag har ganska mycket tryck och slit i mina händer och jag vet faktiskt inte hur det kommer att påverka tatueringen, tror ni att jag kommer att ja en stor klump i handen om 5 år?
Citera
2010-03-11, 11:27
Medlem
45x6s avatar
Jag har ena handflatan tatuerad, två gånger har körts och den sitter där den sitter. Ser inte bäst ut då jag var den första handflatan tatueraren någonsin tatuerat och hon vågade inte köra så hårt och djupt som jag sa att hon skulle.

Leta upp någon av de tatuerare som börjat använda rotary maskiner och hör med dom om de kan köra då deras maskiner orkar pressa djupt nog och är bra för just köra på platser som handflator.
Citera
2010-03-11, 11:39
Medlem
flashmac2s avatar
tack så mycket för tipset, det ska jag kolla upp!
hur länge har du haft din tatuering? och slits den bort så himla fort som alla säger att den gör.
är orolig för att den kommer att bli riktigt ful med tanke på att jag styrketränar såpass mycket men jag vill verkligen göra den.. svårt val
Citera
2010-03-11, 12:02
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmac2
hur länge har du haft din tatuering?
I en 2-3 år har den allt suttit där.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmac2
och slits den bort så himla fort som alla säger att den gör.
är orolig för att den kommer att bli riktigt ful med tanke på att jag styrketränar såpass mycket men jag vill verkligen göra den.. svårt val
Den slits lika mycket som andra tatueringar på andra kroppsdelar slits, dvs inte alls. Alla som säger att tatueringar i handflatan slits ut med tiden har ingen aning om vad de talar om då det måste till mycket för att få bort en tatuerings om ligger på rätt djup.

Din tatuering kommer inte slitas alls om du inte går hem efter styrkelyftandet med djupa, svidande sår i handflatan.
Citera
2010-03-13, 14:08
Medlem
magnusmagnuss avatar
Tatuera "High 5" på handflatan så har du ditt på torra sen! Kan ju liva upp de flesta tråkiga situationer!
Citera
2010-03-13, 16:12
Medlem
flashmac2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45x6
I en 2-3 år har den allt suttit där.

Den slits lika mycket som andra tatueringar på andra kroppsdelar slits, dvs inte alls. Alla som säger att tatueringar i handflatan slits ut med tiden har ingen aning om vad de talar om då det måste till mycket för att få bort en tatuerings om ligger på rätt djup.

Din tatuering kommer inte slitas alls om du inte går hem efter styrkelyftandet med djupa, svidande sår i handflatan.

okej. åker till london om någon vecka och tatuerar båda händer! en fjäder i höger och en ros i vänster och det blir mina första tatueringar haha.. kan tyckas vara dumt men jag vet hur jag vill ha mina tatueringar.
skulle man kunna få se en bild på din tatuering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in